Diskuze
Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo
Děkujeme za pochopení.
L55u77d59ě89k 86N80ě71m24e16c
Jo. Zkoušel jsem to ručně před nějakými 30 lety. Nejenže jsem nic neušetřil, ale ještě mi to vytřískalo baterku.
J54a27n 62S42t23o96d93o71l54a
Kdyby se v současné době motory naopak zjednodušily, spotřebovávalo by se méně paliva, tudíž by se produkovalo méně škodlivin. A výroba jednodušších motorů by byla také šetrnější. Takže pryč se Start-Stopem a močovinou.
T93o94m16á53š 80B70e35n17d14a
On je Stop-Start a Stop-Start.
Hodně záleží na provedení. Levnější verze ten motor opravdu trápí provedením nového startování motoru.
Svého času nejlepší Stop-Start měli u PSA se svým e-HDi. Ten byl osazen reverzibilním alternátorem, který prováděl nový start místo startéru a sekundoval mu k tomu vysokokapacitní kondenzátor, aby se šetřila hlavní baterie. Fungovalo to skoro jako malý hybrid. Když se při brzdění dostatečně nabil kondenzátor, tak se Stop-Start aktivoval. Pochopitelně se muselo splnit i několik dalších podmínek. Tedy řidič musel být připoután, muselo být vyřazeno a nesešlápnutá spojka (u manuálu / automat byl o aktivní brzdě), pak nějaké ty teploty uvnitř vozu a v neposlední řadě také tlak v brzdovém válci. Tento systém se totiž aktivoval již při jízdě pod 20km/h (manuál / automat pod 8km/h). Takže se při dojíždění na červenou mohlo vyřadit už dopředu a zastavovat tak už s dávno vypnutým motorem. Pokud se stálo v koloně někde z kopce, tak to vydrželo vypnuté opravdu dlouho, dokud se rychlost opět nedostala nad rychlostní hranici, nebo nebo nedošel ten tlak v brzdách. Ten většinou vydržel tak na 2-3 plná zastavení znovu rozjetého vozu.
Počítadlo na palubní desce vám pak řeklo, kolik času jste během cesty měly vypnutý motor. Při klasickém průjezdu městem s při nějakých červených ty půlminutky naskakují a třeba při čekání u drive-in nebyl problém se dostat na časy kolem 10-12-15min.
J46a33n 25S20t75o95d23o16l70a
Když jsem si v zimě v noci topil, ukazoval mi dlouhodobě běžící motor spotřebu 0,6 l/h. Když Start-Stopem ušetříš 15 minut, a to už musí být důkladný průjezd městem nebo fronta u mekáče, tak jsi ušetřil 0,15 litru, kdo ví jestli - při startování systém vezme o trochu víc paliva. Pokud takových průjezdů máš cca 300 za rok, tak to bude 45 litrů, tj. nějakých cca 1500 Kč. A teď si spočítej, kolik stojí všechny ty věci jako lepší startér, baterka a jejich servis.
Chcípání se vyplatilo u trabanta, ten i na volnoběh žral jak divej. Posilovaného nebylo nic, tak se na kopci chcípl motor a nastartoval akorát když bylo potřeba přidat po rovině či do kopce. A tam se to vyplatilo. U moderních aut to při sjezdu chcípnout nemůžu a ty chvilky stání u semaforu nic neušetří.
P72e72t35e81r 92M37o75l19n70á38r
Na šťastie mám auto v ktorom sa to dá vypnúť permanentne a neotravuje to pri každom štarte
J61o77z94e57f 43J67e12r95i88g63a
po každom vypnutí motora sa pri najbližšom naštartovaní automaticky aktivuje štart-stop. Rozmýšľam, že si ten systém štart- stop dám v servise zrušiť.
M78i75c69h20a69l 31E11r52b65e27n
lze trvale vypnout, přes kodování řídící jednotky, záležitost minutky... jedna z věcí, kterou jsem udělal hned po zakoupení nového auta. Je to totální nesmysl. Ale někomu to možná vyhovuje.
I82v86o 10B61o31u32š80e
vyhovuje to tem, co se pohybuji u krizovatek plne brblajicich aut.
J70i87ř42í 59S97c43h71w51a67c38h
No když vidím ty mamlasy, co stojí u chodníku mnoho minut na někoho čekají a aby jim nebylo příliš ziminka nebo příliš teplíčko, tak celou tu dobu samozřejmě s nastartovaným motorem, samozřejmě nejčastěji briketometem, a "statečně" podkuřují desítkám lidí, co každou minutu okolo projdou, .....tak takovým bych jako pokutu, to tlačítko na vypnutí S-S systému deaktivoval.
R66a75d17e92k 26N27e16u23m95a12n24n
Plus startování znamená nárazově vyšší spotřebu paliva.
Nevím přesně, ale kratší stání se start stop, než cca 12 vteřin vede naopak ke spotřebě vyšší.
Což se mi stávalo v autě s automatem v zácpě - chcíplo to a třeba během necelé vteřiny startovalo. Pak jsem to vypnul ...
M21i71c35h33a53l 52J55a74r76o43š
Za těch 0.3 sekundy, co to startuje, to spotřebuje palivo za 12 sekund? Snad u studeného ropáka, ale ne u normálního auta.
J18i55ř14í 80H42a97v68e12l92k43a
Při startu je zvýšená spotřeba paliva takže zastavení na 15-20 vteřin naopak znamená zvýšení spotřeby.
Při statu dochází k horším poměrům spalování takže míra znečišťujících látek vylétne na několikanásobek. Reálně tak má smysl jen u zasavení ve stojící zácpě nebo na šraňkách při stání delsím než minutu.
R75a58d33e65k 68N93e47u34m29a65n59n
Psal jsem výše, aniž bych četl diskuzi
Ano, může to být i 15-20 vteřin
M25a17r35t54i89n26a 75D90v93o40ř64á30k62o18v71á
Vždy po nastartování vypínám, se zapnutým stop-start systémem nefunguje asistent pro rozjezdy do kopce.
M11i41c63h14a55l 19J78a90r57o93š
To mi přijde až nebezpečné, nemáte poruchu? U mě to drží.
M82a94r12e90k 30H80r91u48b78y
Tohle je u napadu EU obvykle. Mysleli to dobre, ale dopadlo to jako vzdycky.
Jen namisto pouceni vymysli neco dalsiho.
J36i51ř80í 91S20c97h13w21a37c70h
S-S systém není žádný "nápad EU" byl vyvinutý už asi před 50 lety. Jeho současné masové užití je "nápadem automobilek" jak "očůrat" metodiku na měření spotřeby a tedy i emisí CO2....
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...