Diskuze
Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina
Děkujeme za pochopení.
J40i34n59d56ř70i57c22h 71B81u58k
Prča číst, kolik lidí by nemělo koule na to jezdit elektroautem. Hnedle si přijdu jako mnohem větší dobrodruh, když jsem něčím tak tragickým jako čistě elektrické BMW i3 (starší) dojel až na konec Evropy: https://jijuvblog.cz/elektroautem-na-nordkapp/
O61t10a65k80a31r 87F94u87k62a
prča kolik aerolinek zakázalo nástup do letadla se samsungem 7 note, hned si připadám jako mnohem větší dobrodruh, když mi nevybuchnul. Prča kolik lidí odmítalo najednou létat B737 max a kolik jich úřady uzemnily, hned si připadám jako mnohem větší dobrodruh, když jsem ním letěl. facepalm
R58o98m79a20n 14F44o97j20t72í10k
Takže vlastně ta dovolená byl takový "chargercaching" ......
J53o84s35e59f 95B39u50r92d35a
Jojo, každý máme jinou zábavu.. Někdo hledá nabíječky, někdo jiný nic nehledá a v klidu si podporuje dál ropu z Ruska, dálného východu... Díky, nechci... :-)
Z52d14e41n33ě43k 54P90a16v63l12i92š
Popis této anabáze je podobný jako když Berta Benz jela z Mannheimu do Pforzheimu, jenže to byl rok 1888.
P90e83t19r 12D58v29o29r25a57k
První, co mě zarazilo, je cena 14kč/kwh. To u aut jako etron se spotřebou kolem 30kwh/100km dává krásných 420kč/km. To je o slušné desítky % víc, než za naftu.
Druhé, co mě zarazilo, je konstatování o bezproblémové dovolené. Na normální dovolenou vyrážím s aktualizovanými mapami, pár eury a kreditkou. Maximálně si koupím rakouskou známku. Když ale čtu, že musím telefon zaplevelit hromadou aplikací jen proto, abych ZAPLATIL . Musím mít naštudované dobíjecí stanice, princip placení, ceny, tarify, registrace? Já teda obvykle na Strážném natankuju plnou a následující návštěva benzínky je po 1100km. Platím hotově nebo kartou.
Fascinuje mě, kolik peněz musí vývoj takových přitroublých aplikací pro placení elektřiny stát - asi aby si někdo obhájil ty dotace. Přitom by bohatě stačilo, kdyby každý stojan vzal kartu, zarezervoval prachy a po dobití je odrezervoval a strhnul požadovanou sumu. Jsme ve 21. století proboha
J83o22s27e96f 33B12u14r36d39a
Jojo, máte pravdu, že cena 14Kč/kWh je pro nabíjení v cizině poměrně dost, tím spíš že po 350 dnů v roce v ČR máte přístup k ceně 2,5Kč/kWh při nabíjení doma, a zatím 3Kč/kWh u rychlonabíjecích stanic Eonu a PRE.
Tady si tyhlety "karty, čipy a aplikace" pořídíte jednou a příšte je již máte (to je jako kdyby jste na ty cesty kdy platíte na benzínce započítal i čas kdy jste čekal až Vám domů přijde poštou platební karta od banky - taky nesmysl, co?)
Jako jednou za čas musíte aktualizovat mapové podklady v navigaci, tak jen si místo navigace co používáte, nahodíte takovou, která má v sobě podklady s nabíječkama (už i na mapách seznamu jsou nabíječky k dispozici)
Tak když někdo rád jede 40tis.km ročně za 80kKč na palivu - jeho věc. Já s elektromobilem to mám za 10kKč. A nemusím čekat u 90% cest na benzínce, nabíjím bez front na stojan ani na pokladnu bez čekání. Večer zasunu a ráno nabito.. Už to tak dělám s mobilem, hodinkama i elektromobilem. No problem.
Ale chápu lidi, kteří si ten "komfort na benzínce" chtějí dopřávat dál... můžou
J37a61r51o82m31i34r 64H35o29b97l79i95k
No, na základě článku si e-auto nekoupím, o bezproblémovém cestování mám také jinou představu. Hoši dokázali, že Itálie se e-autem za jistých předpokladů a omezení dá. Záleží na každém, co je ochoten akceptovat. Rozumný člověk vidí, že parazitovali na nabíjení "zdarma", což je výhledově nesmysl, protože cena elektřiny nejen pro auta ale i díky e-autům spíš násobně poroste, než aby byla zadarmo. A vzhledem k cenám e-aut si myslím, že masový přechod na elektrovehikly se konat nebude. Ekologie-neekologie. Zůstanou alternativou pro nadšence. Leda by výzkum našel lepší sklad elektřiny, než je LiIon baterie nebo přečerpávací elektrárna. Ale to se zatím nedaří.
J69o74s32e10f 75B19u35r45d74a
Tak jestli jsem to pochopil správně, ani tento článek neměl za cíl, aby si čtenáři běželi pro elektromobil. Spíš měl rozptýlit pro někoho zbytečné obavy, že elektromobil je něco nereálného, co nemá schopnost fungovat jako individuální dopravní prostředek (ať už z důvodu dojezdu, nabíjení či nákladů na provoz).
A to samozřejmě má. Pravda, pořizovací cena je stále vysoká (jako u každé nově zaváděné technologie), infrastruktura je tak přiměřená těm 3000 aut u nás a pro další rozšíření bude potřeba větší nabídka elektromobilů od více firem, i další karosářské varianti (kombi), stejně tak i více možností na rychlonabíjecích stanicích i pro nabíjení pro Ty, kteří dnes nemohou nabíjet přes noc doma.
To že Vám někdo nabízí benefit, aby Vás nalákal ke svým službám, tomu se myslím neříká "parazitování", ale jde o formu reklamy, známe to všichni z reálného života.
Je snad každému jasné, že Ti co dnes jezdí elektromobily mohou těchto výhod čerpat jen dočasně, až se trh bude nasycovat. Noví majitelé, až budou elektromobily běžné, už nabíjení zdarma mít určitě nebudou, možná ani za ceny dnes obvyklé je nečeká. Zase ale v dobách pozdějších se sníží prodejní ceny elektromobilů, tak se to srovná.
A jestli v budoucnu zvítězí nové chemické složení bateriií, nebo jiný způsob uložení energie v autě (vodíkové palivové články, či jiné), to se asi budeme muset nechat překvapit... Pěkný den.
J67a91n 23D36l20o51u85h78ý
Vetsina lidi ma problem jezdit na dovolene po evrope s lpg vozem, protoze musi “hledat” nejblizsi cerpacku po ceste a kolikrat musite sjet z dalnice a jet par km. Po precteni tohoto clanku musim nejen hledat nabijecku, ale jeste si dopredu vyresit karty, chipy, kabely :-D diky, ale radsi zustanu u vozu na LPG. Ten by stejne km ujel za cca 3000kc Vy jste cenove jinde jen proto, ze parazitujete na nabijeni zdarma ;-)
J33o74s40e58f 18B61u84r47d33a
Tak to samozřejmě nemusíte.
Stejně jako pro někoho je ideální celý rok mít náklady kolem 1,5-2,5Kč/km, ale jistotu, že může kdykoliv ujet v pohodě 600km+ na jeden zátah, pro někoho jiného může být tím co chce, že si ne před každou cestou, ale jen jednou pořídí "všechny ty karty apod." a pak jezdí doma za náklady 0.3-0.5Kč/km a když jede na dovolenou, tak není problém vydat ani ty 2kč/km. To je přeci každého volba.
Poznámku o "parazitování zdarma" bych nekomentoval, když dostanete kdekoliv něco "zdarma", taky parazitujete? Asi ne...
T31i44b61o43r 22M14a56t31u10l12a
Nevím zda měli plný kufr věcí nebo jeli jen nalehko. Příště by nebylo od věci dát na střechu střešní box, nebo alespoń dvě kola na tažné apod., protože když se jede na dovolenou tak se auto většinou naplní. A takový test s obytným přívěsem by taky nebyl od věci....jen pro představu a srovnání, jak to zahýbe s dojezdem na jedno nabití.
J26o14s91e86f 83B90u18r97d54a
A že jsem tak smělý, tak třeba přívěs typu karavan za osobákem nemá pak vliv na spotřebu? To si tedy nemyslím. Navíc jestli se nepletu, tak zatím je jen několik modelů elektromobilů, které dovedou táhnout těžký přívěs, ale ty pak jsou zase mimo finanční možnosti "běžných smrtelníků" :-)
Ale né všichni startují na dovolenou s karavanem, a to si myslím se stejně vyplatí si karavan na tu dovču vyplatí půjčit. Ale asi nejsem cílovka, to by Vám spíš pomohl někdo kdo s tím má reálné zkušenosti.
Já na dovolenou jezdím i tím elektromobilem co ujede 130km daleko. 4 lidi uveze, zavazadla taky a na letiště dojede v pohodě i zpátky bez nabití :-)
A u moře si pak holt ten jeden týden trápím zase se vzpomínkami jak se řadí s automatem - elektromobilů zatím k půjčení ještě v půjčovnách tolik není :-)
P82e42t28r 55H31a84r23i10p18r89a84s75a74d 87H90a82j40i55č
V článku jsem to nenašel.a le předpokládám, že jeli tou 64kWh verzí, která má dojezd někde kolem 400km. Asi je to dost povedené auto. Vypadá to jako auto, na nic si to nehraje a i vzadu bude dost místa, pro někoho vyššího.
P87e66t14r 20M49i58c61h29a81l
Pro trolla Zdeňka Morávka.
Na tvé lži a pokusy o urážky nemám čas ani náladu reagovat jednotlivě. Takže až budeš dospělý, aspoň mentálně, přijď pokecat. Do té doby sbohem.
Z53d74e26n52ě85k 92M49o67r12á87v39e57k
Pro Petra Michala - zkoušel jsem to slušně, ale protože to nešlo, použil jsem pravidlo "na hrubý pytel hrubá záplata". Na to, jak je tenhle pytel hrubý, to byla ještě jemná záplata. Měj se.
M97a14r47e41k 24J35a61n38e22č18k55a
Tak jestli tomuhle cestovnímu vopruzu říká autor bezproblémová cesta, tak potom ani nechci vidět to, čemu již říká problémové cestování
J13o50s92e43f 43B82u65r36d48a
Tak to bych věděl já. Sám bych se se svým elektromobilem na takovouhle cestu nevydal. S tím mým dojezdem 120km by to bylo fakt "problematické cestování" :-)
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...