Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

S šedesátiletou štramandou na výletě. Krásná první Octavia slaví

Když vyrazil podnikový ředitel AZNP Josef Kadeřávek svou služební octavií z Mladé Boleslavi na kontrolu do Kvasin, musela to být tehdy na přelomu padesátých a šedesátých let pořádná expedice. Sto třicet kilometrů v dnešním provozu po pentličkách silniček druhé a třetí třídy je výlet na dvě, tři hodiny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB
Foto

Co máš za problém?

0 0
možnosti
FV

Ředitelé aznp často končí pomocí octavie v ripu ....

0 2
možnosti
Foto

J96i88ř48í 65E67r28b82e44n

21. 5. 2019 20:37

Jmenujte aspoň čtyři takové, buďte tak laskav.

0 0
možnosti
JK

Když jsem byla hodně malá, přesně takovou jsme měli. I tuhle barvu. Jenže jedni sousedi měli Cortinu, další sousedi škodu 1000. A naproti dokonce škodu stovku. Tak jsem si myslela, že máme docela ošklivé a nemoderní auto.. Dnes se mi líbí moc..

0 0
možnosti
MK

Táto škodovka sa mi nikdy nepáčila. Ani ako dieťaťu. To jej sestra Felícia, to bola úplne iná káva... Ešte potom 110R vykresala z nudnej 100ky plameň a Rapid/Garde z hnusnej 105/120 vykresala aspoň iskru.

2 0
možnosti
JK

Felicie ta je nepřekonatelná..

3 0
možnosti
DP
Foto

Moje německá exportní verze Oktávie r.v. 1964 se jmenovala Škoda Popular.

Problém bylo zavěšení kol, svislé čepy, které bylo třeba mazat tekalemitkou každých 1500 km. Vytlučené čepy se projevily při 80 km/h velmi silnými vibracemi na volantu, sotva se dal udržet.

Řazení dlouhými táhly od volantu bylo velmi nepřesné, na cestě do Karviné se zpátečka a jednička zařadily současně, což samozřejmě vedlo k nehybnosti vozidla. Tušil jsem to ale už předem a proto jsem vezl náhradní převodovku už v kufru, tamní servis byl nemálo překvapen- převodovku v Mototechně bylo tehdy třeba objednat tak na rok dopředu.

Tohle v Americe oblíbené řazení totiž umožnilo mít vpředu širokou lavici místo dvou sedadel. Pásy tehdy ještě nebyly.

7 0
možnosti
MN

Naši jí měli deset let, najezdili přes 100 tis. km, a žádné problémy s řazením nikdy nebyly. Ale to mazání čepů si pamatuju :-)

0 0
možnosti
JP

J78a58n 18P53a79v33l21i17š

21. 5. 2019 8:27

Octavia,nádherné a spolehlivé auto.Můj otec ho koupil v roce 1960.Byl jsem ještě malý,ale dobře si to auto pamatuji.Řazení pod volantem,to bylo naprosto skvělé.A co jsem ještě obdivoval,že,když se nepodařilo nastartovat,tak součástí byla i startovací klika.No a po protočení Octávka vždy naskočila.Na autech i motocyklech bylo vidět vynikající zpracování.Co dodat-české zlaté ručičky.Smekám.

5 0
možnosti
PD

To nevim, minimalne u motorek stalo v te dobe zpracovani za starou backoru. Ale to samozrejme nic nemeni na tom, ze ta oktavka z clanku je nadherne auto.

1 0
možnosti
VK

Octavii nemám, nemohu soudit. Ale s tou jízdní dynamikou těchto auto to snad nebylo až tak tragické. Jezdím s Wartburgy 311, kteří jsou současníky Octavií. První byly vyrobeny ještě 3 roky před Octávií v roce 1956 a jezdí do dnes velmi spolehlivě. Pokud Octavie měly vůle na řízení 1/4 otáčky, tak u Wartburgu to rozhodně neplatí. Řízení jde přesně, i když proti modernímu vozu to přecejen chce více síly pro jeho ovládání. A popisované otřesy při jízdě? Ano, je slyšet motor, karosérie se chvěje díky tuhému uložení dvoutaktního motoru, ale při jízdě se vše uklidní a v zrcátcích si můžete prohlížet auta, který jste díky výkonu dvoutaktu nechali aspoň na chvíli za sebou. Když se zadaří, budou mezi nimi i Octávie aktuální generace. No a možná uvidíte sem tam i nějaký ten obláček namodralého kouře.

5 0
možnosti
Foto

Octavie aktuální generace bude za vámi jen z toho důvodu, že její řidič nikam nechvátá. Nic jiného bych v tom nehledal.

3 0
možnosti
PM

Hezká nostalgie. :-)

0 0
možnosti
JH

Bohuzel uz pak nic hezkeho vyrobeno nebylo.

3 8
možnosti
PO

Ale ještě bylo, Felicia a MB 1000

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....