Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních šestnáctkách. Vzhled ovšem není všechno, jde i o bezpečnost. A jak dokazují nezávislé testy německé organizace TÜV SÜD pro Škodu Octavii, u některých neoriginálních ráfků dopadlo právě testování bezpečnosti katastrofálně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já mam na škodovce 20 let jedny hliníkáče a ještě se nic nestalo.

0 0
možnosti

L70e19o 96V43á19l62e86k

22. 5. 2019 22:55

Předností litých kol oproti lisovaným plechovým je jejich nižší váha a přesnost opracování. To je důležité pro závodní automobily pro nižší neodpruženou hmotu, extrémně nízkoprofilové pneumatiky a možnost větších brzdových třmenů. Jediným důvodem pro obyčejná cestovní auta pro max.povolenou rychlost 130 km/hod je pouze vzhled na jízdní vlastnosti to nemá prakticky žádný vliv, Lapidárně řečeno frajeřina za těžké prachy a jak vidno z testů ještě s rizikem. Ale je to každého vlastní rozhodnutí.

3 3
možnosti

J69a85n 75K52r64p98e49c

22. 5. 2019 21:59

kdysi jsem si koupil jete BMW s 18" koly. nejak jsem se v tom nestoural jestli to jsou origo nebo ne. pak me jedou vytlacil tahac s navesem v zuzeni na dalnici do takovych tech delicich sloupku. rekl bych ze to je skoro stejny hrbol jako v testu. a kolo prasklo uplne stejne jako na obr. 12 v galerii. samozrejme ze to byla jakasi noname napodobenina. tak jsem je dal do srotu a koupil tehdy designove DOTZ. tuto firtmu jsem nepovazoval za uplne shitozni. prvni vetsi vymol vyustil ve dve sisky. tak jsem je nechal srovnat s tim, ze jsem proste blb a trefil jsem past na mamuty. o par mesicu pozdeji dalsi vymol - nic velkeho, takovych jsem prejel jinym vozem sotvky - a zase dve sisky. tak jsem je dal do srotu a koupil konecne originaly 17" na zimaky a 18" na letni. a byl klid.

2 0
možnosti

Souhlas, dělám to taky tak, vždy originály, sadu na zimu i na léto, přesto jsem už jeden nechával rovnat a to ani nevím, kde jsem ho vymetl. Zjistil jsem to až při přezouvání. Zadní kolo, vnitřní strana byla na jednom místě opravdu hodně zdeformovaná. Tlak držel a při jízdě jsem nic nepoznal.

0 0
možnosti

Nějak jsem čekal, že se z videí něco dozvim. A ono prd. Autorovi asi vypršela pracovní doba, tak to hodil na web a šel domů.

5 0
možnosti

Tak na to že originální disk bude kvalitnější než replika nebo bláto z číny asi nikdo nemusel dělat test, ale když už ho někdo dělal tak mohl výsledky pojmout poněkud detailněji a zařadit do testu i značková kola (BBS a pod).

5 0
možnosti

J14a10n 63K46r65p30e47c

22. 5. 2019 21:48

cokoliv od znackovych vyrobcu stejne drahe nebo drazsi bude minimalne stejne kvalitni. tam uz pojde jen o design.

0 0
možnosti

P14e45t94r 55B95á97č76a

22. 5. 2019 12:51

Kola sice delaji auto, ale u takovych tuctovych kramu jako jsou skodovky je to uplne jedno.

4 3
možnosti

Tak jasně, u auta jde o to, jestli má dalekonosné ostřikovače.

0 0
možnosti

D82a61n 70C42i11b50u81l19k30a

22. 5. 2019 12:35

1385 m volného pádu, 190 kg hmotnosti a jenom 2,5 kJ jo? Ono by to i vycházelo, pokud to závaží nepouštíte z bombardéru, ale z výšky 1385 mm ...

8 0
možnosti

Zveřejněte jména lidí a obchodů, co padělky a napodobeniny prodávají, nic jiného nepomůže

5 0
možnosti

Hmm, tak samo že jsou lepší a horší disky, ale pokud nafrčím s úzkou pneumatikou na rantl tak zničím každej ráfek, jedno jak moc kvalitní, Ty plechový jsou alespoň vyrovnat. No a hned na začátku máte informaci že vstupním testem prošly všechny zkoumané ráfky.....

1 0
možnosti

J76a50n 10K59r19p82e63c

22. 5. 2019 22:08

asi myslite nizkou a ne uzkou. vyrovnat jde i vetsina hlinikovych, pokud nejsou uvnitr dute. nebo prilis pevne, pak praskaji. paradoxne se daleko lepe rovnaji disky z horsich materialu.

2 0
možnosti

A možná by to chtělo porovnat i disky se stejným označením

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...