Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých závodních kamionů. A historicky poprvé bude na nejprestižnější dálkové rallye závodě startovat hybridní kamion.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V tom prostředí nemá žádnou šanci.

0 0
možnosti
Foto

Proč myslíte?

Ano, následující Dakar bude testovací, ale do budoucna to může být cesta. Elektromotor může přidat výkon v pasážích, kde již spalovací motor je na maximu.

0 0
možnosti

Ono to nebude tak horké ...

Při stejném výkonu diesel.motoru musí auto vézt závaží (elektromotor i akumulátory něco váží). Podobně by to bylo třeba u velkého setrvačníku (při deceleraci se roztáčí, při akceleraci přes převod odevzdává výkon zpět. Prostě závaží navíc ...

Snížení průměrné spotřeby bych tak růžově neviděl ;-D;-D;-D. Co se ušetří při brzdění, se vyplýtvá při zvýšení spotřeby díky vyšší váze auta :-P.

Možná auto bude mít lepší rozložení zatížení kol (aku a el.motory vzadu) a rychleji bude vyjíždět krátké kopečky.

0 0
možnosti

Těch baterek tam nebude moc. A jestli tam budou mít dost silné elektromotory, které zvýší poměr váha/výkon, tak se to vyplatí.

0 0
možnosti

Jako test technologií, proč ne..

0 0
možnosti

Hybrid je dobrá cesta

0 0
možnosti

A55d26a59m 50Ž34í53d88e96k

16. 10. 2019 21:46

Už tady byly tisíci koňské kamiony a zásadní nevýhoda byla, že posádka vydržela jen pár ročníku, a pak je rodina chodila oplakávat na hřbitovy

U kamionů bych byl s tím zvyšováním akcelerace a zkracování brzdných drah opatrný, furt je to hromada tun těžký stroj a fyzika je neuprosná

0 0
možnosti

A81d15a65m 32Ž52í13d95e26k

16. 10. 2019 21:53

Viz DAFy na konci 80. let, s rychlostí daleko přes 200km/h, a běžné předjíždějící osobní závodní vozy

0 0
možnosti

Vyhodu by tohle reseni mohlo mit ve vyssich nadmorskych vyskach, kde vykon djeselu dost klesa. Ale je otazkou, jestli nejake vysky v Saudske Arabii vubec budou

0 0
možnosti

U turbomotorů (třeba TATRA) výkon ve vyšších nadmořských výškách moc neklesá. Pravděpodobně jen v nízkých otáčkách, kdy turbo dává malý tlak ...

0 0
možnosti

Celkem rozumný argumenty, až na tu uhlíkovou stopu. Závod kamionů je z podstaty prázdné pálení nafty, takže se tvářit, že ji pálí víc ekologicky, je kravina. Je to zábava, je to sport a o ekologii se nemá cenu bavit. Jestli jim jde o uhlikovou stopu a ochranu broučků na cestě, tak ať zůstanou doma. Jinak mě ale zajímá, jestli bude elektropodpora výhodou, když to v reálu vlastně nebude znamenat váhu navíc.

7 0
možnosti

M79i10r36e95k 85G97a79j16e12r

16. 10. 2019 18:27

Dobre vysvetlil vyhody hybridniho pohonu, kteremu se tady lide na diskusich dlouho vysmivali s tim, ze samotny diesel je lepsi.

1 0
možnosti

Oni mají maličko výhodu v tom, že jejich hybridní systém "nic" neváží (přesněji řečeno, jinak by tam museli narvat železné závaží, aby se dostali na minimum co povolují technické předpisy). U normálního auta už je potřeba uvažovat i o tom, abych pak v některých jízdních režimech nevozil zbytečně hromadu baterií (ale takovéhle řešení spíš ve stylu KERS v závodních autech tam IMHO dává smysl velký, ve městě hodně pomůže a na dálnici prakticky neuškodí).

1 0
možnosti

Vse co popsal super, jedine co bych mohl trosku plomizovat je ta zivotnost v jemnem.pusku, rad bych vedel jak to vse budou izolovat. A jak pripadne opravovat.

Dalsi vec co me dost rozesmala je hrani na ekologickou vlnu.u dakarskeho specialu. Fakt bomba. hahaha.

5 0
možnosti
Foto

MKR je v kategorii kamionů na Dakru technologická špička. Jako jediný mají automatickou převodovku, která je spolehlivá a nemá velké ztráty výkonu. K lepším výsledkům jim chybí trochu větší spolehlivost a hlavně kvalitní piloti.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!