Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobilita změní servis aut, počáteční úsporu smaže zdražení

Elektromobilita, pokud se skutečně prosadí, nebude jen o nulových emisích oxidu uhličitého u výfuku. Ne všichni si uvědomují, jak moc zasáhne celý automobilový trh. Radikálně se změní třeba současná podoba servisu aut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TJ

Ono to bude jeste trosku jinak. Elektromobily se v nejblizsich (troufnu si rict desetiletich) neprosadi z jednoho prosteho duvodu a tim je nedostatecna infrastruktura. Spotreba benzinu a nafty je cca 8mld litru rocne, kdyz to vynasobime 15km/l, coz muze byt tak prumerna spotreba a pak u elektroauta primerne 0.25kWh/km, tak mi z toho vyslo, ze by to bylo cca 30 TWh, coz jsou dobre dva, tri Temeliny .... uprimne jsem cekal horsi cislo. Ale furt by se musely postavit tri dalsi Temeliny! A to nemluve o dratech jako ruka k pomalu kazdemu baraku, protoze bude muset byt nutne nabijecka v kazde ulici. A to ani neni rec o tom, ze by mozna nebyly suroviny na vyrobu takoveho obrovskeho mnozstvi baterii. Takze aby se vubec elektrorevoluce rozbehla, je potreba prijit s novym typem baterii bez drahych surovin. A do te doby mam osobne sveho favorita a tim je nejaky superusporny motor (vankel treba?), bezici v optimalnich otackach s co nejvyssi ucinnosti a nabijejici malou baterku na treba 30km dojezd, ktery bude vyslovene jenom jako generator. Bude to lehke, levne a spolehlive. Nekde jsem videl 30kWh Vankeluv motor s generatorem a byl fakt malicky. Baterky taky par desitek kilo oproti dnesni pultune ... mam pocit, ze Mazda s tim uz snad prisel nebo chce prijit. Taky se podle me jeste masivne rozsiri vodik a to dlouho predlouho predtim nez tu budou jezdit skutecne elektroauta. To uz se mozna vyresi problem pomaleho nabijeni a drahych baterek, jelikoz to bude v horizontu 20+ let. A mozna dnesni silenstvi elektomobility zlomi vaz eleroautum na dalsi desitky let. Jsou totiz silene draha, budou extremne drahe opravy (zvlaste pak vymena baterii), navic pro mnoho lidi jsou neprijatelne dotykove displeje misto tlacitek (cemuz se nelze divit!) a taky extremne drahe nabijecky, kde realne kWh vyjde i 10x draz nez doma, mozna je to lobby CEZu, aby lidi odradili a uvrhli na to negativni svetlo do pristich let, kdyz se lidi elektroaut zacnou masove zbavovat.

1 0
možnosti
FP

Ono to dopadne asi trochu inak.

Elektromobily sa opravovať asi ani nebudú, lebo nebude čo opravovať. A ostatné staré rachotiny sa budú opravovať v tých nezávislých autodielňach na kraji mesta, lebo budú oveľa lacnejšie ako autorizované servisy, ktoré budú robiť len záručné prehliadky.

0 0
možnosti
MK

Zajimava je uvaha, ze kdyz bude elektromobily potreba mene servisovat, tak bude servis drazsi - opravdu chapeme ekonomiku tak, ze snizeni poptavky vede k rustu cen?8-o

1 0
možnosti
TJ

precti si ten clanek jeste jednou

0 0
možnosti
PHH

Mě se líbí, že je iDnes , co se týče elektromobility pořád konzistentní. Elektromobily jsou prostě za všech okolností fuj a každá výhoda je vlastně nevýhoda. A každá nevýhoda je úplná katastrofa. ;-D

0 0
možnosti
MK

I obava o garazisty mi prijde celkem usmevna - elektricky pohonny system nejspise spravovat opravdu nebudou, ale rekneme si uprimne, kolik navstev servisu je u potencialne poruchovejsiho benzinaku v souvislosti s poruchou motoru? Naproste minimum (ja teda snad nikdy s zadnym autem neresil poruchu motoru). A vse ostatni zlvadne ten garazista uplne stejne na elektru jako benzinaku....

1 0
možnosti
PHH

Voni se to naučej a za pár let budou i malé opravny dělat kdeco.

0 0
možnosti
MK

No v zasade jde teda jen o to, ze na servisovani stejnho poctu aut bude stacit mene servisu, to je naopak hodne dobry smer vyvoje ne? Nebo ma nekdo ze pozitivni vyvoj by byl, kdyby auta bylo potreba servisovat porad vice a vice?8-o

1 0
možnosti
AS

Mám benzíňák od novoty. Stál mně 350 tisíc. Servisní interval každých 24 měsíců nebo 30 tisíc. Byl jsem tedy po dvou letech poprvé v service. Během dvou let se nic nepokazilo a paltil jsem 5 tisíc. Další servis zase až za 2 roky.

Tak v čem by bylo to nové elektrické auto za 600 tisíc a víc pro mně levnější?

3 0
možnosti
JK

J57a85n 58K65a51v22a70n

9. 1. 2020 12:40

Jo, to by mě taky zajímalo. Benziňák a za mnoholet se mi pokazil jen jeden vstřikovač, nic víc. Takže průměrně jsem za rok vždy v servise do 10k a to počítám i výměny olejů a řemenů.

0 0
možnosti
VO

V30í64t 23O90ž98a26n29a

9. 1. 2020 10:29

Elektromotor se hned tak nepokazí a výměna oleje v reduktoru taky není nic nutného.

1 2
možnosti
PO

Elektromotor samotny ne ale jinak set klid ne pokazi jako jakýkoli jiný stroj. Myslet si že Ev je bezporuchový je hodně zcestné.

3 0
možnosti
VF

Na co servis u elektromobilů tam bude jediný a to výměna oleje v automatické převodovce a výměna spotřebních dílů jako brzdy atd. Elektromotor neopraví ani v servisu to budou muset posílat jinam a pokud se něco rozbije tak se to opraví jako dnes a to že se vymění modul. Bude potřeba diagnostika a tu má dnes každý servisák, akorát bude víc moderní. No a baterie tu bude obhospodařovat chytrá nabíječka.

0 0
možnosti
AS

Já vybírám dobře a nidky se mi nepokazil ani benzínový motor. Jen jsem měnil svíčky a olej, jednou jsem měnil čidlo termostau :-D Pro mně to není výhoda, že je prý elektromor míň poruchový.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...