Diskuze
Firemní auta jsou málo vytížená, většinu času zahálí. Pomoci může sdílení
Děkujeme za pochopení.
P19e45t69r18a 73B17r91o76d24o83v17á
Koho tyhle studie baví a kdo je objednává? U nás je firemní politika, lidi co auto potřebují k práci a nalítají dost, mají nové auta. Tyto se pak po třech, čtyřech letech přesouvají k těm, kteří auto potřebují, ale jen občas, na doježdění (většinou je to ježdění kolem komína).. Je to ekonomicky výhodné, stíhá se obnovovat průběžně vozový park, a firmě nezůstávají po letech málo ježděná auta, která ztrácí hodnotu. Takže ano máme ve firmě málo využívaná auta, ale to jsou auta čtyři, pět i více let stará s nájezdy minimálně 150-200tisíc.. Nevím zda tyto auta je vhodné sdílet.. Zrovna jedno takové máme na parkovišti, má 8let, 280tisíc na tachometru. To už je spíš ale jako rezerva, i když loni nalítalo cca 10tisíc.
V58l84a39d18i12s89l84a88v 69B94u20r93y43š44e20k
nevím koho to baví a kdo to dělá, nám koupili auto nový tak před dvěma lety a má najeto zak 10 tisíc kilometrů, od doby, kdy ho šéfové mohou sledovat pomocí GPS, tak s ním nikdo nechce jezdit, ještě tak před 10 lety jsme s ním jezdili z různých oslav a každej si odvezl co potřeboval, teď mají všichni strach, tak stojí a nejezdí
V87l65a86d26i40m95í53r 93R57e56t96t14i89n34g63e44r
Když to nevyšlo používat cizí majetek u soukromníků, lidmi, kteří na auto nemají (takoví moderní komunisti brát si cizí), tak to zkouší u firem. Jenže služební auta lítají od rána do večera, ta co nelítají, to je osobní benefit manažerů a pochybuji, že ti budou nadšeni sdílením svých manažerských vozů s nějakým jedincem co nemá na auto.
V14l39a51d74i54s63l97a83v 89B69u80r28y98š51e36k
tak my třeba nemáme v práci čas lítat s autem od rána do večera a jezdíme s ním jen když někam potřebujeme zajet, jinak ne, my pracujeme, my nejezdíme
J73a62n 28V36a89c96h52u20d98a
co je to zase za slint. Vždyť jsou ucpané dálnice...
M63a37r81t21i96n 10Č59e35r34v90e79n51ý
Jako ty naše virtuální nebo nějaké opravdu existující?
P68e88t56r 88Č81e95r56m59á76k
A článek je o čem? Žádná překvapující data v něm nejsou. Pokud řeší jen firemní auta (nikoliv služební jak se tam pak také jednou objeví), a jen ty které neslouží přímo k hlavní činnosti (rozvozy atd), tak je to naopak naprosto odpovídající.
Taková firemní auta jsou ve skutečnosti benefity pro zaměstnance, je to optimalizace nákladů a finančních toků, vůbec nejde o to kolik najede. Nájezd pak "překvapivě" odpovídá průměru 25tis km za rok, co by autor očekával?
Sdílení? Jen okrajová záležitost, většina fleetu slouží těm lidem jako hlavní auto, nemají pak logicky potřebu kupovat si své soukromé (proto je statistický poměr prodejů nových aut takový jaký je), takže když jim seberete tento benefit, tak si zase budou muset koupit to soukromé (protože sdíleným autem o víkendu na chatu nepojedou), a je to nula od nuly.
Firmy dobře vědí proč je stávající systém v zásadě vyhovující.
J54a52n 31D82l44o85u62h44ý
Vite, to ze jsou malo vytizena, za to muze zakon o DPH, ktery vyzaduje vedeni knihy jizd a nevyuziti auta k soukromym ucelum ;-) pokud se auto vyuziva i k soukromym ucelum je to brano jako nepenezni ohodnoceni (pripocteno do vyplaty) a musi byt zuctovany osobni km (opet ve vyplate). To je tak birokraticky nesmyslne narocne, ze spousta firem uziti takoveho stylu radsi neumoznuje!
P65e91t92r 39Č86e47r72m52á11k
Teoreticky to je pravda (v praxi se to sice obchází, ale dejme tomu). Ale většina firem drží fleet právě proto aby je mohli zaměstnanci používat soukromě a měli to jako benefit.
M82a39r44t55i37n 28D98o66k83t15o38r
Však autor statistiky si může koupit auto za cca 500tkcz a následně jej sdílet. Jsem zvědav jak dlouho bude happy.
O92d50s91t43r53a21n15ě97n75ý 21U46ž25i68v42a97t50e63l
J30i26ř14í 87S97c65h22w14a49c36h
Ale firmy to dávno dělají. Spousta služebních aut se ve firmách běžně sdílí.
M52a63r98t38i56n 18K50a25r98á58s84e74k
Me by zajimalo, jak by doslo k tomu rapidnimu poklesu nakladu kdyby se vytizeni aut o neco zvysilo? V zasade krome pojistky a nejake casove hodnoty penez je u auta drtiva vetsina nakladu zavisla na najezdu (pokud to auto najezdi aspon tolik, ze jezdi na servis kvuli tomu ze ma najete km, a ne kvuli uplynule dobe, coz ale prakticky kazdy sluzebak ma)
V41á73c75l88a46v 24P74o22u38s77t44k46a
No samozřejmě, celý ten "výzkum" je nesmysl a závěry z něj nepoužitelné. kdyby v něm zahrnuli i auta která slouží primárně jako zdroj příjmů (taxíky... atd), tak budou čísla diametrálně jiná ale ani pro jeden segment se nic nezmění.
J66i11ř50í 55D36v38o87ř93á27k
Problém je, že firma nemůže prostě půjčovat auto ani svým zaměstnancům.
Snažili jsme se zjistit jak by se to dalo udělat. Prostě by zaměstnanec platil nějakou rozumnou cenu, třeba ve výši náhrad za km. Spokojenost, win-win.
Jenže nelze. . Musí se použít cena obvyklá, tj. najít půjčovnu a naúčtovat zaměstnanci tuto cenu, musí se odvést DPH, zdanit zaměstnanci ve mzdě atd. atd. Je to komplikované jako šráky. Pro 30 aut by to bylo tak na jeden úvazek navíc, jenom aby řešil administrativu.
Takže nyní jsou buď auta referentská, nebo jsou auta přidělená a zdaňují se tím 1%.
V68á50c98l47a64v 38P73o53u42s49t64k87a
Vždyť sám píšete že to jde. Má přidělené auto a jako nepeněžní příjem se daní tím 1%, pro firmu se z tohoto pohledu nemění nic. Kde je problém?
I52r38e97n61a 51K46r90o20u58p18o27v42á
Firmy zajímá jenom jestli se jim firemní auto rentuje. Při 1780 km měsíčně, by se ježdění taxíkem asi dost prodražilo, při předpokládané ceně 20,- Kč/km jsme přes pětatřicet tisíc měsíčně - a to už je výdaj. O poplatcích za přistavení, případné čekání nebo dražší jízdě v případě cesty mimo město, ani nemluvě.
Kromě toho firemní auto firmu zároveň reprezentuje, obvykle je označeno přinejmenším názvem firmy nebo logem, takže funguje i jako reklama.
A sdílet auta? Jak by se asi řešily náklady? Těžko hledat firmy, které by auto využívaly stejným dílem a tedy by si mohly stejným dílem dělit i náklady. Kromě toho je vysoce pravděpodobné, že požadavky na použití auta by se křížily, buď by potřebovali auto zrovna všichni, nebo nikdo. Navíc auto je tím více a rychleji opotřebované, čím víc lidí s různými řidičskými návyky a různou řidičskou úrovní se na nich střídá, zajistit, aby se všichni uživatelé chovali k autu slušně a nenechávali po sobě "chlívek", je prakticky nemožné, o případě, že je mezi uživateli alespoň jeden kuřák ani nemluvě.
Ne, sdílení auta v žádném případě nemůže fungovat.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Vedoucí týmu skladníků, 13. plat, svozy #rY2hh
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč