Diskuze
Špatně osvětlená auta a nevidící řidiči, to je realita českých silnic
Děkujeme za pochopení.
P27e91t82r 55B53á94č43a
Realita nasich silnic jsou nemehla a notoricti tvorici kolon jezdici 20-30 km/h pod limit Mozna jsou i slepy to uz clovek zas tak nepozna.
M19a23r47t31i41n 95N91e74v29r84l20a
Může mi někdo vysvětlit jaktože NENÍ proti předpisům to tzv. denní svícení? Čili vepředu jakési janíčky co na slunci skoro nejsou vidět a vzadu NIC? Protože starší auta podle vyhlášky musí vepředu svítit běžnými světly (zvanými též tlumená či potkávací) a vzadu červenými obrysovými. Což já osobně považuji za dobré. Ale jak se před asi 8 lety začaly už z výroby montovat ta tzv. denní světla tak celé nařízení o povinném svícení během jízdy se úplně rozmělnilo. Jedou tedy za sebou auta s rosvicenými zadními světly i bez nich. A OBĚ jsou bohužel o.k.
J69i54n58d94ř69i88c23h 19Š16k58o29p44e42k
Žádný předpis, který by přikazoval starším autům svítit pouze potkávacími neexistuje
Zákon říká, že za nesnížené viditelnosti musí mít automobil zapnutá obrysová a potkávací, nebo denní světla. Co jsou denní světla upřesňuje EHK 48. Do roku cca 2009 to byl 1 pár bílých světel vepředu (jinak nesvící nic), po cca 2009 je možno svítit i kombinací denní vepředu + obrysovky.
Nechápu, proč ti vadí, že auta nesvítí při denním svícení vzadu. Denní svícení bylo s velkou slávou zavedeno jako opatření pro lepší viditelnost protijedoucích automobilů, takže pominemeli, že auta v provozu běžně necouvají, je zbytečné svítit zadníma.
P.S.: CO je Janíček netuším
P71a94v28e20l 75J49e84ř31á31b78e62k
Nevím co to kdo řeší s výměnou žárovky.
Nesvítí?
Buď auto prodám a nebo dám karbidové svícení.
R34a66d82i16m 58S33v72o91b62o94d17a
Nejhorsi jsou stejne jednickove fabie. S tema svetlama by nemeli po silnicich vubec jezdit
J73a64n 53K44r35p48e33c
vidim ze se zde hodne diskutujicich navazi do osram night breaker. musim souhlasit ze je zcela normalni ze velmi brzo praska. ale neni to zarovkou nybrz neodbornou montazi nebo zavadou na elektrickem systemu vozu, ten kdo tvrdi ze mu vydrzela max 100 hodin nejspise splnuje oboji. cim ma zarovka vetsi svitivost - v tomto pripade prave ta night breaker - tim zamosrejme na takoveto zavady bude nachylnejsi.
nejcastejsi priciny
mechanicke: upatlani zarovky pri instalaci, vyhrate nebo zoxidovane kontakty, pripadne i kabelaze, poskozeni svetlometu s pronikanim vlhkosti.
elktricke, H7 vadi prepeti i podpeti, kolisani napeti. vadny alternator, regulator dobijeni, akumulator, vadna kabelaz atd. vc. kombinaci neceho nebo i vseho dohromady. dokonce i prilis vykonne audio bez komepnzace. typicky smaodomo bastl.
pri beznem uzivani, odborne instalaci a auta bez zavad by mela vydrzet zhruba rok.
T78o42m45á31š 40S13o56u34k55u51p
Poslední dobou vídám dva extrémy. Jeden svítí jen parkovačkama a myslí si jak splňuje denní svícení a druhý naopak svítí vším co má a oslňuje široké okolí. Je zvláštní, že na upozornění probliknutím reagují úplně stejně, zdviženým prostředníčkem.
L37e85o15n86a 89M58a26c11h27á96č71k65o36v94á
Kdyby ridici za deste a polosera normalne svitili, to by bylo fajn, to by byli hezky videt. ☺
J53i41n79d87ř16i11c19h 16Š18k11o86p54e55k
Dovolím si opravu.
Kdyby řidiči svítili správně a přiměřeně za každé situace, bylo by to super.
L32a40d69i70s82l43a68v 93K16a41l80o25u35s
Špatně osvětlená vozidla je pouze důsledek povinného svícení i ve dne. Normovaná životnost obyčejných halogenek je 700 h. Bohužel většina výrobců nesplňuje. Např. Osram night breaker dokázaka svítit pouhých 100 hodin. Xenony a Ledky jsou na tom s životností mnohem lépe, ale chudáci protijedoucí, ti to schytají.
K45a12r31e38l 20R88y64b72á77k
viz níže-osram nebrat. ošizený předražený hnůj-navíc s ean pro východní evropu nepoužitelný. ale to je v pořádku
D74a13v89i82d 64H74o40r48á32k
Jsem sice tak trochu poloslepý, ale vyřešil jsem to tím že jsem si na přední nárazník dal bílou slepeckou hůl. A ostatní řidiči a chodci hned vědí s kým mají tu čest, a jsou ke mně ohleduplní a shovívaví.
P41a71v54e14l 30J38e66ř76á35b51e53k
Tak to jste opravdu slepý, protože nevidíte ani ty jiskry hole jak se dře o vozovku.
Podle upozornění v AHA, špatně vidící řidiči musí před své auto dát bílé kolečko.
Doporučuje se stavební kolečko plné bílých cihel a velké množství bílých prken s koukajícími hroty hřebíků.
Takový řidič, pokud chce vyjet, daleko nedojede, protože si o cihly a kolečko rozbije přední část auta a propíchá pneumatiky
J28i56n81d75ř39i52c85h 77Š46k91o16p60e29k
Souhlas, slepců potkávám dost. Jasná noc, slepec svítí i mlhovkama.
O36n72d19ř56e45j 30Č38a53p48k81a
Mlhovky svítí víc do stran. Já když nic nejezdí proti a jedu někde v lese, tak je pouštím, s trochou štěstí tu srnku uvidím o chlup dřív a nebudu místnímu myslivcovi sponzorovat guláš a ještě dávat dělat novej nárazník...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...