Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Výroba plastů v Liberci: od kbelíků po nárazníky a dveře pro sporťáky

Liberecký výrobce kbelíků se za posledních 30 let změnil v dodavatele automobilových dílů Magna s miliardovými tržbami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

Když je krize, není práce. Když není práce nejsou chechtáky a když nejsou chechtáky nekupují se auta ani jiné drahé zboží. A je tu kolotoč jak vymalovaný. Pak už není co pořádného k jídlu, všechno se dováží ze zahraničí a všechno co nejlacinější, tedy odpad, a o práci se nezavadí. Někdo tomu říká KRIZE, někdo DEPRESE, ale vyjde to nastejno.

Pak se bude vzpomínat na roky před 2020 jako na zlaté časy. O totalitě dnes už nikdo nic neví a raději ani vědět nechce. Plastimat či jiné jméno, všude se pracuje. Tehdy pro stát, dnes pro cizí firmy kdesi v zahraničí. Kolik takových v ČR dnes je co se vyhnuly rozkradení či jen zničení, a pak teprve prodeji?

0 1
možnosti

Ještě více to platí o některých službách. Kdosi stanovil měřítko vyspělosti jako podíl příjmů ekonomiky ze služeb (např. cestovního ruchu). Jenže když začnou docházet prachy, je cestování první na řadě při šetření.

Ale jak správně píšeš, jíst se bude furt.

0 0
možnosti
VV

Tehdy plasty frčely. Dnes se koupí všechno v Číně a za lacino. Amíci nasadili 10% k clu navíc a tak se bude vozit z Číny hodně i do Evropy. Good Luck. Obchodní bilance se bude v Evropě s Čínou "vylepšovat".

Nárazníky budou frčet dokud budou Němci a Frantíci vyrábět auta, ale dlouho to asi nebude. To se potopí všechno najednou.

0 0
možnosti
VV

Pro Plastimat jsem se učil v Semilech řemeslo provozní elektromontér. To se psal rok 1961 a dnes žiji 34 let v Americe.

Slavný závod tehdy s řadou i zahraničních mašin samozřejmě doznal změn a modernizací. Podnikové autobusy nás svážely i z dalekého okolí až před bránu do závodu.

Jestli se mi povede, rád bych se tam zajel podívat. Jo od vyučení uplynulo 55 let,

0 0
možnosti
PS

Supra se montuje v Graci v zavode MAGNA Steyr, odtud je to primo do dalsiho zavodu Magny do Liberce.

1 0
možnosti
PL

P89e57t62r 50L35a53n77d14a

27. 8. 2019 9:32

Začal se mi rozsýpat stařičký kanystr na vodu Plastimat a nový, obdobný, jsem sehnal až na cestách ve Francii.

Ach jo, ale co se dá dělat, dnes už se všichni věnuji jen tomu, co přináší maximální zisk a zbytek nechť si všichni shání třeba z Číny :-(

0 0
možnosti
Foto

K čemu vyrábět kanystr v čéchách, kdy žby byla jeho cena vyšší než za ten samý dovezený z Číny?

1 3
možnosti
JS

Já znám Magnu jako světovou korporaci co vlastní jeden rakušák . Má po světě hodně závodu a dodává střižné díly po celém světě (na plakátě měla snad všechny automobilky) . Byl jsem se podívat v českých velenicích kde má postavenou fabriku a tam jezdí jeden kamion za druhým . Je tam lisovna kde jsou obrovské lisy a jen se stříhá a jede nepřetržitý provoz . Prostě na jedné straně dodají velké kluba s plechem a z druhé výlisky dílu .

0 0
možnosti
Foto

Magna je akciová společnost, kotovaná na burze v Torontu a v NY. Nepatří "jednomu rakušákovi".

2 0
možnosti
MG

Klíčem budoucího úspěchu je to, kolik firma dává do výzkumu a vývoje.

1 0
možnosti

Jak která, podnikat v Čechách se dá také tak, že budete dělat jenom státní zakázky a např. na dráze "sekat" techniku starou 50 let. Stačí si pouze zaháčkovat odpovědné osoby a máte zlatý život a nikoho ze zúčastněných to nebolí, předražené zakázky, neb to platí ten pouze stát, což je dojná kr*va.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...