Diskuze
Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement
Děkujeme za pochopení.
M80a54r26t93i88n 77N58e15r55m70u53t
Nožní ovládání - to ocení každý automobilista, který si bude chtít na kole odpočinout od neustálého držení nohy na plynu...
I12v22o 61B18o91u76š58e
A tu registrační značku bude mít pilot na tričku? A co třeba nosič, nebo nedejbože blatníky?
R63u10d97o27l42f 51H38r32a82z23d73í11r51a
S tímhle se může jezdit v parku?
J22i59n28d10ř74i68c55h 94S51t27r43a30k87o28š
Osobně (očividně na rozdíl asi od většiny diskutujících) se mi nejen designově tento koncept líbí - je to minimalistické a zkouší ovládání posunout jinde, místo zažitých brzd a plynu na řídítkách, jen proto "že se to tak dělá pořád a jsme zvyklí". Jen čas a kupující ukáží, zda to byl dobrý nebo špatný směr, nikoliv tyto diskuze.
V65i87k13t63o14r 77J69o55h69á94n63e21k
Nejde o nějaký zvyk (ted jde, ale jen částečně), ale především o míru ověřenosti nějakého řešení. A nejde ani o to, že by se tyto cesty již nezkoušely - např. brždění pedály u kol už jsme tu měli (aka torpédo), ale na celé čáře vítězí ovládání z řidítek. Proč asi?
Jde tu i o logiku věci, kterou odhalí snadno každý, který aspoň občas na nějakém jednostopém prostředku jezdí - ruce máte na řidítkách v podstatě pořád, ale noha může sjet, můžete ji potřebovat sundat (např. při jištění v otáčce, zastavování, rozjíždění, ...), nebo se na ně v pedálech postavit (třeba kvůli protažení, lepšímu rozhledu apod.). Navíc ohlídat, aby se nárazy při jízdě nepřenášely přes chodidlo do ovládání je z principu daleko těžší než při ovládání prsty, prostě jak už jsem tu psal, v ruce máte daleko větší cit a kontrolu.
Z toho škodováckého konceptu jde až hrůza, když si zkouším představit nějaké konkrétní situace, které se mi občas stávají na kole a které by nebyly s tímto vehiklem rozumně řešitelné. A k tomu připočtěme, že takový samojezd si nejspíš nebudou typicky pořizovat ani jezdecky zkušení, ani fyzicky zdatní lidé. Představa, že se v na tom po mokré cestě řítí pětačtyřicítkou nějaké obtloustlé kopyto mě docela děsí.
E74d65u66a93r44d 40D53r28á41b52e93k
Ty blinkry? Úzké sedlo, nesmyslné nožní ovládání, 45km/h na mopedu ve Stromovce? V cyklohelme??
V61i43k32t31o62r 21J81o63h95á54n33e71k
I na koncept je na tom much jak na čerstvém kravinci. Většina z nich je zmíněna tady v diskusi - podivný posez, absence blatníků a nosičů, absence odpružení, ošklivý masivní design, nesmyslné blinkry, ovládání, brzda jen vpředu (?)...
Mně ze všeho nejhorší připadá to s prominutím zhovadilé ovládání - za prvé v rukou je větší cit, za druhé ovládání z řidítek je již hodně dlouho zavedená konvence v motocyklistickém i cyklistickém světě, za třetí občas je třeba nohu sundat (rozjíždění, jištění v otáčkách, zastavování, ...) a to by mě zajímalo, jak bude přitom nebohý "mopedista" přidávat plyn nebo brzdit. Zvláště nebezpečná situace mi přijde, když se člověku v nějaké situaci smeknou nohy nebo je nouzově sundá kvůli jištění proti pádu a do toho bude potřebovat i brzdit. Tady už se nejedná o nepohodlí, ale je to přímo o držku. To autor tohoto vehiklu nikdy neseděl na kole nebo na motorce?
Doufám, že to Škodovka totálně předělá, nebo skrečne. Nerad bych viděl podobné neřízené střely na silnici, a už vůbec ne v parcích nebo na cyklostezkách.
L45u62k93á89š 38K56m81e13n75t
No moc ergonomicky to nevypadá. Asi se myslelo spíše na vzhled, kdy se to postaví někde vedle nového Superbu nebo Kogiaqa, ale že by se na tom opravdu dalo jezdit ...
K68a85r22e92l 50M30a80z56a17č
Takový divný paskvil. Ani kolo, ani moped, nesmyslná sedačka, divný stupačky. Proč by tohle někdo měl chtít, když kvalitní elektrokolo je ve všem lepší?
V44á87c40l66a66v 51K92a31f24t85a69n
Já bych bral elektromoped. Kolo mám normální, elektrokolo nepotřebuji ale takovéto přibližovadlo po městě bych bral :) Možná o fous lepší design, pohodlnější sedlo atp.
R29a47d74e62k 70P25a79n38c40h33a63r98t60e30k
při vší úctě ... sedí na tom jak připo... a 20 km denně na šlapacím kole by jí jen prospělo
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....