Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Praha si udělá koncepci rozmístění dobíječek pro elektromobily

Pražský magistrát si nechá vypracovat koncepci rozmístění dobíjecích stanic pro elektromobily. Materiál pro město vypracuje jeho firma Operátor ICT (OICT). Cílem města je mít čtyři až pět tisíc dobíjecích míst. V Praze je nyní zhruba dvě stě veřejných dobíječek, další mají soukromé společnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Blik cvak příjem... Že to ale trvalo. :-)

0 0
možnosti
DN

Z lamp veřejného osvětlení.... A přívodní kabely budou sloužit pro vyhřívání chodníků?

1 0
možnosti

P39e40t82r 90Č55e80r30m39á23k

27. 11. 2019 16:52

Myšlenka správným směrem, provedení poněkud mylné. Potřeba nabíječek bude s rostoucím počtem eaut pochopitelně výrazně stoupat neb by jinak neměli lidé kde dobíjet (domácí dobíjení nebude pro většinu možné). Ale pomalé nabíječky z lamp nejsou cestou, to je naopak řešení které se ve světě neosvědčilo, viz. Norsko atd. Místo x tisíc zbytečných míst by bylo účelnější udělat v tom samém finančním rozsahu několik desítek rychlonabíječek kde by se auto dobíjelo 20min a obsloužilo tak ve finále rychleji větší množství uživatelů. R^

1 1
možnosti

Naivne jsem si myslel ze po Krnacovy a Dolinkovi uz nic horsiho nemuze prijit. A vida jak jsem se mylil. Prisel Hrib a spol...

3 1
možnosti
JL

To bude chtít nechat udělat pořádnou studii tak za třicet milionů, pak studii studie za dvacet a ještě studii studie studie nejmíň za deset.

3 0
možnosti
BE

Bude třeba vytvořit 5 tisíc vyhrazených parkovacích míst rozvody elektřiny její jištění a momentální maximální příkon by urychleně dostavěli temelin

2 1
možnosti
PHH

Plánují 100000 aut v Praze. To je nic. Auto má průměrný roční nájezd asi 15000Km. Tj. asi 2,25MWh při 15kWh/100km. Tj. asi 225 GWh za rok. To utáhne v létě pár fotovoltaik na střechách a zimě vypomůže paroplynová elektrárna. Doufám, že to bude ale mnohem víc. Za stejnou dobu, stejné množství spalováků projede ale asi 3x víc energie. Spalováky v Praze, při stejném nájezdu a množství koliem 1M prožerou ročně v přepočtu asi 6TWh. Jsou zoufale neúsporné.

Je také ale pravdou, že metro má roční spotřebu taky asi 225GWh. Tolik k energetické úspornosti automobilové dopravy.

0 0
možnosti
MA

M40a35r47e36k 81A28b97s40i14k

27. 11. 2019 11:22

Mě se líbí, jak tady každý operuje sídlištěm. Copak si myslíte, že každý, kdo zaparkuje bude nabíjet? A nebo, že bude potřebovat supernabíječku? Ne, prostě i Tesla se nabije na 100 km za 7 hodin z 230 V 3 kW (rychlovarná konvice), 380 V za 8,5 h na plný výkon Tesly. A to je Tesla vyšší třída než Citygo-e.

Takže pro "tipuji 80 procent obyvatel" žijících na sídlišti stačí přes noc nabíjet na chodníku a kupodivu síť to vydrží. Samozřejmě nepředpokládám, že všechna auta se v jeden okamžik nabijí a opustí sídlištní parkoviště. Stejně tam polovina aut stojí více jak týden na jednom místě a nehne se :-)

1 0
možnosti
JL

A jak budu na tom chodníku nabíjet??

1 1
možnosti
KK

Podle Hřiba je možné, že bude pro řidiče výhodnější odebírat ji z infrastruktury vytvořené městem než ze své přípojky.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijecka-praha-verejne-osvetleni.A191127_000556_automoto_fdv

Myslím, že na sídlištích to asi moc ze "své přípojky" nepůjde. Nevím, jak by to vypadalo, kdyby každý táhnul prodlužku z bytu na parkoviště...:-)

Otázka je, jak je rozvod VO stavěný na násobně větší odběr pro nabíjení elektromobilu.

1 1
možnosti
DN

K poslednímu dotazu: NENÍ!

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...