Diskuze

Kolik lze za 24 hodin ujet elektromobilem? Česko-norský tým zajel rekord

Německá dálnice s neomezeným rychlostním limitem, superrychlá nabíjecí stanice Ionity, elektromobil Tesla Model 3 Long Range AWD a dva nadšení řidiči. Ačkoli cestu zkomplikoval místy hustý déšť a dvě zúžení dálnice, která vznikla až v průběhu čtyřiadvacetihodinovky, dřívější rekord 2 644 kilometrů se jim podařilo překonat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zajímavější by byla z Chebu do Ostravy v zimě nebo horkém létě (kdy běží topení nebo klimatizace).

0 0
možnosti

Zajímavý rekord. Ale do běžné praxe k ničemu. Dle mého jsou elektro auta ideální do města. Myslím tedy malé elektro auta. A na dlouhé cestovaní zatím nějaký spalovák.

1 0
možnosti

Tak ono rekordy jsou obecne takova spise zajimavost, nez ze by neco prinasely do bezne praxe ze....

Jinak nevim proc do mesta, ideal je to naopak na trochu vetsi dojizdeni - napr ja jezdim kazdy den 70 km (2*35), znam lidi co jezdi i 2*100 do prace a zpet, to je prave idealni prostredi pro EV (dojezd staci i kdyby tu byla polarni zima, a zaroven auto udela dostatecny najezd aby se mely sanci projevit i nejake ekonomicke prinosy provozu elektroauta), kdyz s tim clovek bude jezdit par km po meste, tak zjisti, ze je levnejsi si vzit taxik.

Plus kdyz k tomu dennimu dojizdeni clovek jede par krat na chatu ( u me asi 250km) pripadne 2x rocne na dovcu nekde po evrope, tak na takovy provoz je treba uz dneska tesla v pohode pouzitelna, na druhou stranuu treba provoz co maji ve firme u nas obchodaci, tak tam by byla tezce k nicemu (standardne jezdi po dalnici 160 i vice, za den objedou vice zakazniku, u zakaznika nenabijou, pauza na nabijecka by je prilis zdrzely - je rozdil jestli dojede domu v 10 vecer nebo o pulnoci)

3 0
možnosti

P96e58t64r 11B14á90č92a

7. 7. 2019 22:08

Boze muj bezte s tema elektro herkama uz konecne nekam.

2 8
možnosti

Jsi katolík nebo protestant?

2 0
možnosti

J24a91n 62T98a24r76a28b62a

7. 7. 2019 22:02

A kolik by dali, kdyby misto okruhu k té same nabijecce jeli primku... Treba Vídeň - Lisabon... He?

1 0
možnosti

To musíš chtít. Skoro polovinu času strávit dobíjením a pak se honit jako trotl. Ne, fakt díky, ale tenhle propagandistický článek opět selhal.

3 5
možnosti

ten článek jen naznačuje jen takové to "lidové":

Když se chce, tak se zvládne téměř cokoliv a když někdo nechce, tak to je horší, jako když nemůže....

1 1
možnosti

Ano všichni jezdíme po německých dálnicích kolem supernabíječek.

1 4
možnosti

jsem moc nepochopil, proč by měli všichni jezdit po něčem kolem něčeho, je každýho věc kolem čeho jezdí, všichni nejezdí bílou oktávkou 1,9 TDI 66 kW s podvodnou STK kolem kravína, je každýho věc, kolem čeho po čem jezdí

0 4
možnosti

V článku chybí informace kolikrát během pokusu nabíjeli. Zkusím spekulovat:

Baterii nabíjeli z 6 % na cca 65 %. 60 % z kapacity 74kWh baterie je 44,4 kWh. Auto mělo průměrnou spotřebu přes 31 kWh/100 km, jeden okruh měl 127 km. Během jednoho okruhu auto spotřebovalo cca 40 kWh. Mně z toho vyplývá, že během závodu přibližně 45 minut jeli a pak cca 15 minut dobíjeli.

2 0
možnosti

V ČR je zhruba 5,5 milionů registrovaných osobních vozidel. Přírůstek elektrovozů je v řádech stovek ročně.

Pokud by počet e-aut dosáhl jednoho procenta (tj. 55 000), nebo dokonce 10 %, tak by mě zajímalo, jak a čím je chcete krmit. Jak hustá by musela být síť nabíjecích stanic? Jak tyto stanice krmit elekřinou (jsou to stovky kilowatt okamžitého výkonu)? Zvládne to naše rozvodná síť? Zvládnou to naše zdroje elektrické energie?

A jen tak mimochodem, z obyčejné zásuvky e-auto nenakrmíte do plna ani za celou noc..

1 1
možnosti

pokud by počet elektroaut dosáhl jednoho procenta a nebo 10 procent, tak by se tyto auta nabíjela elektrikou, to vim zcela jistě, naše síť to zvládne, zdroje také a hustota elektrických nabíjecích stanic by byla taková, jaká bude potřeba

2 1
možnosti

V běžném středoevropském provoze, mimo části tras v DE s limity, jsem jel několikrát trasu 800-1450 km s běžným autem a brutto rychlostním průměrem 105 - 112 km/h. Bez snahy o nějaký rekord, prostě běžný dovolenkove presun navíc včetně okresek, kolikrát i v nějaké te zácpě kolem mest. A nepovažují to za nic výjimečného ...

Ale jo, jako pokus zábavné. Jezdit kolem jedné nabíječky naplno po dálnici bez rychlostního limitu, každých cca. 160 km dobíjet, tj. častěji než jednou za hodinu jízdy, abych se ve finále dostal na průměrnou rychlost běžného auta se spalovacím motorem ...

1 1
možnosti

Průměr 110 včetně pauz, okresem a kolon.... Co na to říct, jste prostě king!

2 0
možnosti
Foto

Štěstí bylo, ze se u té nabíječky nesešla další 3 auta, pak by výkon byl 25% a bylo by po rekordu. Když bude na nabíječce 10 stojanů a všechny plné, tak za hodinu nabijete tak na 200 km.

Vím, dneska tam tolik aut nebude, ale ať si autor článku, nebo testu, představí, jak se ta horda aut na německé dálnici začne cpát někam ke stojanu.

2 0
možnosti

Podle internetu by se tam další 3 auta vešla, protože tam mají 4 stojany.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...