Diskuze
Jawa slaví devadesátiny. Na slavná léta vzpomíná a zkouší návrat do Indie
Děkujeme za pochopení.
J19a18n 11M90a24r65t26i60n
smutne dva fakty: 1, Jawa je dnes rebrandovana pofiderna produkcia z ciny. 2. Furt sa vsetci ohanaju ako socializmus znicil jawu. budicek. socializmus je 30 rokov prec. ako dlho sa este budu ludia vyhovarat?
H52o14n67z27a 14T23a84r
Připravit prototyp a rozjet kompletní výrobu nového motocyklu je dnes nesmírně finančně náročné Navíc nad vším visí otazník, bude se to prodávat nebo to budou jen promrhané prostředky ?
Názor Obrovská chyba byla, že pustili náhradní díly soukromníkům
Na Slovensku v Považských strojárnách byli také zajimaví lidé Všechny prototypy motocyklů šrotovali, aby nemuseli řešit jejich následnou evidenci.
nebo jiný zajímavý přiběh
Bratislavské automobilové závody (1990)
https://www.youtube.com/watch?v=8L9HAvrn0cE
https://www.youtube.com/watch?v=F1MKlv5wI_c
Musel přijít Volkswagen aby začarovaný kruh rozsekl a výroba se konečně rozběhla .
Režim jde změnit ze dne na den, ale u lidského myšlení to může trvat i několik generací.
L61e66o89p71o20l92d 36H91o23r23á22k
Jawa Pionýr byl super. To jsme se něco vyřádili :)
V50a83c32l68a32v 74V84a28v24r52a
To není zdaleka jen JAWA co si museli Češi ode A vyvážela se do celého světa. I tady v Americe se zná ta značka mezi odborníky na motorky. Za mládí jsme se na nich teda vyřádili a byly cenově víc než dostupné od té nejmenší 50ccm (Pionýra) až po půllitr 500ccm.
Zaniklo toho ale mnohem víc než jen ty motorky. Dnes se prakticky nevyváží nic. Pár blbin jež ovyvinou jinde v EU a my je seriově vyrábíme podle jejich požadavků. Plastové nárazníky... to je dnes český export. Navíc bylo zadupáno české zemědělství doslova do země a kdyby přišlo tvrdý na tvrdý, tak se snad uživí vesničan s několika políčky ale neuživí už město. Radši produkty vymění za jiné potřebné od souseda.
Jawa a třeba i s postranní "lodičkou", skůtry, nebo osobní Tatra, to BYLO a už nikdy nebude. jako třeba textilní stroje které šly na všechny kontinenty, Textilky...tam se ochotně výroba odsunula (prodala) do Asie, Bižu šla i do Jižní Ameriky a Afriky..
Zničeno.
H12o95n69z61a 53T60a80r
Jawa 300 největším lákadlem dnešních oslav 90 let značky
S69t66a81n26i87s77l11a24v 42N38o83v81o91t41n84ý
Jo to byla doba kdy jsme byli jeden z předních průmyslových státu na světe a taky samostatný svobodný stát, od té doby jsme jen něčí kolonie a ti nám diktují co můžeme a co ne dříve SSSR a teď EU.
P97e42t21r 13T59á68b69o67r16s34k75ý
Zkuste si to ještě jednou přečíst... V podstatě se 40 let neinovovalo. A pak už to těžko doženete. Podívejte se na motorky z roku 1989 my a zbytek světa. A to samé auta, elektronika, a v podstatě skoro všechno. Teď můžeme být rádi, že tu nemcit koupili škodovku a zaměstnávají lidí. Za socialismu tady Rusové nepostavili za své ani garáž.
J13o20s54e23f 70Č24t70v93e24r61á41k
Žádný návrat do Indie se nekoná. Indický projekt JAWA je čistě jejich akce. Koupili jen ochranou známku.
H35o61n85z38a 87T17a95r
Italské Studio Pininfarina pro Indický koncern Mahindra Group
https://www.auto.cz/novy-motor-jawa-odhalen-pripravuje-se-premiera-kompletniho-motocyklu-125251
H11o21n10z98a 75T90a22r
R66a68d20i97m 27P33o65l16á59š27e31k
Podobně druhou světovou využila kopřivnická Tatra s náklaďákem T111. I když ten nebyl připravován ilegálně a prvních cca tisíc náklaďáků "bojovalo" na německé straně.
Ovšem Tatrovka v Kopřivnici byla zabrána už zabráním Sudet v září 1938 , takže se toho moc před němci utajit nedalo. Nějaké snahy omezovat produkci ale asi byly, protože T111 představili německé armádě už někdy v roce 1943, a i přesto , že T111 výrazně převyšovala ostatní válečné modely náklaďáků vyráběných v Německu, k hromadné výrobě nedošlo, vyprodukovalo se do konce války jenom těch tisíc kusů.
Údajně nešly na frontu, ale byly využívány pro podporu Hitlerových zázračných zbraní, konkrétně pro logistiku raket V1 a V2, hlavně stavbu a převoz jejich mobilních odpalovacích zařízení.
J79o62s70e68f 49Č31t36v92e56r85á31k
Zajímavé. Dnes obdobně využíváTatry izraelská IDF v systému Iron dome
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.