Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Chytrá sabotáž. Citroën dodával nacistům auta se zabudovaným kazítkem

Automobilka Citroën letos slaví 100 let od svého založení. Inovativní firma má historii plnou zajímavých a překvapivých nápadů. Ten, který praktikovala během 2. světové války, aby tak sabotovala svou produkci pro okupační nacistická vojska, je až nečekaně jednoduchý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Jesteze aspon Ford dodaval v poradku, s takovou by nedoslo ani na tu okupaci Francie :-)

0 1
možnosti
MM

měrka oleje byla jedinná v pořádku, aušus bylo všechno okolo.

1 1
možnosti
LP

Já myslím, že u Francouzkého auta kazítko dávat nemusí :-);-D

2 4
možnosti
JT

J73a15n 82T36a87r63a94b39a

5. 8. 2019 13:47

nene, oni z toho udělali etalon pro dalších mnoho desetiletí...a vydrželo to dodnes.

2 1
možnosti
PJ

Mě je trochu divný, že o "kazítku" se mezi sebou domlouvalo víc lidí než dva.

Co si pamatuji z vypravování, tak i u nás byli šikovní lidi, ale z vypravování - pokud o tom vědělo víc lidí než jeden, hrozilo nebezpečí prozrazení.

Mám pocit, že o jednom českém kazítku se píše v souvislosti s bombardováním Malty. Pokud jsem si to nezaměnil, v nevybuchlé bombě byl pozdrav v Plzně.

Ale nejsem si zcela jist

1 0
možnosti
ZH

No co jsem četl já, tak to nebylo žádné kazítko, ale písek místo výbušniny...

3 0
možnosti

To žádné modely nepřežily, abychom se mohli podívat?

Jinak, Frantíci kolaborovali jak mohli (v čemž ani omylem nebyly sami) a po válce natočili spoustu filmů, které měli obnovit národní hrdost a lhát o tom, jak byli za války stateční. Doufám, že toto není jedna z těch lží.

0 2
možnosti
LH

Spousta lidí udělá ve strachu spoustu špatných věcí, to není o národnosti...

0 0
možnosti
JH

J24a81n 31H89o76l23u31b

3. 8. 2019 22:41

No to bylo velmi odvážné - ta zkrácená měrka oleje. Za to si jistě žabožrouti zasloužili dostat se mezi vítězné mocnosti!

1 2
možnosti
KN

Škoda, že kazítko Citroën zapomněl po válce z výrobního plánu odstranit a montuje je dále až do dneška ;-D ;-D A to do všech modelů.

27 5
možnosti
PM

Řekl bych, že nejen on :D

Alespoň víme, kde to vzniklo :D

1 1
možnosti
Foto

VW 1200 a dóšvó 2CV jsou dva zcela rozdílné vozy. VW měl být vůz na dálnice, měl vydržet trvalých 100 km/h, tehdy (1937) vysokou rychlost. 2 CV tu stovku dokázal jenom s kopce nebo v závětří kamionu.

Ovšem, s 2CV jsem jezdil se spotřebou 5l na 100, VW brouk bral běžně 10 l.

Hlavní závadou 2 CV byly horké brzdy, přední bubny byly přímo u motoru, vždy v horku. Pro dnešního automobilistu by častá kontrola vůle ventilů byla asi otrava. U Spartaka to zase bylo mazání předních čepů, každých 1500 km. Dnes si ručičky neumažeme.

13 0
možnosti
Foto

Termín "kazítko" vidím poprvé. Normálně se tomu říká jinak.

14 0
možnosti
Foto

Současný problém jižanů jsou kuličková ložiska. U 2CV byly ve všech kolech po 50 tisících na výměnu, stejně i Fiat Panda.

0 0
možnosti
KM

Škoda, že nezjistili, že druhá světová už skončila. Nicméně, olej pod měrku neznamená zadření motoru. Alespoň u aut za posledních 30 let. Oleje tam pro čerpadlo zbude dost.

6 0
možnosti
VN

V terénu to problém být může, ve větším náklonu už to může sát vzduch.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč