Diskuze
Adaptivní tempomaty mohou zhoršovat dopravní zácpy, zjistili na ČVUT
Děkujeme za pochopení.
Z44d16e78n71ě69k 54M46o55r55á28v23e49k
Takže titulek zase špatně - žádné zhoršování zjištěno nebylo, protože ani nedošlo k porovnání tempomatu s chováním řidiče. Závěrem testu je, že jsou reakce tempomatů podobné jako když řídí člověk.
P81a35v79e28l 98R49e59z91n47i32c28e81k
presne. jen zapomneli jeste take napsat, ze aktivnimu adaptivnimu tempomatu se nestane, ze se zacte do smsky a rozjede se treba az 10 sekund po aute pred nim atd... to je nejcastejsi pricinou vzniku kolon ve mestech, zpusobuje snizeny prujezd vozidel skrz svetelnou krizovatku a tak prodluzuje delku trvani kolon na mimomestskych silnicich a dalnicich...
O22d47s22t21r56a34n98ě97n16ý 97U59ž70i44v53a97t16e91l
M96a47r65e43k 87T16e49t44u14r
Pokud systém nemá info, co všechno je před ním, logicky neví, co má optimálně dělat a tupě kopíruje auto před ním. To vede k poskakování, neekologické a neekonomické i nebezpečnější jízdě v koloně.
J26a89n 87L85u96k82á60š
Dokud auta nebudou samoriditelna (Pokud vubec nekdy budou.), tak je nejake zlepseni velmi naivni ocekavani.
Dokud je totiz za rizeni auta odpovedny clovek, tak clovek koriguje, co auto dela, napr. pokud nezpomali dle nej dostatecne, tak ho pribrzdi.
Navic IMHO clovek vnima adaptivni tempomat, ktery musi casto korigovat, jako horsi. (Alespon ja to tak mam, v poslednich letech tak 2x rocne vuz z pujcovny s timto.)
P17a34v44e97l 92R24e51z92n83i74c18e83k
mno.. pokud budete s vozem s ACC jezdit denne a zjistite (naucite se), jak reaguje na urcite situace, budete mu vice duverovat a budete do jeho prace mene zasahovat.. budete opravdu jen pripraven zasahnout, ale k nutnosti Vaseho zasahu prakticky nedojde. mam takovy vuz momentalne 11 mesicu a jsem schopen jet z brna do prahy celou cestu po dalnici + pak celou prahu az do uplneho centra bez nutnosti cestou slapat na brzdu ci plyn...
na dalnici nastavim 130kmh, ve zuzeni 80kmh a v praze pak 80, 60 a 50 dle znacek.. zbytek necham na ACC... i uplne zastaveni a opetovne rozjeti ..
vse velmi plynule a s velmi dobrou reakci
P49e84t61r 48M34i41c72h76a52l
Pravda. Bohužel dnes už má smůlu i ten zkušený řidič, pokud jede v normálním autě. Před sebou má na střídačku dvě SUV, dvě osobní auta a dodávku. A přes to je dopředu vidět dost blbě.
P18e19t20r 29M10i76c19h53a95l
Sakra, to měla být reakce o něco níž. Zase jim to funguje jako ...
R80a56d98o53m51í90r 94A32l73b35e29r70t
A komu tím prospějete? Druhé straně?
M43i86l56a97n 97V51o32l74e61k
Obecně se dá říct, že pro každý reálný systém (omezený dosah a rychlost reakce) lze najít situaci, kdy auta vzadu budou muset omezit rychlost víc než to první. Tak jako jsou pro člověka doporučené 2 vteřiny odstupu (nebyly v testu dodrženy), tak podle citlivosti vstupů vznikne doporučená křivka (fixní časový odstup není vhodný pro malé rychlosti) i pro tempomaty. Smutné je, že v grafu průběhu vzdáleností není zakreslena teoretická křivka, pokud by vozidla udržela konstantní časový odstup. Málokdo asi dokáže odhadnout, jak by vypadal ideální stav.
J55i84ř15í 41S72c82h97w97a39c58h
Regulační soustava složená z cca 10+ "sériových prvků" s dobou reakce každého z nich cca 2 sekundy, kdy poslední auto reaguje až o cca 20 sekund později, je nestabilní a samozřejmě se nutně musí "rozkmitat". Asi by nebyl až takový problém tu reakční dobu tempomatu zkrátit, ale v normálním provozu by to nebylo zcela optimální, kdyby tempomat ihned kopíroval změnu rychlosti auta před ním. Já bych tedy něco takového rozhodně nechtěl.
Rozhodně si nemyslím, že kolona z "průměrných řidičů" funguje lépe než ty tempomaty. Nějaký extra výběr by to možná zvládl lépe, ale průměr rozhodně ne. Takže s titulkem článku nesouhlasím.
M71i51c50h40a20l 56K39u19c97h50t32a
Určitou možnost regulace má i řidič, aspoň já mám v autě tři stupně. Dá se to docela dobře nastavit podle provozu, když s tím člověk získá zkušenosti.
M47a70r75t42i53n 78P21o11d73z25e29m88n52ý
Nesniží se problém, pokud je udžovaná vzdálenost mezi vozy vhodně zvyšována s rychlostí?
Prodleva v reakci při zvedání rychlosti způsobuje nutnost vyvynutí krátkodobě zvýšené rychlosti k opětovnému dosažení původní vzdálenosti.
Pokud se při vyšší rychlosti požadovaná vzdálenost zvýší, tak se reakce může kompenzovat.
Analogicky pro zpomalení, kde snížení vzdálenost kvůli reakční době by nevadilo.
Nevím, zda to již stávající adaptivní tempomaty takto nemají.
Z46d59e31n49ě75k 36M89o21r85á70v44e16k
Doporučovaný odstup se udává dvě vteřiny a tak se samozřejmě s rychlostí zvyšuje i vzdálenost.
M66a87r94e91k 65H63r26u32b47y
Tak to je vazne prekvapive zjisteni. Regulacni soustava neobsahuje zadny tlumici prvek, takze se amplituda zvysuje.
To nemuseli zkouset, to je jasne na prvni pohled. Tempomat nevidi dal nez na auto pred sebou a tim padem nemuze predvidat.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Prodej rodinného domu 142 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 975 000 Kč