Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Výrobci baterií elektromobilitě moc nevěří. VW se je snaží přesvědčit

Německý Volkswagen vytvoří společné podniky a pomůže financovat výrobu baterií. Chce tím přesvědčit skeptické dodavatele baterií a podpořit úsilí o rozvoj elektromobility. V rozhovoru s agenturou Reuters to prohlásil člen představenstva automobilky Stefan Sommer.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Budou ještě potřebovat všechny přítomné a další migranty, aby jim duly do vrtulí větrných elektráren. Nebo odkud chtějí tu "čistou" energii čerpat? ;-D

0 0
možnosti
Foto

„Mohli bychom zaplavit Evropu a prodávat miliony aut, ale Evropané tyhle věci nebudou kupovat,“ uvedl v reakci na prohlášení zástupců lobbistické skupiny Transport and Environment (doprava a životní prostředí), kteří obvinili výrobce automobilů, že vyrábějí méně elektromobilů na úkor SUV, z nichž mají větší profit. Podle Fröhlicha je po elektromobilech poptávka na straně regulátorů, ovšem už ne u zákazníků.

2 0
možnosti
Foto

„Pomocí subvencí změníte zákazníky, ale nezměníte auta. V Mnichově stojí 1 kWh 50 centů. Jízda čtyřválcovým dieselem je levnější než jízda elektromobilem.

1 0
možnosti

J65a90n 81M32a45l41ý

9. 7. 2019 10:04

Ten Sommer jede na dobrým matroši8-o

0 0
možnosti

by mne zajimalo z ceho chteji dojclandi ty elektromobily zivit, kdyz si vysachovali vsechny jaderne elektrarny.

1 0
možnosti
Foto

Celé elektromobilita je naprostý nesmysl. Problémů je příliš: baterie je dost zlý problém... pak taky musím proud někde vyrobit, někam dopravit, dobít baterie, které mají nějakou životnost. S ekologií tohle nemá nic společného.... stačí na to trocha základních úvah. Nerozumím těmhle snahám

2 1
možnosti

V38í24t 66O65ž44a42n28a

9. 7. 2019 7:15

Benzín a nafta padá z nebe? Havárie tankerů a výfukové plyny jsou ekologické a zdraví prospěšné?

1 1
možnosti

Víte proč dnes ve velkém pálíme uhlovodíky a proč naše civilizace vznikla a vyrostla do průmyslové společnosti jen díky pálení uhlovodíků? Protože sama příroda uznala, že nejefektivnější a nejlepší způsob uložení energie ze slunce jsou uhlovodíky.

A my místo abychom se pokusili jen okopírovat přírodu, tedy způsob uložení sluneční energie pomocí vody a CO2, kdy obojího máme dost, do uhlovodíků, tak se znovu pokoušíme vymyslet kolo a prorazit cestu tam, kde je již jasná fyzikální a chemická bariéra. Proč současné elektromobily nemohou prorazit? Protože potřebují řádově lepší baterie. Problém je, že nelze vytvořit řádově lepší baterie, protože po lithiu už prostě není lehčí kov, který by bylo možné využít k výrobě baterií. Ano, údajně se podařilo na chvíli vytvořit kovový vodík, ale to jsme někde jinde :). Prostě začalo se kdysi dávno s olovem, došlo se až k lithiu, ale tam to prostě končí. A žádná zelená mantra na tom nic nezmění.

Proto bychom měli hledat cesty, jak si ty uhlovodíky vyrobit sami, co nejefektivnější cestou, klidně za využití solární energie. Pak sice budeme dál produkovat CO2, ale současně jej budeme schopni zpětně využívat k opětovné produkci paliva. Tyto technologie se vyvíjejí již řadu let, ale bohužel díky lobby "obnovitelných" zdrojů do nich žádné dotace nejdou. Nejprve je asi třeba z našich daní dotovat boháčům jejich Tesly a nám zdražovat běžná auta.

5 4
možnosti

"nelze vytvořit řádově lepší baterie"

S tímto tvrzením bych byl hodně opatrný. Před 20 lety se pohybovala energetická hustota baterií v řádu nízkých desítek Wh/kg, před 10 lety řádově 100 Wh/kg, dnes je v provozu špička 250 Wh/kg, těsně před uvolněním do prodeje je 300 Wh/kg. V laboratořích už testují 500 Wh/kg a pracuje se na řádu 1000 Wh/kg. Už kolem hustoty 500 Wh/kg se začnou elektromobily srovnávat dojezdem se spalovákem.

1 1
možnosti

K30a72r55o22l 42M43u43š85o

8. 7. 2019 23:11

Přizdisráči debatují o vizionářství, to je dada

2 0
možnosti

Suroviny pro emobily nejsou problém. Pokud začnou docházet, zotročíme více dětí na jejich těžbu a začneme drancovat více přírody. Hlavně, že smýšlíme ekologicky...

0 1
možnosti

Na planetě není dost mědi, není dost kobaltu, nejsou prvky vzácných zemin a nic z toho se nezmění ani když zotročíte všechny děti planety

5 1
možnosti

Jak je to s baterkami po 150 - 200 000km? Budou pořád OK? Pokud ne, kolik to bude stát? Kolik bude stát recyklace původních baterií?

1 0
možnosti

Jasně že nebudou OK, po 8 letech budou KO i když najedete ani 15000km. Co to stojí, pokud se bavime o autě a ne nakupní tašce, autě u kterého v zimě máte teoretickou naději, že dojedete dál od domu než kam vidíte, tak počítejte 250 až 350.000 Kč. Recyklace, tak daleko ještě soudruzi teoretici evropského multikulturního socialismu při elektrifikaci nemysleli.

Jisté je jediné, nejvyšší bruselský sovět + elektrifikace = multikulturní komunismus .

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....