Diskuze

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela zajímavou cenu, a tak je atraktivnější volbou než kdy předtím. V testu se navíc ukázal ve velmi dobrém světle.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J41o58s52e50f 21B70u30r82d26a

27. 7. 2019 23:30

Zase jeden článek o elektromobilech jako takových, a v diskuzi se od "expertů" co viděli elektromobil možná tak v tom článku poprvé dozvídám spousta "praktických rad a zkušeností.

Asi jako každý, i já jsem měl auto se spalovacím motorem, ale ráno na mne už bude čekat nabitý elektromobil. Není to sice nový Hyundai Ionic, o kterém se píše v článku, ale jiný, již pár let ojetý a s nájezdem pár desítek tisíc km.

K překvapení mnohých ještě stále baterie ujede dojezd který mi bohatě stačí a i když za obživou to je denně cca 70km, tak něco najedu i o víkendech za těmi výlety, tak průměr měsíční je 3000 km, což je na auto co jezdí "kolem baráku s prodlužovákem" celkem v pohodě.

Je ale pravda, že jsem o elektromobilu už uvažoval před koupí bytu, kde jsem si s developerem dohodl i zajištění samostatného nabíjení pro elektromobil - a není problém.

Při spočítání nákladů za původní spalovací auto plus provoz za dobu provozu mi jen s kalkulačkou vyšlo, že elektromobil je cesta výhodnější pro mně, i když na začátku je pořizovací cena vyšší. Ve hře byl i hybridní pohon, ale tam je rozdíl díky vyšší ceně oproti elektromobilu ještě menší.

Co se nabíjecí infrastruktury týká, tak přes týden prakticky veřejné dobíjení není potřeba, nabije se doma, a o víkendu při delší cestě 250km není takový problém na 2x15min zastavit a pořídit kafe (či závisláci na kouření si dají retko) :-)

Není to dnes cesta pro většinu, ještě bude trvat než ve městech bude možnost nabíjet přes noc i v sídlištích např. v Praze se již chystá...

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/v-praze-ma-byt-do-deseti-let-100-tisic-elektromobilu-nabijet/r~08e571ccaed011e994100cc47ab5f122/

3 0
možnosti

A proč bych si měl na těch cca 8000 km ročně kupovat auto za trojnásobnou cenu ? Při době použití 10 let mám u Peugeotu cenu za kilometr 4,60 a u elektromobilu přes 10 korun.

2 0
možnosti

J49o23s27e38f 39B28u53r97d90a

27. 7. 2019 23:04

Tak pro Vás s nájezdem takto nízkým se dnes nevyplatí kupovat :-)

1 0
možnosti

T68o84n49y 54M36a70n33g

22. 7. 2019 12:06

Elektromobilita je mrtvá větev bez budoucnosti a dokud nabití auta na 100% bude trvat déle něž 10 minut, tak nemá cenu o takovém autě ani uvažovat.

Druhak na spoustě míst v ČR již dnes kolabuje rozvodná síť 380/220 (vesměs "na konci světa") takže veškeré PR které jsou k elektromobilitě proklamovány, vůbec v reálu neuvažují o nasazení v těchto lokalitách a spoléhají na nízkou kupní sílu v těchto regionech a že zde na lámání chleba nikdy nedojde a mezitím se to "nějak vyřeší" nebo vymyslí něco jiného.

A v neposlední řadě... nerostné suroviny potřebné k výrobě akumulátorů nejsou neomezené, a jejich těžba není ekologicky příliš přívětivá, ale dokud se neodehrává v masovém měřítku v EU, tak je to v pořádku....

Elektromobilitu je potřeba zrušit včas a najednou!!! a nahradit něčím smyslu plnějším

0 4
možnosti

J93o55s45e82f 41B61u43r58d69a

27. 7. 2019 23:11

Pro Vás možná mrtvá, já si spočítal že se mi elektromobil vyplatí.

Nečekám na nabíjení, ale i když bydlím v bytě, tak nabíjení probíhá když auto strčím poté co přijedu do zásuvky, ráno je zase nabité na další den.

Na takové nabíjení nepotřebuji zásuvku silnější, než 10A, což v bytě jsou všechny. Pokud Vám nevyhodí rychlovarná konvice pojistky, nabijete si i mobil

Jen baterie jsou dnes slabým článkem, proto mám v elektromobilu jednu z nejmenších, ale i tak ujede v létě 120-140km, což dostačuje pro mé potřeby. Navíc cena za ujetý kilometr je cca 1/10 ceny co jsem jezdil s benzínovým 1.6 97kW motorem.

Jaký tedy je Váš lepší nápad jak jezdit lépe? Vodík (to je taky elektromobil)? Jediné použitelné je CNG, ale to se taky nevejde do požadavků EU (ale třeba ve větší míře i Číny).

3 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 2
možnosti

P98e48t76r 59B49l73á37h70a

19. 7. 2019 11:28

Nazdar všem: posílám několik čísel prodejů za červen: Čína 147.000 ks (červen 2018 = 78.000 ks) + 97%, podíl na nových prodejích už dosáhl 8,5% (1-6/2019 = 632.000 ks, 1-6/2018 = 372.000 ks)

USA = 38.000 ks (červen 2018 = 25.000 ks)

0 0
možnosti

P24e69t24r 58M50i87c79h67a67l

19. 7. 2019 15:17

Zase jsou v tom zamíchané i hybridy?

A i kdyby ne, už jsem ti to psal několikrát - z téměř nuly se vždycky roste rychleji. Protože vždycky existuje dostatečně velká skupina lidí, kteří jsou naivní / neinformovaní / neví co s penězi atd., kteří si něco podobného koupí. U nás kdysi rostly zisky šmejdům (prodejcům pochybného zboží za přemrštěné ceny) přesně ze stejných důvodů.

1 0
možnosti

To je skoro zadarmo, zítra si koupím aspoň tři...:-)

2 0
možnosti

Asi jsem úplně blbej, ale k čemu se hodí zklopení zrcátek při couvání k obrubníku?

0 0
možnosti

Tvl, jen jsem to poslal, tak mi to došlo. O redaktor myslí sklo zrcátka, aby bylo vidět kam couvám. A proč je tam tedy kamera?

1 0
možnosti

Má stejný dojezd jako můj skútr. Ale ten stál 78k

4 0
možnosti

O tom jsem vždycky snil, že si za 800 000 koupím káru, která na jeden zátah ujede až 200km. Konečně jsem se dočkal...

6 1
možnosti

Tenhle převod ceny vozu na dojezd je snad zcela mísu, ne? 8-o

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...