Diskuze
Felicia vyjela před 25 lety, vyráběli ji v Polsku i Bosně, taky jako VW
Děkujeme za pochopení.
I74v15a62n 92P36o62k38o20r72n42ý
Po 2 vlastnictvích škodovek (Favorit a Felicie po zmiňovaném faceliftu), už tuto značku nikdy více! Na Felicii, díky o trochu větší složitosti než u Favorita, také úměrně více závad (nemám na mysli destičky nebo zkorodovaný výfuk). Pravidelný servis ve značkové síti - vždycky hned věděli, co je to za závadu. Přečetl jsem si pak o závadě na netu - vždy klasika patřící takřka ke koloritu značky.
GLX 1,3 s řídící jednotkou Siemens ("silnější" motorová varianta oproti Bosch Monotroniku) - po vyčištění škrtící klapky začaly kolísat otáčky, motor si sám při volnoběhu přidával otáčky, někdy naopak nešel nastartovat, střílení do výfuku jako špatný předstih u 120ky. Nepomáhalo základní SW nastavení klapky (když se ten problém objevil, výrobce doporučoval dát na noc řídící jednotku do mrazáku, pak ji namontovat a závada prý zmizí). Pak vymyslela nějaká firma nějaký program na nastavení klapky, přehrávala se i řídící jednotka, ale závada přetrvávala až do vyřazení vozu z provozu.
5. dveře - klasika. Prasklé plastové víko termostatu - bakelit nebyl asi konstruován na tak vysokou teplotu, jaká se v chladícím okruhu vyskytuje. Řešeno neoriginálním, levnějším dílem z Polska, jehož výdrž a kvalita převýšila originální Škoda díl.
Po faceliftu zaveden oboustranný klíček zapalování, klik a víčka nádrže. U zapalování praskaly nějaké pružinky v zámku, takže při zamčeném řízení nešlo nastartovat a následoval odtah. Mě mimo záruku vyrobili zapalovací skříňku a víčko nádrže na stejný klíč, v záruce toto vyměňovali na jiný klíč, takže při postupných poruchách všech zámků měl řidič sbírku 4 různých klíčů od celého vozu.
O dalších závadách Škodovek bych mohl napsat knihu.
Snad jediné, co cením, CZ motor nežral, na rozdíl od VW motorů, vůbec žádný olej. Od výměny do výměny stav oleje na rysce stále stejný.
Pokud srovnám v rodině se stejně starým R Cliem, zhruba stejný náběh km, tak Clio v dieslu se chová kultivovaněji, nic tam nedrnčí, žádné poruchy, stále ještě jezdí k plné spokojenosti.
S77t11a77n59i83s61l14a53v 94N59ý61v12l90t
Rez, rez a zase rez. Přitom takové Audi 80 bylo pozinkované natolik, že dodnes jezdí po ukrajině a bělorusku spolu s žigulíkama.
D76a19v94i56d 77K42n10a31p61e48k
Felicii r.v. 1996 jsem koupil v roce 2006 a jezdil dalších 9 let let, aniž bych se o ni nějak extra staral, parkoval jsem na ulici a závad bylo naprosté minimum. Pouze výměna dílů odešlých stářím (chladič,spojka, tlumiče termostat, brzdové rozvody a brzdy a pravidelně nějaké drobnosti jako těsnění, hadičky apod.). V podstatě se mi a předchozímu majiteli za 19 let a 190.000 nestalo, že bychom s Felicií zůstali někde viset a auto bylo nepojízdné.
Jediné, co byl velký problém, byly plechy - hlavně kolem plastové lišty na 5.dveřích, prahy a přední i zadní blatníky. Ty se musely vyměnit kolem 13. roku života auta a byly komplet rozežrané.
P68e76t33r 63S50o11v22a
koroze? 21 let parkuju venku,v zime,v lete a mam tam par malejch flicku.vzdycky se smeju,kdyz vidim mnohem mladsi auta,zrezavely az beda
D34a84v88i12d 62K46n93a52p73e43k
Tak to máte kliku. U mé Felicie (r.v. 1996) jsem vyměnil všechny blatníky, prahy a 5.dveře kvůli korozi. Po 12 letech provozu a parkování venku.
Jste si jist, že máte Felicii?
P55e27t17r 62M88i25c74h15a81l
Na to, že šlo v podstatě o modernizovaný Favorit, tedy auto konstrukčně cca z poloviny 80. let, to celkem ušlo. Ale jinak žádná hitparáda.
Š91i40m44o42n 32M11a67r70t53y52n39e32k
Tak hitparáda to nebyla, ale také se kolik stála a kolik stála konkurence. ̈V poměru cena/výkon(velikost) neměla konkurenci.
M35a64r19e98k 52J10a46n17e55č80k78a
Felda patří zasloužené mezi nejspolehlivější Škodovky, co Škoda vyrobila. Měla jedinou chybu na kráse a to koroze pátých dveří, lemů blatníků a později i nosné části. Perfketně si rozuměla i s LPG. Tohlnejspíše dodnes. Pouze díky tomuto modelu jsem pár let měl Fabii a Octavii, než jsem se toho raději zbavil a šel do jiných značek. Inu, škoda.
Š50i16m83o65n 57M27a65r33t92y95n70e88k
Felda byla možná spolehlivá při ježdění kolem komína (s nájezdem do 10 tis. ročně), kdy stačila dříve zreznout, než se začala sypat. Já s feldou najel 300 tis. km za cca 5 let. A po najetí 100 tis. km to žádná hitparáda nebyla. Kromě motoru (vw 1.6) se sypalo pravidelně všechno.
K22a30r10e58l 57M63a69z86a75č
Felda patří mezi nejlepší škodovky všech dob. Užitná hodnota dobrá, servis za pár korun, jízdní vlastnosti na svou dobu a třídu dobrý (podle mě snad lepší než u Fabie). Oproti Favoritu výrazně lepší podvozek a komfort.
L61i80b85o76r 53M20o83u90č12k85a
je potřeba se svézt taky něčím jiným, aby si poznal jaká to byla tragédie
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím
Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče
Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan
Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...
Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdil pod pseudonymem
Na velkolepou, dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu se o uplynulém víkendu vydala čtyřicítka...
Super práce: Příprava pokrmů (i bez praxe), +bonusy #PntqG
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Středočeský kraj
nabízený plat:
28 000 - 34 000 Kč