Diskuze

Modré zóny vynesly Praze půl miliardy. Odpůrce mají i mezi městskými částmi

Pokus, při kterém byly v Praze uzavřeny pro dopravu oba břehy Vltavy v prostoru Malé Strany a Smetanova nábřeží, opět rozvířil debatu o systému parkování v Praze. Modré zóny mají příznivce i odpůrce. Například Praha 4 je považuje za nesystémové a bránící svobodnému pohybu. Parkovací systém za loňský rok vynesl 478 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F80i46l78i30p 29T78ř56e25b15a

20. 11. 2019 15:43

Což o to Praha, ale ať mi někdo vysvětlí, proč se nesmí parkovat na travnatých i vyasfaltovaných plochách před vchodem u nás na Konci Světa, a místo toho tahám nákupy ob dva bloky!!;-O

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

M17a27r94e66k 72H69r84u32b20y

23. 11. 2019 5:13

Prazanu se - jako obvykle - nikdo neptal. Modre zony nemel v programu nikdo.

1 0
možnosti

P65e78t91r 13H57o20r23á95k

19. 11. 2019 22:28

Už připravuju velkou mimopražskou zonu, kde si pražáci nezaparkují. Můžou pak stát ve své modré zoně nebo někde u lesa.

1 0
možnosti

P81e36t83r 78Č32e75r22m66á75k

20. 11. 2019 11:08

To je v pohodě, pražanům to bude vcelku buřt, ale půlka moravy se nedostne domů s nafasovaným služebákem :-)

1 0
možnosti

P91e98t25r 38F88r23ý97d22e71k

19. 11. 2019 22:23

Za chvili budeme platit dan za to, ze vyjdeme z baraku...

1 0
možnosti

P38a29v48e85l 32N19o55v77á15k

19. 11. 2019 18:20

Líbí se mi, jak si pražští řidiči libují, že zaparkují před domem v modré zóně, což předtím nemohli, protože tam nebylo místo. A chápu, že se jim nelíbí, když jim říkáme, že je to veřejná komunikace a že na parkování mají úplně stejný nárok jako kdokoli jiný. Jenže - právo svobodně parkovat máte jen na svém vlastním pozemku nebo na soukromém parkovišti, které leží na soukromém pozemku. A ulice soukromý pozemek opravdu není!

Modrým zónám se od jejich počátku podařilo to, co asi nebylo jejich cílem. Zaplnit město auty. Auty Pražáků. Pokud chce Praha situaci s parkováním řešit, musí veškeré parkování rozumně zpoplatnit. Např. od 5,-/hod. na okrajích po dejme tomu 50,-/hod v centru. Ale PRO VŠECHNY!, i pro rezidenty. Jinak to nemá smysl. Samozřejmě by měla být možnost "předplatného" (také pro všechny bez rozdílu), které by začínalo třeba na 500,-/měsíc na okraji až po cca 5000,-/měsíc v centru. Komu to přijde moc, zaparkuje si jinde, kde to bude levnější. Nebo prodá auto. Žádný problém. Ale znovu opakuji, platit MUSÍ VŠICHNI. Namalované zóny ať klidně zůstanou, ale jako placené parkování. Buď hodinové, nebo paušální. A znovu opakuji - pro všechny.

3 1
možnosti

Starosta P4 Kovářík má pravdu !!

6 0
možnosti

Prostě jen dodatečné zdanění veřejného prostoru.Rv

9 0
možnosti

"Je to opatření, díky kterému mohou alespoň rezidenti parkovat v místě svého trvalého bydliště."

Není, zaplacení modré zóny nic negarantuje a ani praktické zkušenosti rezidentů neodpovídají předpokladu, že by se po zavedení zón parkovací místa uvolnila.

Takže pan Scheinherr dost kecá.

11 0
možnosti

Zpoplatňovat užívání veřejného prostoru je dle mého špatně. V každém případě by stačilo vybudovat na okrajích prahy záchytná parkoviště, jelikož ta současná absolutně nedostačují, a centru by se od aut ulevilo výrazně více. Bohužel to do kasy tolik nepřinese, tak proč to dělat, že...

6 0
možnosti

P84e85t86r 46Č48e88r54m33á49k

19. 11. 2019 18:15

Tak reálně moc neulevilo protože P+R vyřeší dojížděče a dojížděči tvoří v rámci dopravy v Praze naprostou minoritu. Ale bezpochyby P+R potřeba jsou, jen to nemá moc souvislost s modrýma zónama, ty omezují především a primárně samotné pražany.

1 0
možnosti

Tak Praha 4 se tváří, že je proti, jen naoko. Jinak si nedokážu vysvětlit, že od pondělí 2.12.2019 se zavádějí nové zóny, a to jak rezidenčního stání, tak placeného (zelené a fialové zóny) i v místech, kde až doposud nebyly.

Když se objevily první návrhy, tak se občané P-4 mohli vyjádřit k jejich rozmístění, což jim bylo prd platné, neboť připomínky nebyly z valné části vůbec zapracovány. Kupř. nesmyslné umístění placených zón krátkodobého stání ve vilových čtvrtích Podolí a Braníka, zejména v postranních úzkých uličkách, kde chybí přímá návaznost na MHD a kde nejsou ani obchody, ani kanceláře a návštěvy mají převážně možnost parkovat na soukromých pozemcích majitelů nemovitostí. Kdežto v místech jako je křižovatka Jeremenkovy ulice a Podolského nábřeží, kde je cca 6 linek MHD a za patnáct minut jste na Staroměstské, zase převažují zóny modré, tedy zóny rezidentů.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!