Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nabíječky elektroaut nesmí v Praze překážet chodcům a před památkami

Dobíjecí stanice pro elektromobily nebudou nadále v úzkých ulicích Prahy nebo před památkami a nesmí bránit chodcům v chůzi. Vyplývá to z dokumentu jejich rozvoje v hlavním městě, který schválili pražští radní. Cílem rozvoje elektromobility je snaha zlepšit životní prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

E90m53i45l 34N18o79v95á49k

7. 4. 2020 13:23

Takže abych utnul tuto Vaši nekonečnou obhajobu čísla, promiňte, vycucaného z prstu, tak zde jsou reálná čísla: propustnost jednoho stojanu běžné čerpací stanice ve špičce je 12 aut za hodinu, tj. průměrná doba tankování je počítána na 5 minut. Číslo "10 min jen to fikne" je tedy úplně k ničemu.

https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0hLSzE2NV9kb2t1bWVudGFjZURPQ18xLnBkZg/HKK165_dokumentace.pdf

Bateriové elektromobily se určitě masově neprosadí rychlodobíječkami. Mohou se prosadit tam, kde je mají majitelé možnost nabíjet přes noc, nebo někde v práci. Kdo nemá možnost pomalého dobíjení, elektromobil si nekoupí (až na extrémní výjimky).

0 0
možnosti

Pořád se točíte ve stejném kruhu své mylné doměnky - jednak není žádné omezení počtu stojanů v místě, a jednak (a už po několikáté) - ano, efektivita využítí stojanů bude vyšší než u benzínek kde skutečně tvoří jen nízká procenta.

Pak si trochu pletete příčinu a následek. Zvyšování zastoupení euat nepůjde na vrub přirozenému zájmu, ale ryze legislativním požadavkům - aby výrobce plnil co má, prostě je bude muset v daném objemu reálně prodávat. Tudíž objevovat se budou, a to nuceně. Nebude to tedy žádné jako teď, že si to koupí fanda co má kde dobíjet doma/v kanclu atd., budou to čím dál více běžní uživatelé bez této možnosti. Proto budou rychlonabíječky dominantní, protože po nich bude přirozená poptávka.

0 0
možnosti

Tak jako jo, tesla uz u modelu 3 updatovala uz i brzdy, aby se v tom lidi nepozabijeli. Chapu ze u auta ktery pustej ven v takovym stavu je to nutny :-) U auta ktery funguje to nutny neni. Dojezd mam 1100km a to mi tak nejak staci, nepotrebuju ho prodluzovat. A fakt nechci aby se mi auto chovalo jako notas, kterej se cca 1x za tejden sam od sebe updatuje a zabootuje. Ale tohle je jedno, stejne to zanedlouho bude ve vsech autech a nemine to nikoho, tomu se neubranime. Y nema 4x vetsi kufr, to ma az se sklopenejma sedadlama. Ale i v normalnim stavu kufr ma slusnej. Sice neni uplne jasne jak velkej je, ale ten uz podle fotky vypada pouzitelne. Otazka je jak je to velky vevnitr, podle vnejsich rozmeru tomu bude chybet asi kus delky. A bohuzel je to SUV. Jediny auto od Tesly co by se s tim Superbem dalo srovnavat je S. To je fakt velky auto, ma kufr, je to liftback, ma dokonce vzduchovej podvozek a vypada to jak normalni paradni auto, v zasade presne co potrebuju. Jenze to stoji silenou palku a nikam to nedojede. Me by ani LR nestacil. Ten pomer ceny a uzitny hodnoty moc nedava smysl. Bezne jezdim velky vzdalenosti bez moznosti rozumnyho dobijeni, takze by me to fakt neunosne omezovalo.

S provozem jo. Jestli je levnejsi na provoz Model 3 nebo normalni auto je otazka, ale nez zivit Mustanga tak to to je jasny. No a s tim tichem - nevim cim jezdite krome tesly, ale i spalovaky muzou bejt tichy. Akorat to musi bejt benzin a ve slusnym stavu a v odhlucnenym aute. Tuhle ke me presednul kamos co jel chvili predtim teslou S, chvili na to koukal a pak prohlasil ze vlastne to jede uplne stejne potichu. On stejne ve vetsine jizdnich rezimu prevlada aerodynamickej hluk a hluk od podvozku, takze v realu u slusnyho auta ten motor v podstate taky neslysite.

Jinak jake bude moje pristi auto netusim, ale tak nejak jeste doufam, ze elektricke snad nebude :-)

1 0
možnosti
Foto

Elektromobily nejsou ekologické. Nyní je to jen byznys, který se veze na vlně "ekologie". Dokud se bude elektrická energie vyrábět v uhelných elektrárnách, dokud nebude na světě existovat lepší úložiště elektrické energie než aku v současné nerecyklovatelné podobě, nelze hovořit o ekologickém provozu!

6 2
možnosti

M26a43r15e78k 92V49a72l64í69k

24. 3. 2020 14:49

To je dost rozšířený mýtus... :-/ Doporučuju tuhle stránku Lucemburského Institutu Vědy a Technologií. Srovnejte klasické auto s elektrickým a zjistíte, že o ekologickém provozu opravdu mluvit můžete a to i u nás...

https://climobil.connecting-project.lu

1 2
možnosti

M57a15r37e89k 90V46a63l92í55k

24. 3. 2020 14:24

Technologie se prostě neustále vyvíjí a musíme se tomu včas přizpůsobit... Tahle regulace dává smysl, takže proč ne.

Ideální do budoucna se mi jeví bezdrátové nabíjení na parkovacích místech. Pak by to bylo hezky čisté a bez kabelů...

0 6
možnosti

Tady se technologie moc nevyvíjí, posun je vzhledem k času a objemu financí relativně minimální, což je důsledek toho že to není přirozené ale vynucené.

Bezdrátové nabíjení je sice fajn věc, ale naráží na obdobný problém jako jiné formy pouličního dobíjení - nikdy na to nebude dostatečná infrastruktura. Ale v dobíjení jako takovém problém není, pár rychlonabíječek ve formě dnešních benzínek to vyřeší vcelku spolehlivě a hlavně realisticky, což je podstatné pokud se to má skutečně nějak výraznější rozšířit.

1 0
možnosti

Aby to pak nevypli jak ve Francii...

4 0
možnosti

Nesmí instalovat ten největsí šmejd.

2 0
možnosti

V Praze je registrován cca milion aut. Jistě, spousta z nich na firmu a po Praze reálně nejezdí. Tak budu klidně počítat jen 300 000 aut. Dejme tomu, že jen 100 000 z nich cheme nahradit elektromobily. Tedy bude potřeba cca 100 000 přípojných míst. O "pomalé" nabíjení by se mohlo dělit i několik aut. Ale stále to znamená potřebu spïše desítek tisíc takových stojanů..

5 0
možnosti

M25a73r50e36k 89V68a39l20í54k

24. 3. 2020 14:16

V Praze už jsou první chytré lampy, které umožňují pomalé dobíjení... V Praze je obrovské množství lamp, tady je velký potenciál.

Mluvíte o velkých plánech a statisících EV, ale zatím je jich v celé ČR jen několik tisíc, takže bych to s tou výstavbou zase nepřeháněl...

0 0
možnosti

Celý ten projekt elektroaut je jenom nereálná bublina několika bláznů, kteří chtěli od lidí a státních rozpočtů vytáhnout miliardy.

.

Lidé konečné vystřízlivěli. VW odepíše zase pár miliard za vlastní blbost. A my ostatní budeme jezdit na čim dál levnější naftu ještě mnoho, mnoho let.....

16 3
možnosti

M25a95r21e81k 60V48a41l12í83k

24. 3. 2020 14:20

Proč nereálná? Vždyť to jezdí a funguje... Polovina populace má barák, takže může dobíjet doma a jezdí hlavně do práce, na nákup a zpátky, takže stačí i dnešní dojezdy elektroaut 100-500 km.

1 3
možnosti

P72e87t52r 17V48e22s22e52l20ý

24. 3. 2020 11:38

Obdivuji Hřiba a jeho priority.

9 1
možnosti

Zacne se z nich kourit jak ve Francii

5 0
možnosti

P42e63t20r 20V93e56s56e59l16ý

24. 3. 2020 11:39

Dým nesmí bránit ve výhledu na Sv. Vít.

6 0
možnosti

staci dostavet tak 5 temelinu a muzeme cely tenhle nesmysl rozjet

7 5
možnosti

J75i72ř72í 65Z30ý89k37a

24. 3. 2020 11:38

jak dlouho jste tento nesmysl počítal?

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

Milano zrušeno. Alfa ustoupila ministrovi a nový model přejmenovala

16. dubna 2024

Na bláznivé komedie jsou Italové machři, a dokáží je přenést do reálného života. Ani ne týden po...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...