Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je vodík (ty její hybridy jsou pro ni přechodná fáze). Nyní stále z 99 % jezdíme auty na benzin nebo naftu. Do elektra tlačí automobilky Brusel. Nad blízkou budoucností se zamýšlí Aleš Michl, člen bankovní rady ČNB.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EN

E17m89i30l 72N65o29v63á55k

27. 7. 2019 19:23

Usvědčený lhář jste Vy, a ještě ke všemu jste se usvědčil sám. Viz citace v mém předchozím příspěvku. A ještě ke Všemu se tu veřejně chlubíte tím, že jste vůbec nepochopil zprávu ERU. Vy se ale ve skutečnosti snažíte jen vyplodit další a další nesmysly, abyste tím dostatečně zamaskoval své předchozí lži.

1 1
možnosti
ZM

Usvědčený lhář Emil Novák (už poněkolikáté) kolem sebe kope jako malé děcko.

0 0
možnosti
GS

Základní chucpe tohoto článku spočívá v tom, že ani p. Musk a ani jiná elektroauta nepopírají fyzikální zákony.

0 0
možnosti
PO

P67a37v62e95l 27O47t38i31s66k

27. 7. 2019 11:20

Ehm, kde konkrétně autor píše že p. Musk a jiná elektro auta popírají:-) fyziku? V článku je napsáno, že plány na elektro boom popírají fyziku, a celá glosa je o možnostech a problémech při nabíjení mnoha aut najednou, tedy až právě nastane ten skvělý elektro boom

1 0
možnosti
ZM

Neumíte číst? Citoval jsem vaši obhajobu podvodu ADACu, který jsem vám musel detailně připomenout. Ale taky jste si všiml, že jsem podpořil vaši myšlenku bateriového bufferu k nabíječce. Sám můžete vidět, že kritizuju nesmysly ale taky podpořím rozumnou myšlenku.

0 0
možnosti
EN

E65m25i26l 53N32o19v58á33k

25. 7. 2019 15:44

Žádnou obhajobu podvodu ADAC jste necitoval, ani jste přece nemohl, když jste na dovolené a nemáte tu svou historii:-)

A co jste podpořil nebo nepodpořil je mi úplně lhostejné, mně bude úplně stačit, když tu nebudete rozhlašovat nepodložené nesmysly.

0 0
možnosti
Foto

Nadšencům pro elektroauta jediné: fyzika se nedá ošálit. A její studium je tááák otravné a fádní.

2 0
možnosti
ZM

Proto jste se do toho ani nepustil?

0 0
možnosti
RH

R11o22m45a52n 93H38o79r96k42ý

22. 7. 2019 23:26

Tak takhle to vypadá, když někdo píše o věci, které ani za mák neruzumí ;-D;-D;-D

6 1
možnosti
RF

a čemu rozumíte vy ....:-P

1 1
možnosti
OK

Práve tie prebytky ma zneisťujú. Líthivé batérie sa mi zdajú drahé, olovené zas majú kratšiu životnosť a navyše by zaberali priveľa priestoru, a ten potrebujem. Ale asi nebude iná možnosť. Hoci som uvažoval aj o možnosti clonenia fotopanelov roletami s reflexnou fóliou a motorčekom, ale nič takého som v ponukách nenašiel a ani netuším, akým spôsobom by sa dalo dať povel tým motorčekom aby priclonili, keby podobný systém existoval (samotné rolety by som si vedel zmajstrovať aj sám).

0 0
možnosti
OK

Som živnostník, pracujem doma, a patrím medzi ľudí, ktorí v denne najazdia max. 30-40 km denne. Občas treba ale ísť na okres, prípadne do nemocnice čo predstavuje cestu tam a späť cca 100 km. V tomto prípade ide o cesty zhruba 1x mesačne. 1-2 x do roka však mám dlhšiu trasu, napr. do Brna k príbuzným, čo predstavuje cca 350 km (700 km tam a späť). Ak by bolo treba robiť dlhšie trasy, to si radšej sadnem na vlak, alebo do lietadla.

U nabíjania uvažujem o fotovoltaike. Tak viem, že meter štvorcový fotovoltaiky dá počas slnečného dňa 130-150W. Strechu mám zhruba 250 metrov štvorcových, využiť by sa dalo zhruba 70-80 štvorcov. Ale možno by stačila aj plochá strecha garáže kde mám cca 20 štvorcov. V prípade, ak nie je potrebné nabíjať, tak by fotopanely ohrievali bojler, a ak by bolo silno zamračené, tak by sa nabíjalo zo siete.

Zatiaľ však ale neviem, či vôbec má zmysel uvažovať týmto smerom, či by to stačilo vzhľadom na počet km, ktoré najazdím. Čo myslíte, je vôbec reálne takto uvažovať?

0 0
možnosti
EN

E67m84i42l 45N57o91v34á68k

22. 7. 2019 15:23

V první řadě je potřeba si uvědomit, že vyrobenou elektřinu je potřeba buď mít možnost zužitkovat ve chvíli kdy svítí slunce, tj. např. u nabíjení toho elektromobilu musíte být v tu chvíli připojený a nemít plně nabito, nebo si pořídit další poměrně drahý bateriový systém, kam budete tyto přebytky ukládat. Dále je potřeba do uvažování zahrnout fakt, že např. v prosinci vyrobí fotovoltaika pouze desetinu toho co v květnu. Takže musíte vybalancovat výkon elektrárny tak, abyste neměl v létě příliš velké přebytky. Pokud to dokážete, a dokážete si tím snížit svou vlastní současnou spotřebu elektřiny, tak se Vám to asi vyplatí.

5 0
možnosti
PN

Rozvíjet současnou podobu elektromobility je naprostý nesmysl. A u nás ještě větší. Nejlepším důkazem je pokus - v Norsku a Švédsku, kde rozvoj elektromobilů vlády výrazně podpořily, se dobíjení s rozvodnou sítí moc nekamarádí.

Už vidím naše běžné sídliště, kde je člověk rád, že zaparkuje, propletené km prodlužovaček.

Běžný uživatel sice najede za den pár desítek km, které by i běžná zásuvka nějak utáhla (horší pokud jich budou tisíce a více), ale k dovolené si přidám týden na cestu, abych dojel. Druhá možnost je již zmiňovaná elektrocentrála na vozíku. Tak je jasné, že hlavní rodinné auto musí hodl spalovat! Tak zbývá druhé auto v rodině, to by jistě pojíždění okolo komína zvládlo, ale ta cena.

3 3
možnosti

Nějaké info ohledně toho problému rozvodné sítě (máte zřejmě na mysli přenosovou? nebo distribuční?) v Norsku a Švédsku?

1 0
možnosti

Děla to, že to rozumí jevu - ekonomice (Taleba na Vás!) a píše nesmyslné glosy o elektromobilitě. Snůška nesmyslů!

1 0
možnosti

Glosa plná nesmyslů. Tak to dopadne, když ekonom píše o elektroenergetice. :(

2 1
možnosti
PO

P41a48v47e47l 41O45t25i32s51k

21. 7. 2019 20:52

Kde konkrétně píše nesmysly?:-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...