Diskuze

Auta už zdražují o desítky tisíc kvůli pokutám za emise

Osobní automobily v Česku mohou zdražit o desítky tisíc korun, aby výrobci pokryli náklady na pokuty za nesplnění emisních cílů EU, říká analýza České spořitelny. Reálné zdražení u mnoha značek probíhá už nyní. Některé japonské automobilky už zdražily o desítky tisíc korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

EU se zničí sama. Ty pokuty jsou opravdu masakr a pokud dojde k drastickému navýšení cen bude menší poptávka po nových vozech. Automobilky klesnou a s nimi i národní státy. Pokuty asi oůjdou přímo EU a automobilky s mizivým ziskem budou danit méně a národní státy budou mít o dost nižší příjmy. Nemluvě o lidecha firmách na toto všechno nabalených.

1 0
možnosti

Toyota některé modely zlevňuje a prodeje jí stoupají o desítky procent ;-)

0 0
možnosti
Foto

Evropa se pod vedením rádoby osvícených euroblbečků honí za vlastním ocasem. Spoří desetinky gramů CO2 ve chvíli, kdy na druhé straně Země chrlí komíny tisíce tun denně nejenom CO2 docela volně do ovzduší. Navíc není vůbec jisté, jestli CO2 je skutečným viníkem globální změny teplot (není).

Výsledkem bude jen prohlubující se stagnace Evropy za rozvíjejícími se částmi světa a úpadek do chudoby pro naprostou většinu Evropanů.

7 1
možnosti

bude to tady blbý, protože se honíme za CO2 a na druhé straně Země to bude dobrý, protože se za ním nehoní

1 0
možnosti

Uzákonil bych, že každý majitel elektroauta musí mít vlastní elektrárnu. Tím by se vyřešil problém s přenosovou soustavou. Jdu si uvařit kávu z rychlovarné konvice a žádný elektromobilista mi v tom nezabrání.

1 0
možnosti

já bych uzákonil, že lidé s IQ nižším než 85 nesmí mít rychlovarný konvice

0 3
možnosti

Copak my ale Slováci by na propad výroby automobilů doplatili. Jejich ekonomiku to živí. Nevím ale mě posledních pár let přijdou nová auta dost drahá a když by se ještě zdražili o nějakých 50000 tak to bude zlé.

Stejně nevím jak to s těmi emisemi je. Četl jsem článek o novém Peugeotu 2008 a tam se rozplývali jak má diesel úžasnou spotřebu 5,6l. V techničáku je mírně přes 3 litry průměr. Takže to žere skoro 2x tolik než by mělo. To tedy znamená že to auto má spotřebu úplně stejnou jako stará auta ne li vyšší.

1 0
možnosti

Auta s aerodynamickým odporem o na úrovni garážových vrat (no prostě SUV) dříve za 5,6 (v novinářském testu) určitě nejezdila.

0 1
možnosti

Ten SUV na fotce vypadá zezadu skoro jako moje Toyota Highlander.

0 0
možnosti

Zdraží především elektřina - auto bude luxus a lidé budou jezdit dopravním prostředky.

0 1
možnosti

to zní dobře, dokonce tak dobře, že to nebude jistě pravda, hlavně abysme se dřív neudusili

1 0
možnosti

Ten stav kvůli elektromobilitě je tak tristní, že místo nového vozu jsem připraven měnit celé nové agregáty včetně motoru. Jen tak už mám možnost zajistit vůz jaký chci já a ne tlačený ekošílenci.

2 2
možnosti

ano, 70 let stará kubánská amerika a uvnitř motor z žigulíka......;-D

1 1
možnosti

Auta postupně od propadu cen v roce 2016 zdražují každý rok. Některé modely už i v segmentu B mají opravdu až hodně odvážné ceny. Nicméně na to je hned nemalá sleva, aby si to vůbec někdo za tu původní cenu koupil. Třeba teď v únoru jsem kupoval auto do rodiny, coby funglovku a sleva byla parádní od automobilky i od prodejce, takže bych to nepaušalizoval. Problém je si spíše v té dnešní nabídce vybrat, pokud člověk nechce dělat značné kompromisy z hlediska komfortu a příjemného posedu za volantem. Pokud výrobci citelně zdraží a zruší ony automatické slevy, pocítí to pak i na prodejích, takže to bude začarovaný kruh.

1 0
možnosti

tak , kdyz se zacinala prodavat O III, byla za 350 tacu ... za 330 byl facelift Yeti ... kdyz Yeti koncil, ten samy model se shnou vybavou byl v zakladu lehce nad 400 tacu ... a O III nad 450 tacu ... a to do toho zadna elektromobilita nemluvila. takze bych s tim zdrazovani kvuli pokutam moc nespechal. Konkurence je velika a ceny se daji v pohode udrzet

0 0
možnosti

M54i36r33e62k 26G34a93j49e19r

26. 2. 2020 15:32

Kvůli tomu, že pokuta je za nedodržení limitu za celou výrobní flotilu výrobce, tak pak zákazník zaplatí kolem 150 Euro (včetně marže a daně) navíc, bez ohledu na to, jestli si koupí úsporné auto, které limit splňuje nebo vysoké SUV, které to v žádném případě nesplňuje. Takže opět ti chudší a ekologicky smýšlející povinně sponzorují ty, co na spotřebu auta nehledí. A to říkám jako majitel SUV, který si to uvědomuje a nesouhlasí s tím.

1 0
možnosti

Tak tohle neni predem jasny. Zalezi to na obchodni strategii vyrobce. Muze tu pokutu rozpustit mezi ruzny auta jak chce. Muze dat flat rate vsem stejne, pak je to jak pisete a cast pokuty za SUV zaplati nekdo jiny. Nebo muze pokuty uctovat presne kus od kusu jak si ktery auto zaslouzi. Pokuta je sice za cely fleet, ale jde jednoznacne rozklicovat na jednotliva auta. Ciste matematicky maji BEV pokutu zapornou, tedy muze vyrobce jejich cenu snizit.

Spis je problem s tim ze pokuty nejsou umerne ekologii konkretniho auta. Tim ze to je zavisle na hmotnosti, tak je to postavene na hlavu. Kdyby to s ekologii mysleli vazne, tak je ten limit jen jeden. Maly auta by mely sanci se do 95g vejit, velky ne a za ty by se platilo. Jenze to by se nelibilo nemeckejm automobilkam a Nemci vladnou Evrope. Takze pocud ekologie.

Jinak kdyz se vam to nelibi, pak nechapu proc dobrovolne jezdite neekologickym SUV, ktery je navic drazsi nez normalni auto, jak na porizeni, tak i na provoz. Me by do SUV nikdo nedostal. A to ne proto ze bych nemel na to si priplatit za auto i za palivo, ale proste stydel bych se tim jezdit (kdyz pominu dalsi technicky a financni aspekty).

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...