Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Po českých silnicích jezdí téměř šest milionů aut. Jejich počet roste

Na českých silnicích to v loňském roce opět zhoustlo. Jezdí po nich už 5,99 milionu osobních aut, jejich počet se zvýšil o tři procenta, což představuje 187 017 vozů. České osobáky také stárnou, jejich průměrný věk stoupl na 14, 93 roku. Dlouhodobě nejstarší je však vozový park českých motocyklů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

Super, Cesko vsak stratilo jeden dlhorocny tromf, Česko - 1,77 obyvatela na jedno auto, Slovensko - 1,66 obyvatela na jedno auto .

0 0
možnosti
VB

tromf je pryč, už i Slováci mají víc aut, je to tu blbý

0 0
možnosti
MS

Opravte si titulek - nejezdí, ale je registrováno. Většina těch aut je zaparkovaná - před domem, u zaměstnavatele, před obchoďákem. Průměrný český vůz totiž nenajede ani 20 km denně. A protože jsou lidé, kteří do toho průměru přispívají i stovkami kilometrů denně, a další poměrně velká skupina, která auto potřebuje jednou za rok na cestu do Chorvatska, pak jich opravdu jezdí jen zlomek toho počtu. Ostatní stojí a stojí a stojí.

1 0
možnosti
PM

Tak to mám se svými 15 tisíci za rok silně nadprůměrný nájezd. :-)

0 0
možnosti
PH

Na me to nesvadejte. Ja mam jen dve.

0 0
možnosti
PM

"U aut dovážených do Česka je totiž už 20 procent vozů starších patnácti let a více než polovina z těchto aut má přes deset let."

......

To jako že druhá polovina z těch 15 a více let starých aut je mladší než 10 let?

0 1
možnosti
VP

Po silnicích nejezdí šest milionů vozidel. Velké množství stojí nepojízdných v autoservisech, na odstavných plochách po ukončení operativního leasing, v autobazarech , odstavených u soukromých osob (jako co kdyby) a po garážích jako veterány.

1 0
možnosti

A nebo vůbec dávno neexistuje, akorát není mechanismus který by to plošně podchytil.

1 0
možnosti
RH

A to je znak toho, ze se Češi chovaji ekologicky. Neni pro prirodu snad horsi, kdyz by si kazdy koupil co ctyri roky novy auto?

3 1
možnosti
JS

A když si to nové auto nikdo nekoupí co si koupí ten smradlavej vojížděč? ;-)

0 1
možnosti
MH

Hmm počet aut roste a my stavíme 4km dálnic ročně. Paráda.

3 1
možnosti
JS

No ano! Všechno zabetonovat a vyasfaltova! Aby se mělo kde jezdit!

2 1
možnosti
MG

M89a58r27e15k 92G68a65j12d28a

28. 1. 2020 22:08

Pro spoustu lidí by byla dobrá nějaká půjčovna, za rozumné peníze. Předplatit si třeba 15.000 a mít v tom 30 dnů auto k dispozici. Objednání přes aplikaci. Další půjčení 300,-. Klidně by to nemusely být nové auta a hned by spoustu vraků neparkovalo po městech. Jenže teď aby se člověk někam dostal , musí mít svoje auto a na ty už nejsou parkovací plochy.

1 1
možnosti
VF

Otázkou je kolik těch aut je pojízdných a provozovaných. Vždyť jak před pár lety udělali čistku v registru zrušilo se dost aut. Možná by nebylo naškodu ten registr jednou za 5 let pročistit.

2 0
možnosti

No dost... Do polopřevodů spadlo cca 500 tis aut, tedy zhruba jen 10% tehdejšího registru. Bohužel to vůbec neřešilo ty desítky let staré dávno neexistující auta, která dnes virtuálně drží ten průměr tak vysoký.

0 0
možnosti
Foto

Tak ono starší auto nemusí být nutně nic špatného. Kolikrát starší zážehové motory s nepřímým vstřikem produkují méně rakovinotvorného svinstva, než moderní eko přímovstřikové, kde se emise těch „chuťovek“ musí řešit recirkulací spalin a filtry pevných částic. Navíc jestli je starší auto pořád spolehlivé a funkční, tak je nelogické ho likvidovat.

5 2
možnosti
JS

Starší auta produkují více nespálených uhlovodíků a ty jsou (prý) taky rakovinotvorné.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!