Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auto jako investice, díl první: Zlaté vejce, nebo pukavec?

Koupíte krásného veterána, pár let s ním budete jezdit na výlety a pak s tučným ziskem prodáte... Tak takhle investice do aut nefungují. Naopak, daleko spíš se dost nadřete, a stejně proděláte. Na co dát pozor, abyste nákupu veterána nelitovali?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J12a84n 16K36r47p64e87c

3. 10. 2019 22:26

no ja jsem se do toho taky kdysi pustil. asi kazdy zna youngtimer BMW E30 v mem pripade verze sedan 320i. no vytahl jsem jeden takovy nekde z kopriv, ze si ho opravim a soucasne v nem budu i jezdit. asi nebylo nic na tom aute na co bych nesahl, repasi zadni napravy, vyvareni a lakovani karoserie - komplet. repasi hlavy valcu jsem sveril specialistum. vsechny, ale opravdu vsechny dily jsem mel original a kupovane od BMW. zbytek byl na me. jen s plovakem nadrze a pristrojovkou a jejim podsvicenim jsem se drbal v praci nekolik dni. kdo zna asi vi o cem mluvim. spoustu prace jsem zastal sam. takze mohu rict ze temer kompletni renovace - navrat do co nejvice puvodniho stavu.

abych to neprotahoval. prisla rodina a s tim i ubytek casu. prisel prodej. v takovem stavu nebylo problem prodat. pokud nepocitam vlastni cas tak i s mirnym ziskem. opravdu mirnym. pozapocteni vsech investic se jednalo o maximalne par desitek tisic do plusu. po zapocteni meho casu by to byl strasny provar.

podle mne na veteranech a youngtimerech muhou zodpovedne vydelat jen ti, kteri ty auta opravuji, servisuji a prodavaji dily - ale NEVLASTNI!

2 0
možnosti
MZ

Jj, Royal a la Napoleon Coupé je jedno z nejkrásnějších a taky nejdražších aut v historii vůbec.

0 0
možnosti
JZ

J34i43ř76í 10Z29ý69k29a

2. 10. 2019 14:19

níže je výtka, že je článek o autu jako investici, ne o veteránistech. Tak zde popíši, jaká byla má návratnost investice.

1. koupil jsem VW T2 za relativně malé peníze. Stav karoserie ucházející, bude potřeba vyměnit pár zkorodovaných dílů. Motor špatný. Interier, elektro, předchozí leda soubor náhradních dílů. A z pohledu investorů ztráta.

2. zjistil jsem, že lidí, kteří by dokázali renovovat některé skupiny vozidla jaksi na trhu nejsou. Resp. čekací doba u těch zbývajících se počítá v letech. Opět z investorského pohledu ztráta - peníze leží v projektu, který může být dokončen až po letech. Peníze se mají točit, aby vydělávaly.

3. pustil jsem se do opravy sám, nicméně veškeré informace jsou k získání pouze v němčině a angličtině. Musel jsem si svou školní němčinu osvěžit a s angličtinou začít. Opět z investorského pohledu ztráta - náklady a čas navíc.

4. shánění dílů - opět ztráta, původní "germany" díly už moc nejsou, když je někdo má na prodej, vyvažujete to zlatem. Náhrady často ne úplně pasují, leckdy musíte objednat více variant a až když to máte v ruce, tak otestovat jak to pasuje. Opět ztráty.

5. termín dokončení - neznámý. Další investorská chyba, nelze mluvit o investici, když není znám horizont investice.

Z čistě finančního hlediska jsem na tom prodělal kalhoty.

2 0
možnosti
JZ

J95i59ř33í 91Z61ý72k49a

2. 10. 2019 14:25

A teď z jiného hlediska. Poznal jsem, že stávající zaměstnání nestíhá pokrýt mé výdaje, našel jsem si jiné, lépe placené. Po necelém roku mi byl nabídnut vyšší post, nicméně s nutnou znalostí angličtiny - a tu jsem už trošku trénoval díky veteránovi. Nástup do této funkce jsem tedy zvládl snáze. Díky znalosti dvou cizích jazyků mám i lepší vyjednávací možnosti při shánění dílů, nejsem omezen na jeden či dva trhy. Díky veteránovi získal spoustu nových kamarádů i pár kamarádek:-). Byl jsem se podívat na mnoha zajímavých místech (srazy), byť prozatím civilním autem. Umím postavit motor, vím jak funguje převodovka, což je obrovský zisk pro případné delší cesty mimo EU - závady bych měl umět opravit sám, i na cestách. Při renovaci zaměstnávám mozek jinak, než v práci (jsem IT), takže si odpočinu. Rozvíjím svou manuální zručnost, představivost, plánování atp.

Takže byla tato investice úspěšná? Z pohledu tohoto článku a klasických investorů asi nikoliv. Z mého pohledu to byla jedna z nejlepších investic, co jsem udělal.

5 0
možnosti
JZ

J23i72ř79í 80Z86ý58k54a

2. 10. 2019 12:29

veterán se nekupuje jako investice, veterán se kupuje na vyčistění hlavy od toho všedního shonu. A to klidně veterán nevalné účetní hodnoty, ale velké sentimentální hodnoty (stejné auto jako měl děda, otec, případně auto co jsem měl na plakátu nad postelí, když jsem byl ještě děcko ... ). Fandím více těm, co koupí šrot a pak do něj nacpou nesmyslné peníze, aby jej zachránili, než těm co jen dobře koupili a těší se na další prodej. Člověk co kupuje veterány jako investici, auta ho nebaví, jen diverzifikuje portfolio investic, tak není veteránista, ale spekulant.

13 0
možnosti
DP

R^R^R^R^

Přesně tak, souhlasím s každým slovem.

Spekulant, kšeftař, překupník Rv, to není veteránista. Ani omylem.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.