Diskuze
Hogo fogo škodovky obsadily Poděbrady, stovky slavily padesátiny
Děkujeme za pochopení.
I13v18a22n 25Z94a57j45í37c
V roce 1984 jsem přivezl-"dostal" Renault 5 , r.v.1972. Po přesednutí ze Škody 110 LS a posléze Škody 120, jsem poprvé seděl v autě. A začal uvažovat, kde asi soudruzi udělali chybu.
O74n25d71ř64e30j 72Š79p82e20l84d36a
Škoda 100 byla moje první auto a to jsem ještě ani neměl řidičák
Koupil jsem jí za 1500,- Kč zhruba v roce 96. Jezdil jsem s ní na chalupě a učil se s ní řídit.
Nutno dodat, že to byl již v podstatě vrak. Opěradlo sedadla řidiče urval bratr, když mi ji na chalupu vezl, takže aby se s ní dalo vůbec jezdit, musel jsem přehodit sedačku od spolujezdce. Brzdy nebrzdily, baterie byla špatná, takže nestartovala, musela se "pustit z kopce". Ruční brzda také nefungovala, sytič se nevracel a sloupek dveří u řidiče byl shnilý, takže při zavírání dveří bylo třeba dveře zvednout a pak teprve zavřít, jinak to jen bouchlo a nic. Jelikož nešla ruční brzda, sytič se nevracel a nešlo startovat na baterii, tak jsem musel vždy zastavit na rovině, otevřít motor a sytič stáhnout ručně, ale nesmělo to chcípnout, pak bych to už blbě na rovině roztlačil.
Brzy se namotalo těsnění mezi chladičem a ventilátorem do ventilátoru (chladič byl u motoru a chlazen jen ventilátorem). Ventilátor popraskal, takže už to pak i blbě chladilo. Praskla také nějaká hadička s benzínem, takže když jsem jednou stahoval ručně u motoru sytič, tak jsem koukal jak na motor cáká benzín.
Když jsem ji chtěl na heveru zvednout - uprostřed prahu byla taková ta trubice na nasazení heveru - tak jsem točil a točil, ale auto stálo stále na zemi. Práh byl tak shnilý, že se zvedala jen ta trubička na hever, ale auto už ne.
Nakonec jsem ji ještě za 1500,- Kč prodal resp. spíš papíry někomu na přestavbu na Š120.
To byly časy...
P66e20t25r 19N96e12č54a32s
Stovka? Nejhorší auto, které jsem kdy měl. Hnilo před očima. Šokuje mě, že ještě nějaké existuje. Snad jen exportní. Jinak to byla fakt tragedie.
R85a93d54i83m 46S71k73á78l75a
Chtělo to nástřik prahů, dutin a spodku směsí rezistinu a oleje, to byl nutný předpoklad toho, aby to nehnilo před očima v podstatě všech tehdejších automobilů z východu, nejen škodovek. Samozřejmě náchylný to bylo, ale kdo se staral, a odpustil si ježdění v zimě v těch největších prosolených břečkách, tak tomu to pak něco vydrželo.
P87e92t67r 96M72i91c53h27a10l
Stovku jsme kdysi měli, táta ji koupil hned v roce 1969. No, žádný zázrak to nebyl. Měla automatický sytič, takže docela žrala, výkon motoru taky žádná hitparáda. Ale trocha nostalgie tam pochopitelně zůstala.
R85a81d15i98m 62S60k31á96l70a
Taky jsme ji měli – Š100 z roku 1969, ale automatický sytič rozhodně neměla, naopak dobře si vybavuji ty dvě páčky na středové konzoli za ruční brzdou, bílá byla topení a černá právě sytič. Před startem ji bylo nutno vytáhnout do svislé polohy, po nastartování stáhnout zhruba na polovinu a po ohřátí motoru zavřít, na což se občas zapomnělo a ano, pak byla skutečně vyšší spotřeba. Ona i normálně byla okolo 8l/100 km, což u litrového motůrku je z dnešního pohledu dost, ale tehdy to bylo normální. Že to nebude žádná hitparáda, to měla Š100 napsané už v techničáku - výkon motoru jen 35 kW, ale bylo to auto, které umožnilo rodinám ve větším měřítku začít jezdit, v tom spatřuji jeho největší přínos.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha