Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Za volantem v kůži seniora: špatně vidím, neslyším a nemohu se hýbat

Auuuu, vždyť se tam ani neposkládám! Pořádně neohnu nohu v koleni, asi artróza; ruce jsou na tom podobně. Ta pravá se mi navíc třese, jako bych měl Parkinsonovu nemoc. No jo, vždyť ji vlastně mám. Vyzkoušeli jsme oblek, který nás posunul v čase o pětadvacet let dopředu. Jak se řídí v kůži seniora?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I57v64a76n 82J37i69r95e95š

13. 8. 2019 9:56

Osobně vidím raději kolem sebe na silnici seniory než ty mladé sprosté, bezohledné gaunery, jejichž poznávacím znamením je kšiltovka otočená dozadu.

0 0
možnosti
Foto

Popis situace seniora je jenom zčásti reálný. Za pár týdnů budu 81, každý rok najedu nejméně 20 tisíc km a mám rabat 28 roků bez pojistné příhody.

Páteř opravdu věkem ztrácí na pružnosti, otočit hlavu o více, než 90° je už obtížné. Proto si na křižovatku najedu tak, abych na obě strany viděl. Potíž jsou nepravoúhlé křižovatky a těch znám několik.

Automat nechci, většina úplně nesmyslných nehod seniórů je zrovna tím automatem, když šlápnou vedle.

U svého očního lékaře jsem byl na jaře, 100% a nepotřebuji brýle. Na jedno ucho sice od narození neslyším, ale sluchadlo na tom použitelném uchu naprosto stačí slyšet sirénu na kilometr.

Reakce pod 0,3 s jistě také není příliš pomalá. To nejpodstatnější je, všeho nechat a věnovat se opravdu 100% jenom řízení. Spolujezdcům to občas vadí, když neodpovídám, ale je to i v jejich zájmu.

Samozřejmě, znám o více, než dvacet roků mladší, kteří toho ježdění museli zanechat. Šedý zákal nebo infarkt, sklon k záchvatům, jsou nebezpečné.

S věkem ty rozdíly budou patrnější- kuřáci a alkoholici skončí dříve.

0 0
možnosti

Z článku mi vyplývá zajímavé řešení. Aby bylo na cestě přiměřeně nastejno, tak mladí řidiči budou mít na sobě oblečenou povinnou výbavu v podobě těchto obleků.

S ustupujícím mládí bude možné některé prvky obleku odjímat.

0 0
možnosti

Článek je hloupý, souhlasím. Pan redaktor se jen snažil naskočit na populární vlnu “senioři za volantem”. Věk uvedený v OP není podstatný. Věk vyplývající ze skutečného zdravotního stavu rozhoduje. Mnohý mladý otylý řidič by na tom býl hůře než pan redaktor ve svém oblečku. Závěrem bych upozornil, že zestárneme všichni! Nikomu nepřeji aby ho pak někde zavřeli a vozili na vycházky či k lékaři.

7 0
možnosti

K24a25r95e73l 89B67o51k

9. 8. 2019 22:36

Článek je hloupý. Nejde ani tak o seniory, jako zdravotní stav každého jedince.

7 0
možnosti

J17a74n 55H95l80a78v18á15č

9. 8. 2019 22:31

Jak ale simulovat blba za volantem?

7 0
možnosti

Pan autor článku by si měl dát studený obklad a v nejbližší době navštívit psychiatra.RvRv!!!!!!

7 0
možnosti
Foto

Tenhle obleček by si měli povinně navléknout všichni konstruktéři nízkopodlažních prostředků hromadné dopravy a pak ti, co vymýšlejí, že všechny zastávky MHD mají být na znamení. Pak bych v tom viděla smysl.

2 0
možnosti

Tyhle postaršovadla jsou stejná kravina jako zkoušet si těhotenství s batohem otočeným na břicho. Ještě by si mohl dát sedačku úplně dozadu a až nedosáhne na pedály, simulovat jak by řídilo dítě..

8 0
možnosti

J41i13ř76í 54F97o64g53e86l

9. 8. 2019 12:04

Článek je hloupý především v tom, že všechny neduuhy sdružuje do jednoho člověka. Ve skutečném životě však ten cca pětašedesátník trpí jedním dvěma.

To, co novinář popisuje je tak pro člověka 80+.....

6 0
možnosti

A protože by na každý neduh museli shánět nového seniora, tak mají oblek na všechny neduhy - a trápí se mladý člověk za ty starší.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!