Diskuze

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály prošlápnout nejde. Je to vlastně malý moped. Koncept pro městskou mobilitu představila Škoda letos na autosalonu v Ženevě. A my jsme jej otestovali v pražské Stromovce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nožní ovládání - to ocení každý automobilista, který si bude chtít na kole odpočinout od neustálého držení nohy na plynu...

0 0
možnosti

I12v22o 61B18o91u76š58e

23. 7. 2019 10:10

A tu registrační značku bude mít pilot na tričku? A co třeba nosič, nebo nedejbože blatníky?

0 0
možnosti

S tímhle se může jezdit v parku?

2 0
možnosti

Osobně (očividně na rozdíl asi od většiny diskutujících) se mi nejen designově tento koncept líbí - je to minimalistické a zkouší ovládání posunout jinde, místo zažitých brzd a plynu na řídítkách, jen proto "že se to tak dělá pořád a jsme zvyklí". Jen čas a kupující ukáží, zda to byl dobrý nebo špatný směr, nikoliv tyto diskuze.

4 0
možnosti

Nejde o nějaký zvyk (ted jde, ale jen částečně), ale především o míru ověřenosti nějakého řešení. A nejde ani o to, že by se tyto cesty již nezkoušely - např. brždění pedály u kol už jsme tu měli (aka torpédo), ale na celé čáře vítězí ovládání z řidítek. Proč asi?

Jde tu i o logiku věci, kterou odhalí snadno každý, který aspoň občas na nějakém jednostopém prostředku jezdí - ruce máte na řidítkách v podstatě pořád, ale noha může sjet, můžete ji potřebovat sundat (např. při jištění v otáčce, zastavování, rozjíždění, ...), nebo se na ně v pedálech postavit (třeba kvůli protažení, lepšímu rozhledu apod.). Navíc ohlídat, aby se nárazy při jízdě nepřenášely přes chodidlo do ovládání je z principu daleko těžší než při ovládání prsty, prostě jak už jsem tu psal, v ruce máte daleko větší cit a kontrolu.

Z toho škodováckého konceptu jde až hrůza, když si zkouším představit nějaké konkrétní situace, které se mi občas stávají na kole a které by nebyly s tímto vehiklem rozumně řešitelné. A k tomu připočtěme, že takový samojezd si nejspíš nebudou typicky pořizovat ani jezdecky zkušení, ani fyzicky zdatní lidé. Představa, že se v na tom po mokré cestě řítí pětačtyřicítkou nějaké obtloustlé kopyto mě docela děsí.

0 0
možnosti

Ty blinkry? Úzké sedlo, nesmyslné nožní ovládání, 45km/h na mopedu ve Stromovce? V cyklohelme??

2 1
možnosti

I na koncept je na tom much jak na čerstvém kravinci. Většina z nich je zmíněna tady v diskusi - podivný posez, absence blatníků a nosičů, absence odpružení, ošklivý masivní design, nesmyslné blinkry, ovládání, brzda jen vpředu (?)...

Mně ze všeho nejhorší připadá to s prominutím zhovadilé ovládání - za prvé v rukou je větší cit, za druhé ovládání z řidítek je již hodně dlouho zavedená konvence v motocyklistickém i cyklistickém světě, za třetí občas je třeba nohu sundat (rozjíždění, jištění v otáčkách, zastavování, ...) a to by mě zajímalo, jak bude přitom nebohý "mopedista" přidávat plyn nebo brzdit. Zvláště nebezpečná situace mi přijde, když se člověku v nějaké situaci smeknou nohy nebo je nouzově sundá kvůli jištění proti pádu a do toho bude potřebovat i brzdit. Tady už se nejedná o nepohodlí, ale je to přímo o držku. To autor tohoto vehiklu nikdy neseděl na kole nebo na motorce?

Doufám, že to Škodovka totálně předělá, nebo skrečne. Nerad bych viděl podobné neřízené střely na silnici, a už vůbec ne v parcích nebo na cyklostezkách.

3 2
možnosti

No moc ergonomicky to nevypadá. Asi se myslelo spíše na vzhled, kdy se to postaví někde vedle nového Superbu nebo Kogiaqa, ale že by se na tom opravdu dalo jezdit ...

2 0
možnosti

K68a85r22e92l 50M30a80z56a17č

14. 7. 2019 14:36

Takový divný paskvil. Ani kolo, ani moped, nesmyslná sedačka, divný stupačky. Proč by tohle někdo měl chtít, když kvalitní elektrokolo je ve všem lepší?

6 1
možnosti

Já bych bral elektromoped. Kolo mám normální, elektrokolo nepotřebuji ale takovéto přibližovadlo po městě bych bral :) Možná o fous lepší design, pohodlnější sedlo atp.

3 0
možnosti

při vší úctě ... sedí na tom jak připo... a 20 km denně na šlapacím kole by jí jen prospělo ;-)

8 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!