Diskuze

V Evropě začne ubývat aut, podraží kvůli drahým technologiím

Evropský vozový park se brzy začne smršťovat. Díly pro výrobu auta kvůli novým technologiím a regulacím podraží až o 40 procent. Vyplývá to ze studie Digital Auto Report poradenské společnosti PwC Strategy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak jsem dočetl ke slovu "sdílené auto", přestal jsem číst. Tohle je mantra, která má vše vyřešit? To dřív bude kyslík na Marsu než aby fungovalo sdílení ve větší míře. Vždyť ho máme a jmenuje se půjčovny aut. A fungují tak pro cizince, co přiletí, povozí se a zase zmizí. Pravidelně si nikdo auto nepůjčuje a není důvod aby to bylo jinak.

1 1
možnosti

M82a10r40e31k 98K58l91u95f27a

1. 12. 2019 13:33

Aut bude ubývat pozvolnu, ubude leda těch nových. Jen se budete ještě více divit, že se postupně obrátil trend a vozový park po rocích mládnutí zase zastarává.

0 0
možnosti

tak to by bylo blbý, lepší by bylo, pokud by ubývalo těch starých, no uvidíme, počkáme a uvidíme, kterých bude ubývat

0 0
možnosti

Letos se v USA vyrobí 16.9 milionu aut. Tedy o 2% méně než loni. V Evropě hrozí že EU zakáže výrobu spalovacích motorů.

Americké automobilku už teď od podzimu likvidují svoji účast na evropslých trzích o které tolik bojovali. Evropa se sama a cíleně dostane do krize během příštího roku.

Noviny jako iDnes se vás snaží přesvědčit že totéž čeká Ameriku. Což je naprostý nesmysl. Nejsou indikace ničeho podobného ale v Evropě krize už akceleruje.

Rozhodnutí evropských autombilek směrem k elektrifikaci je nebezpečné. Prudce stoupnou i ceny aut. Budou pro zákazníky nedostupná.

1 1
možnosti

No vidíš v USA pokles. Krize začíná i bez elektromobility.

0 1
možnosti

No pokud automobily podraží,to spíš zakonzervuje automobilový trh a stávající auta (průměr stáří se bude zvyšovat). A co se týče sdílení, je to stejně blbý nápad jako nadměrná plocha bytu pro jednu osobu za komunistů. Před 30 lety se sdílelo všechno a ještě dnes si pamatuji ten neutěšený stav domů, přírody, podniků nebo podnikových prostředků včetně automobilů.

6 1
možnosti

Co tu všichni blbnete? To sdílení nebude fungovat tak, že si koupíš auto za 500 000 a pak ho budeš sdílet se sousedem, Ne tak to opravdu fungovat nebude.

2 2
možnosti

Mě se zdá, že elektroauto zas tak levné není. Nepočítám-li pořizovací náklady, tak náklady na elektřinu zase tak malé nejsou. Pochopitelně bez dotací. Při představě, že na 100 km to spotřebuje 25 kWh, tak při ceně 5,5 /kWh je to 25x5,5=137,5- . U auta na benzin se spotřebou 6/100 6x32=192,- Rozdíl 54,5 Takže návratnost až tak po 1.28 mil. km.

1 1
možnosti

No ale auto které žere 25 kWh opravdu nebude jezdit za 6 litrů benzínu. A já mám elektřinu za cca 2,5 Kč, tzn kilometr za cca 0.5 Kč, zatímco spalovak je za 1,5 - 2 Kč( v nižší střední)

1 1
možnosti

A10l86e24š 47V91í20t26e37k

26. 11. 2019 12:56

Nicméně jednu věc nechápu, u elektroauta baterie tvoří prý 40% ceny, proto jsou prý tak drahé..

Jenomže elektroauto bez započtení baterie musí vyjít mnohem levněji než auto s komplikovaným spalovacím motorem. (Elektromotor je velmi levný proti spalovacímu motoru vybavenému turbem, filtrem pevných částic, katalyzárotem..). Taže cena elektro aut by neměla překročit 1,4 násobek ceny spalovacího auta. Proč tedy elektro Citigo stojí 480000 když benzínové stálo 200000? A to jej prý Škoda ještě dotuje... Někdo nás vodí za nos.

4 0
možnosti

Hodně dělá to, že elektroauta jsou pořád vyráběné jen malinkých sériích, snad krom Tesly model 3

1 0
možnosti

A81l20e41š 77V14í48t72e92k

26. 11. 2019 12:48

Co budeme sdílet dále? Oblečení? Proč bychom měli mít ve skříni zásoby, když venku mrznou jiní, co si na něj nevydělají. Co přijde pak na řadu na sdílení? Místo v posteli? Pohlavní orgán manželky? Samozřejmě z předpisu EU.

Auto chci prostě svoje, protože vím, že když sednu na sedačku, nezapíchne se mi feťácká injekční stříkačka do zadku.

5 1
možnosti

PwC je firma, u které lze předpokládat , že odhad může být i o 100% jiný, odlišný. Na druhou stranu, zdražit mohou. Akorát se neví, kdo to potom bude v EU kupovat ?

0 0
možnosti

Jj to by bylo aby EU ty evropské automobilky nezničila! Panáci v Bruseli si zřejmě usmysleli udělat z Evropy ekologickou rezervaci pro turisty z Číny.

0 0
možnosti

v číně je elektromobita snad ještě dále, než v EU

2 0
možnosti

tak za 12 let podraží všechno, takže nějaké zdražení součástek o 40 % oproti současnosti bude možné považovat za normální vývoj

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...