Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak si elektromotor poradí s tunou nákladu? Testujeme dodávku na baterky

Volkswagen si udělal průzkum mezi patnácti sty firmami užívajícími dodávky a vyšlo mu, že většina řidičů s nimi ujede sedmdesát až sto kilometrů denně a udělá přitom větší množství zastávek. Elektrická dodávka e-Crafter má tyto potřeby plně pokrýt. Naplnili jsme ji pytli malty a vyzkoušeli, jak se s ní jezdí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Časté startování je nejhorší způsob používání motoru. No hlavně že má dnes každé nové auto start stop systém který nejde vypnout natrvalo a někde je i hůže dostupný přes nějaké pod menu nastavení.

0 0
možnosti

H40o50n53z59a 85T62a98r

30. 11. 2019 13:12

V Anglii se leta letoucí testují elektické dodávky při rozvozu mléka

Delivering milk

The Milk Man | 1970s Milk Float | 1970's Britain | Finding out | 1979

https://www.youtube.com/watch?v=AOU17xu5vKo

Electric Adventures: The Business Edition Episode 1 Milk & More

https://www.youtube.com/watch?v=lEtl76bjEW0

0 0
možnosti

Zaujala mně ta myšlenka,že pro různé druhy přepravy bude potřeba různých druhu vozidel místo jednoho univerzálního vozidla co mají lidé dnes. Vzhledem ke kritické situaci s parkováním už dnes s univerzálními auty a nedostatku parkovacího místa, těmi specializovanými vozy do každé rodiny to fakt vylepší.

3 4
možnosti

Jenže třeba právě u dodávek to tak často není. Třeba pošta a další firmy, které zajišťují balíkovou přepravu, mají ve větších městech klidně několik dodávek, které celý den obsluhují jedinou čtvrť - ty firmy mají na přepravu na delší vzdálenosti už dávno jiná auta, vesměs s větší kapacitou.

Vlastně i u aut v rodinách to platí jen částečně - mnoha domácnostem nestačí jedno univerzální auto už dnes, kvůli dojíždění do zaměstnání potřebují dvě auta. Pak ale není nutné, aby měla obě auta dojezd tisíc kilometrů. Na to stačí jedno a to druhé může být "nákupní taška" ... třeba právě na elektriku.

3 0
možnosti
Foto

Taky cesta. Naložit tunu baterek a je to auto pro 3 lidi s celkem slušným akčním rádiem.

0 0
možnosti

95 kWh baterie e-tronu váží 700 kilo, tady je jen 35 kWh. Tuna baterek pro 3 lidi? Těch 700 kilo je pro 5 lidí a jsou i lehčí baterie.

1 0
možnosti

Popravdě ten VW nechápu. Když začal s eGolfem, který od počátku vznikal jako fosilák a až potom ho předělali na elektromobil, tak jsem si říkal - proč ne. Je to technologické cvičení, chtějí si vyzkoušet, jak se jim to bude dařit, tak se dá nad některými postupy přimhouřit oko. Koneckonců první Tesla Roadster byla předělávka Lotusu. Že se eGolfa prodalo 100 tisíc kusů, to je skoro zázrak, který dokážou vysvětlit jen určité charakteristiky zákazníků VW.

Ovšem tenhle eCrafter už tak nějak nechápu. Výroba podle úplně stejného kopyta jako eGolf, tedy fosilní vozidlo předělané na elektromobil, dokonce i s tou samou pohonnou sadu, jako eGolf. Dejme tomu, že zabudování baterií do dodávky není tak složité jako do osobáku, takže nebylo nutné vyvíjet extra elektrickou platformu. Tím by se dala omluvit snaha ušetřit peníze při výrobě a následně by to měla zohlednit prodejní cena.

No a tady je ten problém - cena. Dodávka ze stabilního výrobního programu, doplněná osvědčenou elektrickou pohonnou sadou, jejíž vývoj se dávno zaplatil. To je přece recept na výrobu levného elektromobilu. Takže tato cena je výsledkem obchodní politiky, s rozumným myšlením ani ekonomickou kalkulací nemá nic společného.

No a dojezd - 150 km dává pro část zákazníků smysl, ale pro větší okruh by bylo rozumné nabídnout více variant, třeba druhou s baterií 55 kWh, která by měla dojezd 250 km. Přijde mi to jako s tou cenou - oni ho vlastně moc prodávat nechtějí.

4 0
možnosti

Tohle je ovšem, bez ohledu na cenu, předělávka a elektrický low-end. Směšná baterie 35kWh do auta s užitečným zatížením 1 tuna nemůže vyhovovat. To se opravdu hodí jen do města.

1 1
možnosti

M17a26r33c16e48l 89S98u61p

29. 11. 2019 14:46

Za tu obrovskou cenu si to na popojíždění do města nemůže nikdo soudný pořídit. Tohle už je natolik mimo obchodní realitu, že už to nezachrání ani masivní dotace.

1 1
možnosti

P58e39t24r 94M82i62c77h69a48l

29. 11. 2019 13:58

Jen tak mimochodem, teď jsme dostali nové vyprošťovací zařízení, bohužel akumulátorové. Dřív mohl s nůžkami nebo rozpínákem pracovat jeden hasič, teď jsou na to potřeba dva, protože je to těžké jako kráva. Bohužel už to ekopomatenectví dorazilo i k nám.

4 4
možnosti

Ale dosah to má větší....

0 0
možnosti

M45a58r32c45e49l 46S68u35p

29. 11. 2019 13:55

Myslím, že právě na tomto příkladu se nádherně ukázalo jaká je to nesmyslná dementnost. Taková dvoulitrová nafta by té dodávce slušela určitě mnohem více !Měl by někdo tu hrstku pomatenců, co prosazuje tyhle šílené normy, postříkat studenou vodou. Doufám, že se brzy k moci dosatnou politici co do těchto ekonorem kopnou a výrobu aut stabilizují na Euro 5. Tahle norma byla absolutně dostačující ! Zatím vědci mohou na vývoji EA pracovat a třeba za 100 let to bude akceptovatelné řešení.

5 7
možnosti

P75e39t19r 91M36i77c51h53a40l

29. 11. 2019 13:59

Souhlas s tím, že by klidně mohla platit i norma Euro 6.

1 0
možnosti

P85a19v56e84l 64B45e66r53a60n

29. 11. 2019 13:46

Já myslím, že se nám do dopravy konečně vrátí nádech romantiky z doby Ponny Expessu... Jezdec dojel do stanice, vyměnil koně a pokračoval dál... Kůň se zatím nažral, odpočinul a druhý den byl připraven pro dalšího jezdce... Dnes mu jenom budeme říkat řidič a těch koní bude naráz měnit "trochu" víc....;-D

1 1
možnosti

P90e47t78r 78B92e95r53a62n

29. 11. 2019 13:32

a jednou se začnou hromadit všude baterie a začne eko boj proti používání bateríí...

ale to je ještě daleká a drahá budoucnost ;-)

1 4
možnosti

O repasované beterie z elektromobilů je poměrně velký zájem. Vyměňují se s okamžiku, kdy mají ještě asi 70% apacity a po repasi mohou klidně ještě udělat 500+ c.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...