Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nová vodíková toyota na vlastní oči: je konečně hezká a s pohonem zadních kol

Mirai je jedno z mála sériově vyráběných vodíkových aut na světě. Teď je na startu nová generace. Spolupracovník iDNES.cz Jiří Duchoň, který zastupuje Českou republiku v porotě prestižní ankety Evropské auto roku, ji jako jeden z prvních viděl na vlastní oči.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Zřejmě nejdiskutovanější částí H2EV není design, ale životnost a cena palivových článků. Ze soukromých zdrojů vím, že životnost je horší než battery packu. Pokud se tohle nezměnilo/nezmění, je to hezké, ale je to pořád o kolo zpátky.

0 0
možnosti
GK

Zivotnost je 5-10 tisic hodin coz je 200 az 400 tisic ujetych km. Zatim je vysoka cena. Ale auta s palivovym clankem zanechavaji daleko mensi stopu CO² nez auto s aku. Pri vyrobe aut je jasne vpredu diesel 9995 kg CO², pak auto s palivovym clankem 16.491 kg CO² a nakonec auto s aku 22.635 kg CO²

Po 200.000 km zanecha diesel za sebou 45.956 kg CO², auto s aku 42.416 kg CO² a auto s palivovym clankem 39.128 kg CO²

U auta s aku se bralo mix el.energie z poloviny z obnovitelnych zdroju. Jenze i ony (panely, vetraky, etc.) zanechavaji stopu CO² ktera se ve vysledcich nepocitala. Takze v konecnym efektu by diesel vysel cisteji pri najezdu 200 tisic km nez auto s aku.

0 0
možnosti
VR

Já jsem zastánce vodíku,ale než elektromobil či vodík bude použitelný, to už na tomto světě nejspíš nebudu.

1 1
možnosti
VO

V61í40t 17O60ž64a10n29a

6. 11. 2019 21:32

Elektromobil je zcela použitelný, jedinou překážkou je cena. Jestli čekáte na vodíkový elektromobil tak to se opravdu asi nedožijete.

1 1
možnosti
HT

H51o37n97z40a 68T48a34r

6. 11. 2019 19:22

Vodík rozšíři nabidku pohonů / paliv

Odpůrci řikají Elektromobil je drahý, ale vodíkem poháněný automobil, je ještě dražší .

Provoz vodíkem poháněného vozidla je dražší než provoz elektromobilu.

Vodíkový palivový článek má omezenou životnost Ta je ovlivněna Kvalitou vodíku Hyundai předpokládá 10 let

Čerpacích stanic je málo, na jejich budování přispívá proklínáné EU kolem 80% nákladů Přesto se neplanuje jejich masová výstavba Jedna s prvních má být vybudována pro MHD Ostrava Kde bude využito pro výrobu vodíku >>> uhlí.

Tak jako u plnících stanic LPG, ( čerpací stanice CNG má výhodu, že může být napojen na rozvod zemního plynu )

Bude z bezpečnostních důvodů platit omezení v množství skladovného vodíku.Kolik aut dokáže jedna vodíková plnící stanice naplnit ? U LPG se mi několikrát stalo, že jsem přijel natankovat a stanice byla bez LPG paliva.

Podobný problém zažili V Kalifornii Měli nedostatek vodíku po 33 místních čerpacích stanic

Se závislosti na fosilním palivu Změníme svou závislost na vodík .

https://autobible.euro.cz/vodikovy-hyundai-nexo-ekonomicky-nesmysl-ktery-cisti-vzduch-prvni-jizdni-dojmy/

1 2
možnosti

Jo, v USA řeší nedostatek vodíku a zkus si položit otázku, proč.

0 0
možnosti
VV

Vzpomínám na vodíkové Fordy Focusy před asi 11 lety. Jo nějaké pumpy taky byly. Udělali jich na zkoušku asi stovku. Nádrž na stlačený vodík měla jemný závit na víku, a i jinak to nebylo vhodné pro běžné zákazníky. Je tam stále co řešit. Zajímavější bylo jezdit na vodíkové palivové články, dnes už i ne drahé, spolehlivé a lehké. To jistě budoucnost má. Jezdit na baterky je blbost. Snad někde po městě, ale jako rodinné výletní auto to je naprosto nesmysl. (a ví to i (iDnes oslavovaná dnes a denně),věčně prodělečnáTESLA.

2 3
možnosti
PB

P44e46t83r 56B37l84á65h65a

6. 11. 2019 17:25

no jasně, už jste nás všechny přesvědčil jaký jste odborník tvrzením, že Tesla prodělala 6 bilionů dolarů, sice prodělala jen 7 miliard dolarů, ale zjevně jste v pohodě, i když jste se spletl o 5 993 miliard dolarů:-)

0 0
možnosti
VV

TOYOTA hravě poráží v USA oblíbenost aprodejní rekordy nad evropskými nebzhlednmi a podivnými auty které se marně ucházejí o přízeň nakupujících.

VW ač vyrábí i v USA je v podstatě neprodejný. Nikdo to nechce. BMW a Audi na US silnici viděti....ale Asiati bodují a to i v té "kráse" jak kritizuje přiblblý novinář.

V tabulce nejprodávanějších aut na obrovském americkém trhu, nefiguruje do 3%.místa ANI JEDNA EVROPSKÁ ZNAČKA natož model. Nejprodávanějším vozidlem je Ford řady F a to hodně přes 30 let!

Navíc se evropská auta považují na zdaleka ne tak spolehlivá. Pokud auto musí do servisu se závadou před ujetím 100,000 mil (150,000km) tak to není auto spolehlivé

1 1
možnosti
HT

H44o77n69z34a 36T72a72r

6. 11. 2019 19:55

Volkswagen Atlas - Manufacturing Plant Presentation in Chattanooga, Tennessee

https://www.youtube.com/watch?v=2sftMhu0ELM

NYT: Američané mají obrovský zájem o vozy VW z aféry Dieselgate

https://www.narodninoviny.cz/nyt-americane-maji-obrovsky-zajem-o-vozy-vw-z-afery-dieselgate/

0 0
možnosti
PM

Je to ze strany Toyoty stále jen takové cvičení. Vodík jako pohon má stále tolik zásadních komplikací, že jeho masovější nasazení zatím nedává vůbec smysl.

4 1
možnosti

Spalovací motor všichni znají (jak je těžké takové auto, kolik se vejde do nádrže, jak rychle natankuju, kolik stojí údržba a jaká je životnost)

Elektromobil = pomalé nabíjení, menší dojezd, výrazně těžší auto (kvůli bateriím), ale zase snadná údržba, žádné emise, skvělý odpich v nule, levný provoz. Velká otázka je životnost a postupná degradace baterií (které tvoří až 50% ceny auta) - všichni to známe z mobilů....

Hybrid = extrémně těžký (vozí 2 motory a baterky), pořád spaluje benzin, ale aspoň trochu rekuperuje při nerovnoměrné jízdě. Nevím, jestli se to vůbec vyplatí.

Vodíkové palivové články - zatím se jich moc nevyrábí. Ale už existují a mají velký potenciál. V principu má výhody elektromobilu (eko, dobré zrychlení, nízká hmotnost elektromotoru, motory mohou být přímo v kolech). Vodík se tankuje rychlejc a taky oproti bateriím málo váží, má tedy vysokou hustotu energie.

Podle mě časem vyhraje technologie, která dokáže do malé hmotnosti natlačit hodně energie nutné na pohon. Vodík je tedy hodně slibný, pokud se podaří zvládnout technologicky. Naopak, baterie se zdají na dlouhou dobu na stropě možností a už ani nyní kapacitou neoslňují, takže na ně v delším horizontu nesázím.

2 1
možnosti
VO

V13í72t 79O38ž18a16n20a

6. 11. 2019 14:27

Vodík sice málo váží, ale musíte ho pořádně stlačit aby nebyla "nádrž" větší než auto. A kvůli toho to s tím tankováním není tak jednoduché. Stalčení = teplo a teplo = vyšší tlak, takže ještě musíte chladit. Také nemůžete skladovat vodík pod tím potřebným tlakem pro tisíce tankování. Takže taková čerpačka zabere spoustu prostoru a musíte průběžně stlačovat aby další auto nemuselo čekat 15minut než se natlakuje a nachladí určitý objem pro další tankování.

Je to krajně neefektivní. Na stejné množství energie jakou potřebuje FCEV ujede elektromobil 2,5x delší vzdálenost.

2 1
možnosti
JH

J20a20n 83H56r10b75á86č

6. 11. 2019 13:58

Toto je auto, které si umím představit na cestě (normální design), normální dojezd. Co chybí je infrastruktura, pokud bude dobudována (a nemusí být ani tak hustá, vzhledem k dojezdu), tak to může být alternativní řešení. Další otázkou je samozřejmě cena auta a životnost a v neposlední řadě také bezpečnost.

Co se ale u těchto technologií nezmiňuje, je energetická bilance. Tedy jedna věc je účinnost článků, které přemění vodík na elektřinu a také účinnost elektromotoru, která přemění elektřinu na pohon. Na co se ale úplně zapomíná je kolik energie potřebujeme na to, abychom vyrobili 1l vodíku ... a to je kámen úrazu.

Ano určitě to je alternativa, ano určitě to sníží místní ekologické emise, ale celkový přínos je opravdu velký otazník! Společně s ekonomickou stránkou...

0 0
možnosti

Co se týče energie:

vodík nebo benzín vlastně funguje jako baterie - skladiště energie. Baterii musíte dobíjet a stejně tak vodík vyrábět. Výroba vodíku je minimálně tak účinná jako nabíjení baterie. účinnost pal. článků se dá najít na netu. A účinnost elektromotoru je v porovnání s jakýmkoli jiným motorem výrazně lepší.

Takže energetická bilance vodík vs elektromobil je prakticky stejná, možná dokonce lepší pro vodík. A v porovnání s benzinem? To je neporovnatelné, protože benzín těžíme, vodík ne. Kdybychom museli benzín vyrábět synteticky, bylo by to extrémně náročné (ostatně jako vodík), patí totiž zákon zachování energie. Nelze něco snadno vyrobit a pak to spálit a získat víc energie.

0 1
možnosti
TP

Je krásná. Jenže......

Na vodíkovém pohonu se pracuje (minimálně podle článků, které čítám) více než třicet let. A nikde na světě se životaschopný koncept takových aut zatím neprosadil. Elektroauta s baterií je koncept naprosto nový ( ani první vůz na baterii vyjel už před sto lety, ale ještě před třiceti lety nikoho ani nenapadlo, že baterie jednou budou tak výkonné, že je bude možno vozit v osobních autech k dennímu použití). A tento koncept se postupně prosazuje téměř všude, porodní bolesti tu jsou ale velice rychle mizí. Netvrdím že bateriový koncept vyhraje. Možná má vodík budoucnost? Já to nevím. Ale vím že času na to se prosadit měl vodík velmi velmi velmi dost. A neprosadil se. Takže bych byl v jeho případě velmi velmi skeptický.

To samé je třeba v elektrárnách. O fúzi se vedou diskuze. Běží výzkum. Já když jsem byl na střední tak jsem se o fůzních reaktorech učil. Říkali nám že do deseti let se budou stavět naprosto běžně fůzní elektrárny. Neznám jedinou. Kromě té experimentální ve Francii, která navíc nejspíš víc energie žere než dává.

Prostě buď se něco prosadí brzo, nebo vůbec. Vodík na mě dělá ten druhý dojem.

0 0
možnosti
PV

Vaše prostě buď se něco prosadí brzo, nebo vůbec, popíráte sám již tím že elektromobily jsou technologie stará sto let a před 30 lety někoho něco nenapadlo o budoucím technologickém vývoji. Ono to spoustu lidí určitě napadlo ale technologie nebyli ještě tak vyspělé aby to bylo použitelné.

A to samé se dá říci o fůzi, vodíkovém hospodářství a jiných teoreticky známých věcech které ale zatím nejsou prakticky reálné.

Bez výzkumu by se zlepšení nedosáhlo ani v těch bateriích ani nikde jinde. Jsou to prostě nesmírně komplikované technologie které potřebují čas, investice a spoustu zkoumání a postupného zlepšování.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....