Diskuze

Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina

V dojezdu na „jednu plnou“ se elektromobily nemohou s vozy poháněnými spalovacími motory rovnat. Dojezd novějších modelů však již zdaleka není tak omezující, jak si mnozí myslí. A nebo ne? Půjčili jsme elektromobil Hyundai Kona Electric a vypravili se na dovolenou do Itálie zjistit, jak to vlastně je.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Prča číst, kolik lidí by nemělo koule na to jezdit elektroautem. Hnedle si přijdu jako mnohem větší dobrodruh, když jsem něčím tak tragickým jako čistě elektrické BMW i3 (starší) dojel až na konec Evropy: https://jijuvblog.cz/elektroautem-na-nordkapp/

0 0
možnosti
OF

O61t10a65k80a31r 87F94u87k62a

7. 11. 2019 14:04

prča kolik aerolinek zakázalo nástup do letadla se samsungem 7 note, hned si připadám jako mnohem větší dobrodruh, když mi nevybuchnul. Prča kolik lidí odmítalo najednou létat B737 max a kolik jich úřady uzemnily, hned si připadám jako mnohem větší dobrodruh, když jsem ním letěl. facepalm

0 0
možnosti
RF

Takže vlastně ta dovolená byl takový "chargercaching" ......;-D

1 0
možnosti
JB

Jojo, každý máme jinou zábavu.. Někdo hledá nabíječky, někdo jiný nic nehledá a v klidu si podporuje dál ropu z Ruska, dálného východu... Díky, nechci... :-)

0 2
možnosti
ZP

Popis této anabáze je podobný jako když Berta Benz jela z Mannheimu do Pforzheimu, jenže to byl rok 1888.

6 1
možnosti
PD

První, co mě zarazilo, je cena 14kč/kwh. To u aut jako etron se spotřebou kolem 30kwh/100km dává krásných 420kč/km. To je o slušné desítky % víc, než za naftu.

Druhé, co mě zarazilo, je konstatování o bezproblémové dovolené. Na normální dovolenou vyrážím s aktualizovanými mapami, pár eury a kreditkou. Maximálně si koupím rakouskou známku. Když ale čtu, že musím telefon zaplevelit hromadou aplikací jen proto, abych ZAPLATIL 8-o8-o. Musím mít naštudované dobíjecí stanice, princip placení, ceny, tarify, registrace? Já teda obvykle na Strážném natankuju plnou a následující návštěva benzínky je po 1100km. Platím hotově nebo kartou.

Fascinuje mě, kolik peněz musí vývoj takových přitroublých aplikací pro placení elektřiny stát - asi aby si někdo obhájil ty dotace. Přitom by bohatě stačilo, kdyby každý stojan vzal kartu, zarezervoval prachy a po dobití je odrezervoval a strhnul požadovanou sumu. Jsme ve 21. století proboha !!!!;-O;-O;-O;-€;-€;-€

7 0
možnosti
JB

Jojo, máte pravdu, že cena 14Kč/kWh je pro nabíjení v cizině poměrně dost, tím spíš že po 350 dnů v roce v ČR máte přístup k ceně 2,5Kč/kWh při nabíjení doma, a zatím 3Kč/kWh u rychlonabíjecích stanic Eonu a PRE.

Tady si tyhlety "karty, čipy a aplikace" pořídíte jednou a příšte je již máte (to je jako kdyby jste na ty cesty kdy platíte na benzínce započítal i čas kdy jste čekal až Vám domů přijde poštou platební karta od banky - taky nesmysl, co?)

Jako jednou za čas musíte aktualizovat mapové podklady v navigaci, tak jen si místo navigace co používáte, nahodíte takovou, která má v sobě podklady s nabíječkama (už i na mapách seznamu jsou nabíječky k dispozici)

Tak když někdo rád jede 40tis.km ročně za 80kKč na palivu - jeho věc. Já s elektromobilem to mám za 10kKč. A nemusím čekat u 90% cest na benzínce, nabíjím bez front na stojan ani na pokladnu bez čekání. Večer zasunu a ráno nabito.. Už to tak dělám s mobilem, hodinkama i elektromobilem. No problem.

Ale chápu lidi, kteří si ten "komfort na benzínce" chtějí dopřávat dál... můžou

2 3
možnosti
JH

No, na základě článku si e-auto nekoupím, o bezproblémovém cestování mám také jinou představu. Hoši dokázali, že Itálie se e-autem za jistých předpokladů a omezení dá. Záleží na každém, co je ochoten akceptovat. Rozumný člověk vidí, že parazitovali na nabíjení "zdarma", což je výhledově nesmysl, protože cena elektřiny nejen pro auta ale i díky e-autům spíš násobně poroste, než aby byla zadarmo. A vzhledem k cenám e-aut si myslím, že masový přechod na elektrovehikly se konat nebude. Ekologie-neekologie. Zůstanou alternativou pro nadšence. Leda by výzkum našel lepší sklad elektřiny, než je LiIon baterie nebo přečerpávací elektrárna. Ale to se zatím nedaří.

5 0
možnosti
JB

J69o74s32e10f 75B19u35r45d74a

27. 8. 2019 14:19

Tak jestli jsem to pochopil správně, ani tento článek neměl za cíl, aby si čtenáři běželi pro elektromobil. Spíš měl rozptýlit pro někoho zbytečné obavy, že elektromobil je něco nereálného, co nemá schopnost fungovat jako individuální dopravní prostředek (ať už z důvodu dojezdu, nabíjení či nákladů na provoz).

A to samozřejmě má. Pravda, pořizovací cena je stále vysoká (jako u každé nově zaváděné technologie), infrastruktura je tak přiměřená těm 3000 aut u nás a pro další rozšíření bude potřeba větší nabídka elektromobilů od více firem, i další karosářské varianti (kombi), stejně tak i více možností na rychlonabíjecích stanicích i pro nabíjení pro Ty, kteří dnes nemohou nabíjet přes noc doma.

To že Vám někdo nabízí benefit, aby Vás nalákal ke svým službám, tomu se myslím neříká "parazitování", ale jde o formu reklamy, známe to všichni z reálného života.

Je snad každému jasné, že Ti co dnes jezdí elektromobily mohou těchto výhod čerpat jen dočasně, až se trh bude nasycovat. Noví majitelé, až budou elektromobily běžné, už nabíjení zdarma mít určitě nebudou, možná ani za ceny dnes obvyklé je nečeká. Zase ale v dobách pozdějších se sníží prodejní ceny elektromobilů, tak se to srovná.

A jestli v budoucnu zvítězí nové chemické složení bateriií, nebo jiný způsob uložení energie v autě (vodíkové palivové články, či jiné), to se asi budeme muset nechat překvapit... Pěkný den.

1 0
možnosti
JD

J67a91n 23D36l20o51u85h78ý

27. 8. 2019 8:46

Vetsina lidi ma problem jezdit na dovolene po evrope s lpg vozem, protoze musi “hledat” nejblizsi cerpacku po ceste a kolikrat musite sjet z dalnice a jet par km. Po precteni tohoto clanku musim nejen hledat nabijecku, ale jeste si dopredu vyresit karty, chipy, kabely :-D diky, ale radsi zustanu u vozu na LPG. Ten by stejne km ujel za cca 3000kc Vy jste cenove jinde jen proto, ze parazitujete na nabijeni zdarma ;-)

4 0
možnosti
JB

Tak to samozřejmě nemusíte.

Stejně jako pro někoho je ideální celý rok mít náklady kolem 1,5-2,5Kč/km, ale jistotu, že může kdykoliv ujet v pohodě 600km+ na jeden zátah, pro někoho jiného může být tím co chce, že si ne před každou cestou, ale jen jednou pořídí "všechny ty karty apod." a pak jezdí doma za náklady 0.3-0.5Kč/km a když jede na dovolenou, tak není problém vydat ani ty 2kč/km. To je přeci každého volba.

Poznámku o "parazitování zdarma" bych nekomentoval, když dostanete kdekoliv něco "zdarma", taky parazitujete? Asi ne...

1 1
možnosti
TM

Nevím zda měli plný kufr věcí nebo jeli jen nalehko. Příště by nebylo od věci dát na střechu střešní box, nebo alespoń dvě kola na tažné apod., protože když se jede na dovolenou tak se auto většinou naplní. A takový test s obytným přívěsem by taky nebyl od věci....jen pro představu a srovnání, jak to zahýbe s dojezdem na jedno nabití.

0 0
možnosti
JB

J26o14s91e86f 83B90u18r97d54a

26. 8. 2019 14:18

A že jsem tak smělý, tak třeba přívěs typu karavan za osobákem nemá pak vliv na spotřebu? To si tedy nemyslím. Navíc jestli se nepletu, tak zatím je jen několik modelů elektromobilů, které dovedou táhnout těžký přívěs, ale ty pak jsou zase mimo finanční možnosti "běžných smrtelníků" :-)

Ale né všichni startují na dovolenou s karavanem, a to si myslím se stejně vyplatí si karavan na tu dovču vyplatí půjčit. Ale asi nejsem cílovka, to by Vám spíš pomohl někdo kdo s tím má reálné zkušenosti.

Já na dovolenou jezdím i tím elektromobilem co ujede 130km daleko. 4 lidi uveze, zavazadla taky a na letiště dojede v pohodě i zpátky bez nabití :-)

A u moře si pak holt ten jeden týden trápím zase se vzpomínkami jak se řadí s automatem - elektromobilů zatím k půjčení ještě v půjčovnách tolik není :-)

0 0
možnosti
PHH

V článku jsem to nenašel.a le předpokládám, že jeli tou 64kWh verzí, která má dojezd někde kolem 400km. Asi je to dost povedené auto. Vypadá to jako auto, na nic si to nehraje a i vzadu bude dost místa, pro někoho vyššího.

1 0
možnosti
PM

P87e66t14r 20M49i58c61h29a81l

25. 8. 2019 17:54

Pro trolla Zdeňka Morávka.

Na tvé lži a pokusy o urážky nemám čas ani náladu reagovat jednotlivě. Takže až budeš dospělý, aspoň mentálně, přijď pokecat. Do té doby sbohem.

0 0
možnosti
ZM

Pro Petra Michala - zkoušel jsem to slušně, ale protože to nešlo, použil jsem pravidlo "na hrubý pytel hrubá záplata". Na to, jak je tenhle pytel hrubý, to byla ještě jemná záplata. Měj se.

0 0
možnosti
MJ

Tak jestli tomuhle cestovnímu vopruzu říká autor bezproblémová cesta, tak potom ani nechci vidět to, čemu již říká problémové cestování ;-D

3 0
možnosti
JB

J13o50s92e43f 43B82u65r36d48a

25. 8. 2019 15:14

Tak to bych věděl já. Sám bych se se svým elektromobilem na takovouhle cestu nevydal. S tím mým dojezdem 120km by to bylo fakt "problematické cestování" :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...