Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobilita nestačí. Německo zavelelo k nástupu vodíku

Vodík coby alternativní nosič energie v Německu dlouho přehlíželi. Teď se situace mění. Hlavně proto, že stávající způsoby snižování emisí v této zemi v žádném případě nebudou stačit k tomu, aby splnila cíle, které si stanovila. A tak se v rámci úsilí o ještě rychlejší snižování emisí Německo vydá i vodíkovou cestou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O24t20a 93S86a72l40y69k

14. 8. 2019 12:35

Je projevem nebetyčné hlouposti zpochybňovat kompetenci Němců, nejen v energetice. Jestliže Němci něco dělají tak, jak dělají, mají k tomu nepochybně dobré důvody.

0 0
možnosti

Historie nás učí, že Němci velice snadno podléhají ideologii, a že jak ty ovce následují své vůdce. Nebo snad najdete "dobré důvody" v nacismu?

2 0
možnosti

Vodík má smysl u vlaků a nákladních aut kde není problém umístit vysokotlakou nádrž na explozivní vodík a kde nemusí být čerpací stanice na každém rohu.

U osobních aut se dle mého názoru prosadí baterie, jejíž výzkum také nespí a ukazuje se cesta k bateriím s pevným elektrolytem. Tyto baterie budou mít mnohonásobnou kapacitu s minimálním časem na dobití.

0 0
možnosti

O38t23a 42S92a27l20y42k

14. 8. 2019 12:08

Vodík je problematický z řady důvodů, nikoliv kvůli bezpečnosti:

Světové zásoby platiny pro palivové články vystačí na 200 mil. aut a Pt je nerecyklovatelná.

Elektrolytický vodík je drahý a ze zemního plynu nebo svítiplynu je znečištěn, čištění je nezbytné a nákladné.

Vodík nelze použít do spalovacích motorů kvůli nízké účinnosti Carnotova cyklu.

Energie na zkapalňování nebo stlačování do tlakových nádob tvoří až 2/3 celkové energetické bilance.

Výhoda - lze skladovat

1 0
možnosti

Nemam rad prazdna tvrzeni bez uvedeni tvrdych cisel. Zde cteme, ze "Přebytečná energie, která dnes způsobuje potíže v přenosové soustavě, by se spotřebovávala na výrobu vodíku – a to klidně hned blízko těmto lokálním zdrojům energie. Ve chvíli, kdy by pak bylo elektřiny z obnovitelných zdrojů nedostatek, přišlo by na řadu využití vodíku a jeho opětovná proměna v elektřinu."

A vubec se tu neuvede, jakou ucinnost techto premen energie lze dnes docilit, Nedostaneme nahodou zpet mene nez polovinu elektricke energie? A jak dlouho zarizeni na tu premenu vydrzi a na kolik to cele prijde? Opravdu nevyjde levneji ukladat elektrinu jinak?

1 0
možnosti

Ptáte se správně, ale o to vůbec nejde. Celý ten humbuk je o tom, lidi více zdanit, zdražit energie a zadotovat spřízněné duše.

2 2
možnosti

1882 Ayrton & Perry Electric Tricycle akku 1,5 kWH dojezd az 40km. Na to ze to bylo skoro pred 140 roky tak jsme se zas az tak moc s tema baterkama dopredu nepohnuli.

1 4
možnosti

ano, padesátinásobek je opravdu zanedbatelný rozdíl......;-)

1 0
možnosti
Foto

Jestliže je lithium velmi náchylné k požárům, pak s vodíkem opravdu hrozí nebezpečí ještě o mnoho větší. Pro auta je snad možný kompromis se stlačeným metanem, ten není tak výbušný.

Ale diesel mi připadá stále ještě optimální, ušetřit palivo lze daleko lépe náhradou dosavadních olejových topení elektřinou, teplá voda působí jako akumulátor. Izolovaný kotel s teplou vodou se může ohřívat solárkou nebo větrníkem, když je energie nadbytek, topit lze pak podle potřeby v jinou dobu.

Ušetřený olej pak lze nejlépe využít v autech. Obě technologie jsou bezpečné a dávno vyzkoušené.

0 0
možnosti

Vas priklad s ukladanim tepelne energie misto elektricke neni zrovna dobry. Nelze ji totiz ukladat treba na mesic a dele. Mnohem lepe vychazi ukladat elektrickou energii uplne jinak nebo ji premenovat na vodni a zpet v precerpavajicich elektrarnach. Vodik ale opravdu pokud vim nevychazi zrovna priznive z nekolika duvodu. Jednim z nich je i to, ze se musi hodne stlacovat a pri tom se uvolnuje docela dost tepelne energie, kterou nelze dobre vyuzit. Vodik se take neda dlouhodobe skladovat.

1 0
možnosti

Kupovat elektřinu z jádra Temelín jim nevadí nebo ty jejich hnědouhelný

0 0
možnosti

J26a71n 11D58l56o23u51h96ý

7. 8. 2019 21:37

Že by už Němci pochopili, že eauta jsou slepá cesta?

3 2
možnosti

tohle takhle jistě nepochopili, vždyť VW nebude za nedlouho nic jinýho než elektrický auta dělat, nic jinýho už nevyvíjí, k pohonu aut se experimentuje i s vodíkem, ale elektrická auta zůstávají v Německu nadále prioritou, vodík je ve fázi spíš jen eperimentů

0 0
možnosti

M42a45r28c72e22l 84S11u89p

7. 8. 2019 16:10

Jsem si vzpoměl na tu pohádku, jak tam král prochází mezi alchymisty, kteří se snaží ze všeho možného vyrobit zlato.

4 0
možnosti

no jo, lidí pořád vymýšlejí něco novýho a Němcům to jde docela dobře, proto jsou tam kde jsou, nám to jde daleko hůř a je to tady i vidět, nebýt Němců, tak jsme tady rozvojová země na úrovni Konga

1 8
možnosti

V roce 2030 bude v Německu díky ekologickým pomatencům ekonomika v troskách a chalifát díky politickým pomatencům.

3 1
možnosti

A ČR, díky Babišovi a Zemanovi, bude vedoucí zemí Evropy. ;-D

1 0
možnosti

Asi už doba pokročila a vodík je teď už moderní a pokrokový, ale tak nějak by mě zajímalo odkdy vodík nepotřebuje, aby byl skladován při teplotě kolem -260C ... a kdy vodík přestal být taková ta potvora, co pronikala a prostupovala většinou materiálů, a kromě notorického útěkářství způsobovala i křehnutí těchto materiálů?

3 0
možnosti
Foto

Takové věci vyřešila zelená lobby už dávno. Prostě se o těch problémech bude mlčet.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...