Diskuze
Na vlastní kůži. Jak se žije a jezdí s elektromobilem, nejen v zimě
Děkujeme za pochopení.
R35o60m48a13n 69K32r59á71č48a36l47í75k
Ked bude tolko elektromobilov co je dnes "fosilnych" vozidiel,odkial budeme brat tolko elektriny? Zo zastrcky? A este jedna otazka : Kazde 3 roky vymena baterie,bateria bude stat tolko co polovica celeho auta,kto si to bude môct dovolit?
J59i63r88i 35S43l13a74v53i57k
Toho se my uz asi nedozijem. Automobilismus ceka na nejaky zazracny technologicky objev bez ohledu na typu motoru.
Pokud by se stal EV prakticky pouzitelnym a soucasne by mel byt i ekologicky, tak bysme potrebovali zvysit produkci elektricke energie o 30%, coz jsou 2 Temeliny. Z obnovitelnych zdroju to nedame, ze zemniho plynu asi take ne, z uhelnych elektraren to neni moc ekologicke.
O21n26d83ř76e23j 24L24o24š15o39t57h
Z většiny celkem objektivní článek, budiž.
Pokud jde o ekologii, tak nejekologičtější je takové auto, které se nikdy nevyrobí, a pak nejneekologičtější jsou dráha auta, bez ohledu na druh pohonu. Takže Zoe za milion bude vždycky násobně horší, než Citigo za 250 tisíc. Při výrobě 4x, po započtení provozu 3x.
Když se zmiňuje technologická náročnost, tak kdyby elektroauto bylo jednodušší, tak nestojí tolik peněz. Jde jen o to, že u spalovacího auta servisujete motor průběžně a ten vydrží klidně 500 tis. km, což stojí průběžně nějaké malé peníze.
Eletroauto sice prakticky neservisujete, ale pokud to auto má ujet aspoň 500 tisíc km, tak se bude muset 1-2x vyměnit baterie za několik set tisíc a pak je otázka, jestli je lepší jednou za rok vyměnit olej za 2000 Kč, jednou za 10 let rozvody za 15 tisíc, nebo za těch 10 let ušetřit par tisíc za pravidelný servis a pak dát 250 tis. za baterii. Pokud ji tedy bude někdo vyrábět. Navíc mimo sériovou produkci budou ty baterie dost drahé a výměna samotná bude náročnější než vyměnit rozvody.
P83a37v45e18l 81V71a74l19e50n31t25a
Z kterým autem dnes najedete 500k? Jinak nevím jak ostatní ale Tesly mají po 200000 pořád 90% kapacity takže vám vydrží víc než to auto.
L98u31k97á68š 98M26u44l38l26e73r
Minimálně zajímavý článek, který mi mnohé osvětil a už celkem chápu, proč automobilky považují elektrické auta za budoucnost, protože to podle mě budoucnost opravdu má. Samozřejmě zatím drtivá většina lidí bude jezdit klasickým autem, ale až se rozšíří možnost nabíjení a zároveň (přirozeně) klesne cena těchto aut, navíc se ta technika ještě zdokonalí, klidně bych do elektroauta šel
O47n55d64ř59e33j 61L35o82š72o23t22h
Nabíjení problém není, pro mě tedy, jistič mám u domu dostatečný. Problém je pro mě cena auta. Až bude stát auto typu Zoe třeba 400-450 tisíc, pak to pro mě bude zajímavé, dříve ne.
Jen se obavám toho, že toho se dalších 20 let nedožijeme. Nejde jen o cenu baterií, ale drahá je zjevně celá výroba toho battery packu, managementu nabíjení, chlazení, zahřívání, zabezpečení, atp., takže i odečteme články samotné, tak to bude stát ranec peněz.
V43í17t 89O11ž25a76n90a
Jako vždy jen polopravdy, evropské automobilky mají pro své zákazníky ceny cca poloviční.
P25e54t24r 87H93a29n37a
Dneska dobrý, v drtivé většině mi dojezd 60-80km stačí. Ale hodně zavádějící je počítání spotřeby. Dejte plnou poctivou cenu eletriky + daň jako u PHM a jste úplně někde jinde.
Bohužel v rámci úmyslně krmené hysterie tato daň s rozvojem elektroaut přesune spíše na bedra běžného spotřebitele. K tomu si připočtem celkový zákonitě očekávatelný a výrazný růst ceny el. energie, protože Německo a Rakousko a jiný ekoborci prostě svoje nedostatečný zdroje po zavření elektráren nakoupí od nás.....
V88l89a52d31i47s22l83a67v 58B11u55r87y56š71e25k
tak zase když budeme prodávat Německu a Rakousku elektriku, která jim bude chybět protože jim ekoborci zavřou elektrárny, tak za to dostaneme spoustu peněz a budeme se mít dobře, což taky není špatný a navíc je budeme mít v hrsti, jak se nám znelíbí, tak je odpojíme a oni budou potmě, navrhoval bych to udělat ve velké zimě, to jim pak bude navíc zima a nám tady zbude spousty elektriky, tak ji můžeme zlevnit
J81a64n 13M38i82k66u57l53e49n81k42a
Ještě k těm elektromobilům. Když se zmíní elektromobil, tak se okamžitě začne počítat, kolik emisí vznikne při jeho výrobě. Zato smradlavý diesely asi rostou ekologicky na stromě. Navíc ropa je strategická surovina a většinu jí vlastní hodně divné země. Výroba benzínu a nafty taky není nic ekologického a ty tankery, co to sem vozí, to je úplně škoda mluvit. Zato elektřinu si vyrobíte lokálně. Nepodporujete šejky v SA ani jinou svoloč. Servis elektromobilu je výrazně levnější. Ano auta se spalovákem jsou levnější, ale spočítejte si, kolik do těch kraksen nasypete prachů v servisu.
V46l79a67d83i28s91l82a64v 46B63u73r39y91š86e59k
elektrický auta budou do 5 let nejdýl 7 levnější než spalováky i za cenu dotací a zdražení spalováků, když ne, tak jde elektromobilita do kopru, což není moc pravděpodobnej scénář, prachy co do toho byly vloženy musí začít vydělávat
J49a41n 98M68i88k44u52l39e42n32k90a
Přestaňte tady obhajovat tu předpotopní techniku. Na auto se spalovákem budeme za pár desítek let vzpomínat jak na koněspřežku.
M15a75r13t98i73n 82R62e15i91s34e61r
zaplacené P.R. elektromobilů plné polopravd a čtvrtpravd
J17a34n 20M50i32k27u26l53e79n92k96a
Jaké polopravdy. Naopak. Velice objektivní článek. Ale to přece každému jen trochu přemýšlivému jedinci jasné. Elektromobil nemá být levný doprava, ale ekologická doprava ve městě. Ty kraksny se spalovákama za pár let do města nepustí, cena paliva bude jen a jen růst. Individuální doprava bude po lidi stále dražší. Kdo bude chtít jezdit levně, musí do vlaku. Ono až EU napáli na benzín a naftu další a další daně, tak cena klidně může jít přes 40 korun. To budou zase o trochu jiné počty. Nikdo nemá právo smradit druhému pod nosem
T92o50m35á61š 37M11a37c21e16j27k70a
Uživatelský komfort aneb stále v tichu a v zimě bez škrabky.
To mám s bufíkem časovačem taky a když na něho zapomenu, tak mám vyhřívaná skla, TPC heater a na bufíku pomocný příhřev vody. Takže v autě je za 5 minut teplo.
M89a86r20t55i49n 67R26e15i82s51e27r
přesně, to je jedna z polopravd, naopak to zahřívání odpoadním teplem je přednost a jestli ráno škrabu nebo ne, závisí na vybavení auta, já nastartuju zapnu vyhřívání předu a vzadu, a mám 4 skla za 5 minut taky rozmražená, mimo ta boční vzadu.
J77a34n 96M79i49k32u35l24e90n33k55a
Kdo chce jezdit levne, at jezdi vlakem nebo MHD. Autem clovek jezdi proto, ze usetri cas. Ja teda pri jizde autem do prace usetrim hodinu denne. To je pro me nad vsechny uspory. Prachy uplne neresim, ty si vydelam, ale cas jaksi nemam. Auta se spalovakem do budoucna do mest stejne dostanou stopku. Takze ty vase benzinovy a nafrovy zazraky nechate na P+R a dal pofrčite šalinou (pro mimobrněnske tramvaji).
M17a82r62t72i22n 55R61e77i79s28e43r
jaké stejně ? To co si zvolíme to budeme mít. Pokud budeme volit Pyjáty nebo Čižinského, tak pochopitelně budeme mít h,,,,
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.