Diskuze
Čeští řidiči stárnou. Existuje i typická seniorská nehoda
Děkujeme za pochopení.
J51a36n 26P14r40o22c52h24a96z64k49a
Pokud byste seniorům starším než 70 let sebrali v USA ŘP, jak by tito lidé jezdili na nákupy, k lékaři, za kulturou atd., když se z drtivé většiny vesnic a malých měst nikam bez auta nedostanete? Že byste nás všechny pozavírali do domů pro seniory? Vždyť by na ně většina důchodců neměla peníze! (Měsíční platba za místo v domě pro seniory v našem městečku začíná od 4200 US dolarů).
V82a85c68l32a56v 87V97a23v54r74a
a když si dám po obědě pivo nebo tři, tak mohu jet. Legálně. Policajt si je dal po obědě taky. Jinej svět.Trochu normálnosti najdete ve svobodném světě. Ne, že vás čapne policajt ve 2 ve 3 v noci ve vesnici že jedete 60-....Kde to žijem?
V70a98c95l66a47v 33V61a84v55r13a
za volantem 365 dní v roce jako amatér, skoro 200km denně. Za každého počasí, na ledě jak sklo, nebo black Ice, na vodě i 3/4 metru hluboké, za vichřic i při tornádu kus za bočním oknem, Ne normální osobák neprojede. Mlha že nevidíte na předek kapoty, světla nepomohou. Denně v práci načas, rádiem si mohu přivolat pomoc, Za 16 let ani jednou pozdě. Pracoval jsem do 66ti let. Zde v USA nepotřebujete zdravotní prohlídky. Jsou zpravidla diskriminační. Když dobře vidím nikdo mi v řízení NESMÍ zabránit. To je moje právo.
V87a11c68l67a73v 90V84a64v90r50a
Nebudete Češi věřit, ale na silnicích se jezdí a to slušně ve světě. V Čechách jezdí řidiči ví Bůh proč jezdí jak prašiví. Policisté mají žně po celé Evropě a shodnou se skoro přesně jací řidiči u nich zaplatí nejvíc na pokutách. A je to v pohodě.
Zaplaťpámbu, mají dnešní české vozovky zhusta dva jízdní pruhy v jednom směru a tedy ti rychlí blázni s houkačkama jedou jak šílenci. Vždy je ochotně pouštím protože mi vychytají policisty pokud se mezitím nepřizabijí předjížděním přes plnou čáru i v nepřehledných zatáčkách. S tím se nesetkáte ani v Itálii - zemi sporťáků- ani jinde.
Pokuty jsou už dnes i v ČR na světové úrovni a tak se vybere pro města na pokutách majlant.
V zahraničí se s podobnými zjevy příliš nepárají a tam jsou pokuty docela bolestivé. Je třeba. Nároky autoškol jsou na úrovni doktorátu, ale výsledek jízd je žalostný.
L43e78o 12V39á38l96e64k
Nelze vše svádět na věk. Podstatné je zdraví. Tudíž povinné lékařské prohlídky po 60. roce by neměly být formální, ale důkladné. Kdo byl špatný řidič v produktivním věku, bude mizerný i ve stáří. Ti dobří mohou mít ve stáří o pár setinek delší reakční schopnost, čož dokonale nahradí předvídavostí a zkušeností. Největším rizikem na silnicích jsou mladí s výkonným vozidlem a mokrým řidičákem. K tomu alkohol a drogy. Statistiky hovoří jasně.
V16a29c37l76a87v 60V46a80v36r29a
zde v USA jezdím ač mi je 73 let, a od očního lékaře mám povolení i když vidím jen na jedno oko. Mám naježděný rozhodně milion km po Evropě a zejména posledních 34 let v USA. Jezdil jsem do práce denně 90km jednu cestu. Něco viděl a zažil na dálnicích i na silnicích ve městech. Pokud si někdo myslí, že jezdit po dálnici je něco jako procházka růžovým sadem a netřeba to nijak umět, pak neví o čem je řeč. A není to o šuplíku co jede jako sporťák ale o vozidle, jež se prodává na americkénm trhu už 30 let jako nejprodávanější a může si mně tak někdo vybrzdit, tak z něho udělám jen staniol. Pořádnej truck má na dálnici respekt. To můžou jít všechny ty sporťáčky na hrnec.
L46u91k88a90s 39M50u61d60r80a
Řízení auta se dá, stejně jako jakákoliv jiná lidská dovednost, trénovat, natrénovat, zdokonalovat a cizelovat celý život. I přes zhoršující se zrak, sluch, reflexy, reakce, sílu, atd. je pořád provoz na silnicích natolik pomalý a plynulý, že ho může bez problémů zvládat i hodně velký senior. Chce to ale ten trénink, a trénink, a praxi a praxi... Sám z vlastní zkušenosti vím, že mi stačí na dovolené tři týdny neřídit, a už po návratu cítím zpočátku, že to "není jako předtím".
Jenomže pokud dotyčný vyjede z garáže 4 krát za rok, a to ještě pouze za sucha a světla, nezajímá se o změny v legislativě a dopravních stavbách, netuší, jaké aktuální provoz může přinést těžkosti (seniora může například zcela vykolejit, že nenajde na první pokus místo k zaparkování kde by chtěl/potřeboval), tak pak se stává skutečným nebezpečím pro ostatní účastníky silničního provozu, protože je: nezkušený, nepřipravený, nerozhodný, neovládá auto efektivně a účelně, nevyzná se v dopravním značení, atd. Pak takového vídáme v protisměru na dálnici, v protisměru na kruhovém objezdu, v čele obrovské kolony na STOPce a podobně.
ALE - to samé platí pro jakéhokoliv jiného řidiče v jakémkoliv věku!
Pokud budeme dále vnímat řízení auta jako cosi, co se stačí jednou jakž takž naučit (vždyť vlastně na řidičák mám nárok, ne!?) ... a pak stačí už jen při každé své chybě, přešlapu nebo zcela nečekané reakci volat po "ohleduplnosti okolí", tak problém bude narůstat. Dost výrazně se totiž rozevírají nůžky mezi schopnostmi a dovednostmi praktikujících řidičů, a schopnostmi a dovednostmi řidičů, kteří jezdí nahodile, ojediněle a celkově málo. A zaregistroval jsem ve svém okolí dokonce nejednou stav, kdy si rodinka koupila auto, oba jsou řidiči... ale mají ho jen jako "emergency" prostředek, protože prý "nikdy neví, co se může stát dětem a jak rychle bude potřeba .. bla bla bla" - jinak jezdí MHD. Je mi těch dětí celkem líto, až budou muset sednout do auta s rodičem, který v tom seděl naposledy před půl rokem.
Š27t10e57f64a12n 42F31r14i41č91a
No, nevím jak se budou takové bláboly líbit prodejcům a výrobcům automobilů. S takovou si "neperspektivní" padesátníci přestanou kupovat nové vozy. A tedy i ojetin pro mladé a prozatím "perspektivní" bude o něco méně.
R95a65d38e50k 68B55e64r28a36n10e50k
No mě by zajímalo, jaký je rozdíl v reakci průměrného třicátníka po dvou pivech a průměrného střízlivého osmdesátníka -skoro bych řekl, že třicátník je natom líp - a přesto se dvěma pivama jezdit oficiálně nedá..
F86r46a70n48t71i12š59e13k 37V50r77á56n79a
Já bych zakázal řízení lidem pobírajícím starobní důchod - pak bychom viděli, kolik bych jich lpělo na odchodu do důchodu v 65 letech
Pravdou je, že lidé se dožívají vyššího věku v relativně dobrém zdravotním stavu, takže řízení auta déle než v minulosti by neměl být problém. Zároveň by se ale měly do vyššího věku posunout i jiné činnosti, a to včetně odchodu do důchodu
A64l57e63x 34G43r65e55g15o88r
Komiku. A co by dělali? To, že je dnes malá nezaměstnanost je dočasný stav.
O39d63s17t51r30a44n73ě32n34ý 60U40ž94i22v21a92t63e70l
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.