Diskuze

Rok velkého šéfa VW. Samé trable a nový Golf v nouzovém režimu

Jak si vede rok po nástupu do funkce šéf Volkswagenu Herbert Diess? Jeho elektroofenziva je mimořádně riskantní, kupí se manažerská pochybení, důležité projekty jako nový Golf se odkládají. Největší automobilku na světě válcují problémy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J62o41s13e93f 64V27a34l30a

6. 5. 2019 22:34

jenom drobnost - VW (nikoli VW AG) je pres vsechny "problemy" a pokuty v soucasnosti nejziskovejsi automoibilkou v Nemecku a mozna i na svete

1 1
možnosti
Foto

Ve velikosti zisku ano, na druhou stranu pracují s docela nízkými maržemi, takže o to snáze se to může otočit.

0 1
možnosti
JT

J87a24n 93T45a78r91a15b23a

6. 5. 2019 19:08

A presne takhle to funguje, kdyz akcionáři nominuji do čela firmy neschopneho žvanila - stodukàta.

0 0
možnosti
FV

Pro splnění ekologických limitů by klidně stačilo, kdyby vyráběl elektromobily a bi-fuel auta na benzin + CNG, které má skupina VW už vyvinuté.

Je proto nepochopitelné, proč právě dostupnost těchto plynových motorizací firma omezuje - např. u Škodovky v Octavii bude nově dostupný jen ve variantě kombi, ve Scale jen nevýkoný litrový tříválec, a u Fabie po odebrání nafty zůstanou pouze čistě benzinové tříválce. Podobná omezení budou i u aut VW, např. Polo na CNG už nelze sehnat vůbec. Přitom ta plnící infrastruktura se už rozšiřuje i v ČR a může to být rozumný mezikrok, než dojde k rozšíření infrastruktury pro elektromobilitu.

6 2
možnosti
LM

L79u20k16á33š 52M13a56c55h

6. 5. 2019 22:59

Mezikroky jsou v technologickem sektoru extremne drahy. Nikdy se nevyplati. Takze jste si odpovedel sam.

2 0
možnosti
JB

Ať si nedělají zbytečné starosti,Kevin se svým ,,komunistickým způsobem vládnutí"" to za ně vyřeší;-D

1 0
možnosti
FB

Říkám to nerad, ale smekám před Toyotou. Začala dělat to po čem tolik prahnu. Normální auto na které jsem zvyklý, žádné zásuvky abych lovil dobíječky po okolí. Ale 1,5 KWh baterka za pár šupů, která se rekuperuje a šetří mi brzdy a poskakování na semaforech přes město nahradí 30KW elektromotor, takže nehulím nic do ovzduší, plním normy na 10 let dopředu. A upřímně, můj fosilní motor s filtry a addblue za 50 tisíc vyrobí elektriku za úplně jiných ekopodmínek než jakákoliv tepelná elektrárna.... Třeba to brzy dojde i zeleným mozkům v VW...

14 0
možnosti
RH

To ano, ale je to bohužel 70k navíc. K tomu vím že vypluly nějaké problémy při nouzovém brzdění, protože 99 % času místo brzdy rekuperujete, takže v okamžiku kdy je potřeba opravdu prudce zabrzdit nemusíte mít brzdy v dobrém stavu. Tohle bude určitě kus od kusu a záviset na řidiči, ale může to být nepříjemnost.

1 0
možnosti
RH

Problém u těchhle snah "rychle do budoucna" ve snaze oslovit "mladé" je, že se auta poměrně rychle začala proměňovat spíše v takové "tablety s koly". Všude velký tabletový panel, vše ovládat digitálně (přitom ovládání klimy přes tablet bývá často katastrofa, zlaté analog ovládání ala potenciometr, totéž hlasitost rádia třeba). U klasických aut pak bývá na výběr víc různých variant tabletu než motorů.

U elektromobilů se to tlačí ještě dál, protože to k tomu vyloženě svádí narvat to elektronikou - musí to být cool, always-connected, aktualizace přes internet skrze zabudovanou SIM, v zásadě to o vás sbírá data jak oteklé, Tesla vám klidně omezí výkon pokud se rozjíždíte moc razantně atd. Jenže ve snaze ušetřit se pak více řeší aby se bezklíčové ovládání nahradilo mobilem atd., a méně jakákoli bezpečnost, protože to zdržuje, a zabralo by to čas. Ve výsledku jste tak trochu beta tester. A hackeři si s autem mohou nepěkně pohrát. Systém ovládání auta navíc není ani oddělený od toho tabletu, takže se běžně na různých hackatonech ukazuje, že hacker vám může nejen ten vůz ukrást, ale často může klidně i bez přístupu k vozu (tedy opravdu 100 % přes internet) zablokovat airbagy, dveře, občas i zrychlovat/brzdit nezávisle na vašich pedálech a podobné radosti.

Co myslíte, jakou prioritu má elektronická bezpečnost třeba u VW, když zoufale nestíhají termín, a manažerovi jde o krk?

5 0
možnosti
LM

L90u27k50á60š 78M38a87c68h

6. 5. 2019 23:02

"Tablet na kolech" je velice presne oznaceni.

A taky je to jednoznacne to, co musi vcerejsi autodebilitu nahradit. Aktualni generaci nastesti nejake to vrum-vrum sestivalceni nezajima.

0 0
možnosti
PM

Takže kvůli elektrobublině pošle největší automobilku světa do kytek? To ho tam nasadili Korejci? :-)

6 1
možnosti
OU
OU
Uživatel požádal o vymazání
10 0
možnosti

Zkrátka v podstatě stavíte na tom, že se najde dost hlupáků, kteří nebudou čekat jako vy.

1 1
možnosti
RM

Jak to říkali různí rozumci? Že až začnou kolosy dělat elektromobily, tak Teslu technologicky smáznou a to s čím Muskovi lidé babrají roky a roky oni díky své síle sfouknou a převálcují za pár měsíců, s prstem v... nose, dejme tomu?

4 1
možnosti

Já s tímto tvrzením úplně nesouhlasím. Tesla má již určitý náskok, co se elektromobility a technnikálií týče. Velké automobilky zase know how, jak udělat povedené auto.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...