Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Čerstvým řidičům chybí praxe, staří mají špatné návyky

Projet správně ostrou zatáčkou, zabrzdit na kluzkém povrchu, na poslední chvíli se vyhnout překážce. Tyto situace znají žáci dnešních autoškol jen z teorie a v provozu je nenacvičí. Projekt Start Driving to chce změnit. Na polygonu v Sosnové u České Lípy jsme trénovali pětadvacet čerstvých autoškoláků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FT

F51i25l70i66p 67T21ř24e76b47a

12. 9. 2019 13:05

Nechápu tu neustálou propagaci "tři čtvrtě na tři". Jistě, je to pozice, ve které můžu auto ovládat v největším rozsahu. Pokud jedu rally po zarostlé lesní cestě, vyloženě se to hodí. Pokud ale jedu po silnici, neexistuje situace, ve které by bylo bezpečné otočit volantem o víc, než co zvládne jedna ruka (za jízdy) a ve které zároveň člověk nemá na případné ručkování spoustu času (při městských manévrech).

2 0
možnosti

stačilo číst dál.

Je jasné, že většina řidičů neřídí dlouhé cesty nebo po celou dobu řízení právě takto. Ani to po nich nemůžeme chtít. Ale je to ideál, na který je dobré přehmátnout před překážkou, v hustém provozu nebo před ostrou zatáčkou, abyste dokonale ovládla situaci,“

Nicméně 3/4 na 3 neznamenají jen největší rejd, ale také nejpevnější úchop. Ať auto skočí nahoru nebo dolu, máte nejlepší grip a tedy šanci na reakci.

1 0
možnosti
RD

Provoz, hustota, agrese za 30 let vzrostly neúměrně kvalitě výuky v AŠ. Je nutná změna, podmínkou musí být zvládání krizových situaci už v AŠ. V opačném případě je vpuštěni do provozu rizikovým jednáním státu, který kvůli nehodám každoročně přichází o miliardy na žalem zisku z daní a na léčebných výlohach.

0 0
možnosti
OU
RN

"čtvrtina nováčků se podílí na smrtelné nehodě" 8-o8-o8-o

Který "píp" to napsal?

Pokud by to byla pravda - tak:

Máme tu ročně cca 110000 dětí, tedy každý rok 100000 nováčků a tedy 25000 mrtvých ročně???

0 0
možnosti
MS

Podle vás každoročně všech 100 000 nováčků jsou účastníci dopravní nehody?

0 0
možnosti
KN

Tohle je sice fajn, ale pokud ridic jede spravne, do takovychto krizovych situaci by se v prvni rade vubec nemel dostat.

Mnohem dulezitejsi je, aby autoskoly ucily zaky dodrzovat bezpecnou vzdalenost, zipovat, a pripojovat se na dalnici z pripojovaciho pruhu. Takovych 80-90 % ridicu tyhle veci proste nezvlada, a vznikaji kvuli tomu zcela zbytecne kolony.

0 0
možnosti
SN

ještě najet si na střed, když odbočuju doleva.

0 0
možnosti
JD

J55a37n 17D80l66o63u93h18ý

20. 5. 2019 8:51

Ono dávat tyto kurzy v autoškole při zíkávání řidičáku je k ničemu. V té době se řidič stěží udrží na vozovce a chtějte po něm krizové vyhýbání na kluzkém povrchu. Po roce řízení to ale logiku má.

5 0
možnosti
MH

Chápu, že zvládání krizových situací je pro tyhle polygony skvělý byznys, ale daleko větší smysl by dávaly kurzy učící řidiče, aby se do těchhle situací vůbec nedostávali - defenzivní jízda, předvídání, ovládání stresu a agresivity za volantem.

5 0
možnosti
JD

J56a95n 56D79l87o41u93h45ý

20. 5. 2019 8:47

Vy jste chytrej.... To té situace se můžete dostat klidně ne svým přičiněním.. :-/

0 0
možnosti
LK

Na motorky jsou naopak při skládání řidičských zkoušek nároky extrémní.Nebál bych se to nazvat nucení do artistických výkonů. Odhaduji, že 95 % majitelů řidičáků na motocykl by dnes neprošlo. U majitelů B-ček by odhadem neprošlo 15%. Shrnul bych to takto.Nejvíce prohřešků je nedávání blinkrů(asi by jim upadla ruka), přednost v jízdě,blokování levého pruhu,lepení na zadek,telefonování,zipování.

3 0
možnosti
LK

Zkušební Subaru Impreza 4x4 s boxerem(nízko položené těžiště), oproti klasickým vozům s jedinou hnanou nápravou je diametrální rozdíl. Je to jako porovnávat bezpečný a nebezpečný vůz.

7 0
možnosti
FZ

V autech je čím dál víc elektronických asistentů, takže logicky lidi budou mít čím dál menší cit pro řízení. Bylo by zajímavé dát do ruky někomu, kdo je zvyklý na auto s ABS, ESP, kontrolou trakce, asistentem brzdění, automatickým brzdění před překážkou, hlídáním jízdních pruhů, slepého úhlu, nějaké staré silnější auto bez toho všeho a udělat s ním nějaký komplexní test na vodě a sněhu.

Teď nám ještě přibyde automatický omezovač rychlosti, alkotester, detektor únavy ... a až bude dokonalejší autonomní řízení, manuální řízení rovnou zakážou.

Jasně, všechno se vyvíjí a člověk nemusí prát na valše a pro ovládání PC už nemusí být IT guru, takže se není co divit. Ale řízení auta mi bude fakt chybět.

8 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...