Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s nevalnými výsledky. Magazín Motor zjišťoval vliv systému stop-start na spotřebu paliva a rychlost rozjezdu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LN

Jo. Zkoušel jsem to ručně před nějakými 30 lety. Nejenže jsem nic neušetřil, ale ještě mi to vytřískalo baterku.

0 0
možnosti
JS

J54a27n 62S42t23o96d93o71l54a

23. 7. 2019 15:35

Kdyby se v současné době motory naopak zjednodušily, spotřebovávalo by se méně paliva, tudíž by se produkovalo méně škodlivin. A výroba jednodušších motorů by byla také šetrnější. Takže pryč se Start-Stopem a močovinou.

1 0
možnosti
TB

On je Stop-Start a Stop-Start.

Hodně záleží na provedení. Levnější verze ten motor opravdu trápí provedením nového startování motoru.

Svého času nejlepší Stop-Start měli u PSA se svým e-HDi. Ten byl osazen reverzibilním alternátorem, který prováděl nový start místo startéru a sekundoval mu k tomu vysokokapacitní kondenzátor, aby se šetřila hlavní baterie. Fungovalo to skoro jako malý hybrid. Když se při brzdění dostatečně nabil kondenzátor, tak se Stop-Start aktivoval. Pochopitelně se muselo splnit i několik dalších podmínek. Tedy řidič musel být připoután, muselo být vyřazeno a nesešlápnutá spojka (u manuálu / automat byl o aktivní brzdě), pak nějaké ty teploty uvnitř vozu a v neposlední řadě také tlak v brzdovém válci. Tento systém se totiž aktivoval již při jízdě pod 20km/h (manuál / automat pod 8km/h). Takže se při dojíždění na červenou mohlo vyřadit už dopředu a zastavovat tak už s dávno vypnutým motorem. Pokud se stálo v koloně někde z kopce, tak to vydrželo vypnuté opravdu dlouho, dokud se rychlost opět nedostala nad rychlostní hranici, nebo nebo nedošel ten tlak v brzdách. Ten většinou vydržel tak na 2-3 plná zastavení znovu rozjetého vozu.

Počítadlo na palubní desce vám pak řeklo, kolik času jste během cesty měly vypnutý motor. Při klasickém průjezdu městem s při nějakých červených ty půlminutky naskakují a třeba při čekání u drive-in nebyl problém se dostat na časy kolem 10-12-15min.

0 0
možnosti
JS

J46a33n 25S20t75o95d23o16l70a

23. 7. 2019 15:32

Když jsem si v zimě v noci topil, ukazoval mi dlouhodobě běžící motor spotřebu 0,6 l/h. Když Start-Stopem ušetříš 15 minut, a to už musí být důkladný průjezd městem nebo fronta u mekáče, tak jsi ušetřil 0,15 litru, kdo ví jestli - při startování systém vezme o trochu víc paliva. Pokud takových průjezdů máš cca 300 za rok, tak to bude 45 litrů, tj. nějakých cca 1500 Kč. A teď si spočítej, kolik stojí všechny ty věci jako lepší startér, baterka a jejich servis.

Chcípání se vyplatilo u trabanta, ten i na volnoběh žral jak divej. Posilovaného nebylo nic, tak se na kopci chcípl motor a nastartoval akorát když bylo potřeba přidat po rovině či do kopce. A tam se to vyplatilo. U moderních aut to při sjezdu chcípnout nemůžu a ty chvilky stání u semaforu nic neušetří.

1 0
možnosti
PM

Na šťastie mám auto v ktorom sa to dá vypnúť permanentne a neotravuje to pri každom štarte

2 1
možnosti
Foto

po každom vypnutí motora sa pri najbližšom naštartovaní automaticky aktivuje štart-stop. Rozmýšľam, že si ten systém štart- stop dám v servise zrušiť.

1 0
možnosti
ME

lze trvale vypnout, přes kodování řídící jednotky, záležitost minutky... jedna z věcí, kterou jsem udělal hned po zakoupení nového auta. Je to totální nesmysl. Ale někomu to možná vyhovuje.

1 0
možnosti
IB

I82v86o 10B61o31u32š80e

22. 7. 2019 9:10

vyhovuje to tem, co se pohybuji u krizovatek plne brblajicich aut.

0 0
možnosti
JS

No když vidím ty mamlasy, co stojí u chodníku mnoho minut na někoho čekají a aby jim nebylo příliš ziminka nebo příliš teplíčko, tak celou tu dobu samozřejmě s nastartovaným motorem, samozřejmě nejčastěji briketometem, a "statečně" podkuřují desítkám lidí, co každou minutu okolo projdou, .....tak takovým bych jako pokutu, to tlačítko na vypnutí S-S systému deaktivoval. :-P

7 3
možnosti
RN

Plus startování znamená nárazově vyšší spotřebu paliva.

Nevím přesně, ale kratší stání se start stop, než cca 12 vteřin vede naopak ke spotřebě vyšší.

Což se mi stávalo v autě s automatem v zácpě - chcíplo to a třeba během necelé vteřiny startovalo. Pak jsem to vypnul ...

1 1
možnosti
MJ

Za těch 0.3 sekundy, co to startuje, to spotřebuje palivo za 12 sekund? Snad u studeného ropáka, ale ne u normálního auta.

1 0
možnosti
Foto

Při startu je zvýšená spotřeba paliva takže zastavení na 15-20 vteřin naopak znamená zvýšení spotřeby.

Při statu dochází k horším poměrům spalování takže míra znečišťujících látek vylétne na několikanásobek. Reálně tak má smysl jen u zasavení ve stojící zácpě nebo na šraňkách při stání delsím než minutu.

0 0
možnosti
RN

Psal jsem výše, aniž bych četl diskuzi :-/

Ano, může to být i 15-20 vteřin

0 0
možnosti
MD

Vždy po nastartování vypínám, se zapnutým stop-start systémem nefunguje asistent pro rozjezdy do kopce.

1 0
možnosti
MJ

To mi přijde až nebezpečné, nemáte poruchu? U mě to drží.

1 0
možnosti
MH

M82a94r12e90k 30H80r91u48b78y

17. 7. 2019 16:56

Tohle je u napadu EU obvykle. Mysleli to dobre, ale dopadlo to jako vzdycky.

Jen namisto pouceni vymysli neco dalsiho.

5 0
možnosti
JS

S-S systém není žádný "nápad EU" byl vyvinutý už asi před 50 lety. Jeho současné masové užití je "nápadem automobilek" jak "očůrat" metodiku na měření spotřeby a tedy i emisí CO2....

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...