Diskuze
ANALÝZA: Evropě chybí baterky pro elektromobilY. Továrny vznikají pomalu
Děkujeme za pochopení.
P29e39t35r 30H71a53r98i54p98r64a38s43a36d 41H13a34j88i46č
Neviděl bych to tak dramaticky. Prostě běžné problémy s turbulecí nabídky a poptávky. Něco podobného jsme zažili i s fotovoltaickými panely. Za pár let bude převis nabídky nad poptávkou a i cena půjde dolů.
Spíše mne mrzí, že Češi jako obyčejně zaspali. Baterkárna je v Polsku a já nevím kde ještě, ale u nás je jediná He3Da, která ještě nejede, a ta má svojí technologii, která se zatím, vzhledem k nízké hustotě energie, do automobilů nehodí.
J59o21s19e33f 58Š11o80l56t14e64s
Ta ilustrační baterie z Boltu nemá kapacitu 60 kWh, ale 57 kWh. Opravte si to.
M60a63r78i72á28n 72M52a47r92k65o94v68i44č
Krásný sen o "ekologické" doprave začíná narážet na tvrdou realitu...
V61l49a78d23i20s48l93a96v 73B51u60r73y76š72e52k
tak, nepůjde to, vracíme se k naftě, nafta je přece jen nafta, sny se nám začínají hroutit
V62l53a45d11i74s59l37a16v 40B48u65r84y64š45e84k
to je vždycky, když něco začímá, my bychom chtěli, aby továrny rostly rychle, ale rostou pomalu, tak to je vždycky, chceme. aby D1 Babiš opravil rychle, jak říkal, ale on ji opravuje pomalu, což neříkal a asi se s tím nedá nic dělat, babička říkala, dočkej času, jako husa klasu a když budeš trpělivej, tak se těch továren na baterky dočkáš, ty nedočkavče
V87í69t 62O66ž12a47n70a
"battery cells" se překládá jako "bateriové články" ne "bateriové buňky"
V65l41a95d66i65s15l30a66v 98B75u74r49y13š51e33k
buňka a nebo článek, prašť jak uhoď, hlavně aby jich nasekali dost, těch tvých buněk
J48a34r43o47m74í54r 62H38l61u87b63e90k
Není divu, nikdo nechce do tohoto pochybného projektu investovat. Leda by je vyráběl ANOfert a platil komplet ze svého.
D20r24a41h43o63m36í35r 27S76t14r32o89u86h42a37l
Musk ukázal, že to jde a je schopný prodávat i drahá auta. Už v dané cenové hladině nasytil trh v USA, takže začal vyrábět levnější model, rozšířil výrobu baterií a expanduje do světa.
Evropští výrobci prozměnu mají problém s fyzikálními zákony. Jaké to jsou, ovšem neuvádějí. Když Must začal s výrobou limuzín, tak se smáli. Zatímco Musk vytvářel technologickou platformu, na které ladil chyby, vymýšleli, jak rozpoznat laboratorní měření v softwaru auta.
Teď jim Tesla staví přímo pod nosem fabriku, která bude krást statisíce bohatých evropských zákazníků ročně. Pak máme možnost číst v diskuzích propagandistické žvásty, jako že to prostě nejde, jak nebude stačit elektřina, že nebudou suroviny a jak to popírá zákony.
No, uvidíme. V ČR stejně ještě pár let budeme jezdit s Německými ojetinami. Jestli si tu někdo myslí, že Škoda chce vyrábět elektromobily pro český trh, tak to jste hluboce na omylu. I ta Dacie radši prodávala PB Dustery levněji v Německu, než aby je dovážela k nám.
Měli bysme honem rychle začít stavět tu jaderku. Nebo radši dvě. Anebo aspoň zastřešit D1 solárama.
P13a26v65e75l 88O65t14i44s22k
Pan Musk dokázal že dnešní EV jsou za určitych podmínek dobře použitelné. Prodávat drahé vozy umí vice výrobců a taky je prodávají, dokonce i dražší než je Tesla. Problém je zisk, zatím totiž nikdo nedokázal, že lze na elktroautech vydelávat, ani pan Musk. A nemotejte sem investiční náklady. Tesla stále nedokáže držet provoz ni zisk. Jenže tohle si ostatní výrobci nemohou dlouhodobe dovolit. Ono to vlastně ani dlouhodobě udržitelné není. Jinak i Tesla měla a pořad má i po tech letech solidni problémy naplnit počty vyrobených aut na kterou Maji výrobní kapacitu a to co p. Musk neustále slibuje a vlastně nikdy ty sliby nesplnil. A jestli bude mit problemy s množstvím a cenou baterii Evropa bude je Mit i Tesla. Už loni probleskla zprava že na trhu chyb baterie a nedostavalo se ani Tesle. Ale pozor my zapominame že baterie nepotrebujeme jen do aut, ty jsou teprve na.začátku, my dnes potrebujeme Li baterie do všeho možneho i nemožneho a neustále ta spotřeba roste.
R62i30c38h28a54r11d 56P73o36l64á52k
A proč by je měl kdo stavět? Co v nich bude vyrábět, když nebude mít suroviny? Dotace už trh pokřivily natolik, že u těchto nesmyslů je rentabilita téměř zaručena. A přesto se do toho nikdo nehrne. Proč? Protože fyzikální zákony neohne sebevětší dotace.
P10a64v83e91l 92V10a67l96e25n70t79a
Jaké fyzikální zákony máte na mysli?
I89v15i29c96a 59B33o15j79i29č
Zvláštní, Tesla byla schopna dodat baterie 75-100kWh pro téměř 400k aut v minulém roce, ale evropští výrobci nejsou schopni zajistit baterie ani pro 20k.. :-D Ono je těžké vymlouvat se na něco, že nejde, když je vidět, že se to dá v pohodě zvládnout. Já vím, nebyl čas na přípravu, pro všechny bylo obrovské překvapení a ze dne na den (deset let) se nešlo přizpůsobit. PR jelo na plné obrátky, stavěla se jedna továrna na baterie za druhou (na papíře), ale skutek utek.
J79a43n 96V17e72s74e56l57ý
Pro tradiční automobilky byly a jsou baterie jen další součástka, kterou je třeba objednat. A strašně je překvapuje, že není dostatek výrobník kapacit.
V Tesle už nějakých 6-8 roků zpátky pochopili, že baterie budou (a teď jsou) jádro, ta nejdůležitější část, jejich byznysu a podle toho se od té doby chovají.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!