Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nejtěžší práce je s rychlými arogantními řidiči, tvrdí dopravní psycholožka

Má ráda lidi a dobrý humor. Obojího si dopravní psycholožka se svými klienty užije vrchovatě. „I u výkonnostních testů se společně zasmějeme,“ říká Natália Valdiviezová. Za nejtěžší považuje práci s arogantními řidiči, kteří překračují povolenou rychlost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Omezování rychlosti mimo obec bylo v historii vždycky kvůli jiným důvodům než bezpečnosti. Např. snaze ušetřit ropu nebo ekoterorismus (např. Holandsko, Francie, Belgie).:-/

0 0
možnosti

Stát si nedokáže poradit s řidiči, kteří mají několik zákazů řízení za opilství nebo drogy a policie místo aby zabraňovala zločinům šikanuje slušné řidiče za překročení rychlosti na dálnici tam, kde by byla bezpečná rychlost 200.

3 2
možnosti

Šikanuje? Vynucuje dodržování zákonů. Od toho (mimo jiné) policii máme.

3 2
možnosti
Foto

Mně spíš vadí ti, kteří vám vjedou, z vedlejší před čumák, že musíte silně brzdit. Vypozoroval jsem, že nemají ani ruce, aby mohli dávat směrovky. Když někdo chce jet moc rychle, tak jej pustím, ať si jede.

5 0
možnosti

M49i42l47o12š 92N96e76r58a13d

12. 5. 2020 18:09

Bezpečnost a rychlost jízdy nejsou v žádném přímém poměru ačkoli jde o mimořádně rozšířený blud. Na silnicích se pohybují různá auta řízená různě schopnými a vyježděnými řidiči za různých povětrnostních podmínek. Stanovit za těchto okolností jednotný limit pro všechny za všech okolností je jednoduše nesmysl mající za úkol toliko okrádání řidičů. Rychlostní limity by měly být pouhým doporučením a jejich překročení by mělo být bráno pouze jako přitěžující okolnost v případě zavinění dopravní nehody.

7 6
možnosti

To je sice pravda, zároveň je ale pravda, že auto, které jede výrazně přes limit je pro ostatní řidiče mnohem nebezpečnější, protože například vzhledem ke konstrukci zatáček a křižovatek tato extrémně rychle jedoucí auta neumožňuje dostatečné reakční doby ostatním řidičům, kteří se třeba snaží projet křižovatkou z pozice těch, kteří dávají přednost. Do křižovatky je vidět jen tolik metrů, že u auta, které jede 120-160 na 90km limitu mají dávající přednost prostě nedostatečné množství času na opuštění nebezpečné zóny či získání rychlosti, protože rychlé auto na hlavní dává od vynoření zpoza horizontu, zatáčky či překážky příliš málo času.

Netvrdím, že rychlost je dogma, také jedu mimo obec často pár km nad limit, ale rozhodně ne tam, kde vím, že je křižovatka, kde druhé auto špatně vidí - a tím se přenášíme k místní znalosti. Protože o těch křižovatkách vím, zpomalím. Ale když jede člověk někde poprvé, jak má vědět, kde může proletět křižovatkou třeba 120, a kde je nutné dodržet 90? To mi asi neřeknete. ;-)

6 0
možnosti

Ono bohužel rychlostní limity na některých místech jsou řešeny tak nešťastně, že se člověk zapomene a příjde o papíry. Někdy mi to připadá ,že je to schválně tzv. rýžoviště PČR nebo měsťáků , ti jsou daleko zákeřnější.

6 4
možnosti

Někteří ani nemusí na silnici a odhalí se již v diskusi. Někteří řídí denně 30 let a nevybodují se. Kde je asi chyba.

7 3
možnosti
Foto

Dnes mne na 70 předjela Policie ČR, bez majáčku, hned za nimi mi hodil myšku klučina, myslíte, že se někdy k psychologovi... :-P?

1 0
možnosti

Tak k psychologovi nemusí každý ....... tam se musí jen pokud je řidič "vybodovaný", pokud mu řidičák seberou z jiného důvodu než jsou body, tak ne (teda pokud mu to nenařídí soud).

0 0
možnosti

Ze na recidivisty neni paka? No, psycholozka ma jen takove paky, jake ji daji do rukou zakonodarci. Nevidim nic sloziteho na tom, uzakonit aby ten, kdo se vyboduje 3, 4, 5-krat, jiz ridicak nedostal nikdy a za zadnych okolnosti. Pokud to nekomu prijde drakonicke, pak alespon jako v Nemecku: opilci za volantem je ulozena zkusebni doba, kde treba rok nebo dva musi totalne abstinovat a pravidelnymi testy (na vlastni nemale naklady) prokazovat, ze to opravdu dodrzuje, pokud chce o vraceni papiru pozadat. Pritom limity pro ty, kteri jsou ochotni je dodrzovat, maji opravdu stedre.

0 0
možnosti
Foto

P29a40v33e31l 48B11r72u21s

12. 5. 2020 9:39

moc nechápu její roli ve společnosti

4 6
možnosti

museli ji dát nějaký šolich ,aby nezemřela hlady.

1 1
možnosti

J96i78r67i 21H48u44b69k67a

12. 5. 2020 9:09

Občas jsem měl pocit, že čtu rozhovor s nějakým bachařem v koncentráku...."no víte, mě těch židů bylo lidsky líto, ale to víte, neprošli tím testem árijství, no, co jsem měl dělat, i kdybych zavřel všechny oči....nakonec takhle je to pro společnost lepší"

Ale dost příměrů ad hitlerum, spíš by mě zajímalo, co dopravní psycholožka říká na současný trend zklidňování dopravy,kdy všechen stres je položen čistě na řidiče, jsou mu kladeny překážky do cesty, je mu silnice zužována, často se setká s omezením, které nedávají žádný smysl (50ka na šestiproudé dálnici (5.května), konce obce 200m v polích (například Zdiby nebo Klecany), 30 před školou platné i o víkendu, cyklopruhy namalované na silnici podél které vede dedikovaná cyklostezka (Čimcká), plastové překážky v silnici (severní konec Hlávkova mostu)

Jak paní psycholožka hodnotí tyto stresové, zdržující, překážející faktory působící na řidiče?

16 8
možnosti

Ty jsou OK, protože to navrhli jí podobní odborníci - "experti"... nakonec CDV je v textu zmiňováno... Ti přímo jen zklidňují a lobbují i když jim to vůbec nepřísluší.

1 0
možnosti

Paní se mohla i rozepsat o tom, jak to pak při vybodování probíhá ........ kolega na tom byl a jeho zkušenosti jsou takové, že byl u psychologa, pak na těch opravných testech, kde vyplňoval X papírů, poslechl si výklad školitele a řekal, že půjdou i řídit, ale kdeže ...... součástí je jen ten ústní výklad, ale jestli si během toho kurzu chcete i procvičit řízení, tak pěkně zaplatit další peníze (ale jestli si to zaplatí i tu jízdu už nemá na vrácení řidičáku absolutně žádný vliv)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...