Diskuze

Cena aut na vodík se do deseti let srovná s hybridy, tvrdí Toyota

Cena osobních aut na vodíkové palivové články se do deseti let vyrovná ceně hybridních modelů. Očekává to japonská automobilka Toyota, která po světě prodala už patnáct milionů hybridů za značky Toyota a Lexus. Zároveň je výrobcem prvního sériového vozu na vodík pojmenovaného Mirai.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hybridní vozy tj. HEV jsou ve skutečnosti taky jen elektromobily s extenderem (to může být motor, ale také jakýkoli jiný zdroj energie). Stejně tak i H2EV jsou zase jen HEV s extenderem v podobě palivového článku.

Trochu by se dalo polemizovat u paralelních HEV, ale u sériových jsou elektromotory primárním pohonem. Jestli je tam baterie větší nebo menší, nebo jestli tam jsou kapacitory, nebo něco jiného, je celkem jedno.

0 0
možnosti

H97o90n81z74a 19T82a17r

26. 6. 2019 0:01

Česká vodíková technologická platforma

https://www.hytep.cz/cs/vodik

0 0
možnosti

Žák Ždimera vyrušoval při pokusu s vodíkem, čímž zapříčinil katastrofu. ;-D Tahle platforma už existuje asi 10 let a nikam se to neposunulo. Předběhli je jiní.

0 0
možnosti

Mě se líbí jednoduchost klasického elektromobilu. Auta na vodík a hybridy jsou dost složité pojízdné elektrárny (zejména ty vodíkové). Nicméně vnímám hybridy jako rozumný mezistupeň, který by měl dostat prostor do doby, než budou elektry (resp. jejich baterie, nabíjení a zdroj elektřiny) na takové úrovni, aby jejich provoz nebyl neustálý opruz a poskakování mezi nabíječkama. Bohužel jsou nám ale eletroauta tlačeny vrchem spodem, aniž by byla technologie přijatelná pro většinu běžných uživatelů.

2 1
možnosti

Cena aut na vodík se do deseti let srovná s hybridy => auta budou ještě předraženější a pro obyčejné lidi nedostupnější.

0 0
možnosti

Aspoň nebudou tak přeplněné silnice a nebude tam jezdit kdejaký jouda.

1 0
možnosti

No i kdyby vyrobni cena vodikoaut tak klesla (coz nejspis klesne i u baterkacu), tak zustane porad problem s neexistujici infrastrukturou (jejiz vybudovani by stalo astronomicke penize, oproti tomu je infrastruktura pro nabijeci elektromobily za par korun) a taky cena paliva (konvertovat elektrinu na vodik a zpet na pohon auta je asi 4x mene efektivni nez nabijeni baterky v elektromobilu)....

2 0
možnosti

Toyota je automobilka s velkým A. Funguje jako vzor kvality a na tu její kvalitu věřte nebo ne nemá ani jedno Evropské auto, nevyjímaje ani jednu německou automobilku včetně Mercedesa. Jsem bývalý odborový zaměstnanec Forda, a i americké automobilky jsou v kvalitě mnohem lepší než třeba všechny modely VW. O tom není sporu i když psát se o tom v celé Evropě nesmí. Amík zná a ví.

Proto do 30.místa v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu není ani jedna evropská značka, ani jeden model.

Hned po Toyotě (Lexus) je vyjímečný Nissan (Infiniti) ale Honda je někde ve středu tabulky (Acura) Ford řady F je tradičně už 30 let absolutní špica a za ním je od GM Silverado. To je oblíbená velikost auta trucku. A mohl by mně tak někdo vybrzdit, tak z něj udělám staniolovou fólii. Tady se tyhle "sporty" nepěstují. Každý si to rozmyslí protože když se podívá do zpětného zrcaátka, tak se může jen pomodlit. No fault insurance.

0 4
možnosti

J13a50k53u97b 37K92o67s

25. 6. 2019 0:51

Jistě. A proto v Evropě o americká auta skoro nikdo nestojí, zato opačně se dováží o stošest.

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.