Diskuze

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si František Dvořák, redaktor iDNES.cz, který v pořadu Rozstřel popisuje letošní ročník. Specialitou Frankfurtského autosalonu byla elektromobilita a rozmach čínských značek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nabíječky zase takový problém nejsou. Nabíječka se dá postavit za pár dní, a například oproti benzínovému stojanu i s nádrží, nebo plnící stanici na plyn se zásobníkem, je to úplně snadná záležitost. Není spíš zájem.

2 1
možnosti

Velký, omyl, za pár dní postavíte možná tu stavební část, ale rozhodně nevyřešíte připojení a jeho dimenzaci k rozvodné soustavě. V tom mají klasické pumpy velkou výhodu - postavit se dají prakticky kdekoliv a pokud tam zajede kamion se zásobováním tak je vystaráno, ovšem rozvoje rychlonabíječek pro eauta bude vyžadovat postupně úpravu celé rozvodné sítě.

2 1
možnosti

Souhlasím s Vámi. Použitej iPhone nebo MacBook je většinou také hodně rizikový krok, protože zdroj už bývá ve stavu, kdy jej musíte dobíjet stále častěji až nakonec nejde dobít vůbec. Kromě toho se výrobci budou předhánet v upgradech, aby tahali z lidi peníze. A starší modely pak nebudou komunikovat vůbec a stanou se nepojizdným šrotem s extrémně drahou recyklací elektrických komponentů.

1 0
možnosti

Reakce na pana Horáka - viz níže

0 0
možnosti

Nevím, jak ostatní, ale já před koupí auta zvažuji i prodejnost za pár let. Kdo od vás koupí ojetý elektromobil, když cena baterií tvoří 50% nového auta?

Nemohu si pomoci, ale elektromobil je slepá vývojová větev.

4 3
možnosti

8 let a 160 tisíc kilometrů je záruka, když to tohle vydrží, tak mě je úplně jedno, za co to prodám, to nebudu před koupí zvažovat, tu prodejnost a slepá větev to není, což se brzy prokáže

2 2
možnosti

P48e78t18r 66B23á61č30a

13. 9. 2019 18:03

Zapadni staty jsou vymydleny cim dal vic od slunickarstvi az po ekologii.

4 4
možnosti

Není nad ruský Norilsk, tam ekologové musí držet hubu a hned se tam jinak dýchá ;-D

3 0
možnosti

V68í97t 28O28ž86a32n27a

13. 9. 2019 16:21

Počet nabíječek roste, možná i rychleji než počet elektromobilů (v tom ideálním poměru 1:10).

1 0
možnosti

H20o39n89z21a 56T61a75r

13. 9. 2019 15:36

Dokument Velké téma ELEKTROMOBILY Byznys ČT24 Speciál

Evropské automobilky musí plnit přísnější emisní limity u nově vyrobených aut. Zřejmě to nepůjde bez elektroaut? Co za problémy to přinese a jaká auta budou jezdit po evropských silnicích za pár let? V rámci pořadu bude odvysílán dokument Doba elektrická? Hostem pořadu budou Karel Havlíček /nestr. za ANO/, ministr průmyslu a obchodu, a Bohdan Wojnar, SAP.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/12026085531-byznys-ct24/219411034000081-byznys-ct24-special/

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

Německo tlačí na ekologii -ale jejich představa je asi taková: zakážeme uhelné i jaderné elektrárny, zlikvidujeme benzinová a naftová auta ...a 2/3 elektřiny budeme dovážet z okolních států! A tam ať si uhelné elektrárny klidně kouří!! Ale my jsme ekologičtí... Rv

9 2
možnosti

No tak jejich strategie je skutečně taková, že nakonec budou 20% své spotřeby dovážet. Tedy budou se spoléhat na to, že státy kolem nich tu energii nějak vyrobí. Co na tom, že 20% spotřeby Německa je víc, než kolik je celková spotřeba ČR :-)

1 0
možnosti

No napíšu to takto. Doposud se Citigo prodávalo v benzinové verzi za podstatně nižší částky a kolik se jich prodalo? Na ulici vidět nejsou, v bazarech pár kusů. Oproti Fábii minimální zájem. A to se jedná o verzi, která nebyla nijak omezena dojezdem, maximální rychlostí, možností tankovat ... prakticky ničím. Jenom se toho do něj moc nevešlo. A najednou se věří, že verze s haldou omezení za 430 tisíc v základu se bude vesele prodávat?

Škoda jen využila model, který se stejně moc neprodával k tomu, že si tak sníží spotřebu celé flotily a bude splňovat nové normy EU. To je celé. Pár úřadů si to pak koupí za dotovanou cenu, tedy z našich daní a budou se profilovat jako super eko administrativa. I když to s ekologií nemá nic společného.

17 1
možnosti

Eh muzete nejak rozvest tu myslenku, jak si podle vas skoda snizi ty flotilove emise modelem, ktery se dle vas stejne nebude prodavat? kdyz jich prodate nula, tak si ten flotilovy prumer snizite presne o nula...

3 0
možnosti

Konec konců proč ne, já jsem pro...a ty nabíječky taky budou

2 0
možnosti

Nevím proč se vymlouváte na nabíječky, před 25 lety bylo čerpacích stojanu v celé ČR celkem 19. A přesto jsem si LPG pořídil, protože jsem to auto tak chtěl. Dnes je nabíječek elektro mnohem více, ale elektromobil je výrobek, který nikdo nechce ( to pozná každý, ani se všemožnou podporou a zákazy a šikanu spalovacích motorů, přesto se elektromobily neprodávají).

12 1
možnosti

No jo, ale bez toho LPG jste se mohl přepnout na benzín předpokládám, ale vemte si, pokud byste mohl jezdit jen na to LPG ... určitě by vás to nijak neomezovalo?

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...