Diskuze
ČEZ spustil moderní nabíjecí aplikaci, nasadí i nové tarify pro elektroauta
Děkujeme za pochopení.
J93a71r23o98m54i50r 89H52o60b75l78i31k
Po strávení článku a projití diskuze jsem se opět utvrdil v názoru, že elektroauto je použitelné pouze do rodinného baráku jako druhý vůz. A osobně asi nebudu chtít za nákupní tašku a verk na vožení dětí do školy dát min. půl mega, spíš víc. Ale tohle už je každého volba. Provozní náklady na km mi vychází naprosto stejné jako u úsporného dieselu (nezapomeňte na spotřební daň, která na tu elektřinu pro auta při jejich rozšíření spadne) a rychlost a četnost "tankování" hovoří proti elektrice. Celková ekologičnost je diskutabilní (díky výrobě+likvidaci baterií) a výhoda elektra je snad jen to ticho, nesmrdění v místě provozu a možnost sportovnější jízdy.
R43a79d59e22k 61P95a44n85c95h20a53r89t81e70k
Jo ... elektromobil, to je jen štěstí, pohoda a svět zalitý sluncem .... :D :D Říkají masochisté a šílenci
D34r63a59h61o72m52í51r 98S66t33r93o51u23h54a10l
Co se ceníku týče, asi se mi nejvíc líbí přístup PRE, ale s tím, že by to chtělo upravit cenu pronájmu podle rychlosti nabíjení. Takhle člověk alespoň vidí, kolik jej stojí proud a kolik dává na provoz nabíječky. Navíc to motivuje dobíjet jen do 80%, protože ke konci se baterky nabíjejí déle menším proudem.
Dotazy:
Jsou v těch aplikacích například upozornění na 80% nabití?
Jak je to s konektory? Jsou na stanicích, nebo si je musí uživatel tahat v kufru? Mají tito tři poskytovatelé jednotný konektor?
J35i10ř77í 54V78e81l19í26š64e67k
S konektory je to (velice zjednodušeně) tak, že jsou (celkem i u ČEZu) tři. Jeden (Mennekes Type2) je pro AC nabíjení (tedy ekvivalent třífázové zásuvky doma) - na to má ČEZ na rozdíl od EONu jen zásuvky, tudíž musíte mít svůj kabel. Pak jsou dva konektory pro rychlé DC a u nich jsou vždy kabely součástí stanice.
Upozornění na 80 % nabití už bych tolik neřešil, povětšinou se to dá nastavit přímo v autě. Dnes už jsou auta taky o něco dál než dřív, než byla móda vypínat nabíjení na 80 %. Můj Ioniq nabíjí do 94 % a pak sám vypne. To je i z toho důvodu, že pak je AC nabíjení přinejmenším stejně rychlé jako DC, takže stačí přehodit na (většinou levnější) AC a jede se klidně do 100 %.
ČEZ to nemá špatné, vcelku mi to vyhovuje, funguje jim to. Možná bych ocenil dvě věci - v logu nabíjení bych rád viděl průměrný výkon a v případě obsazení stanice bych se rád (na dálku, než tam přijedu) dozvěděl, kolik % má ten dotyčný nabito. Když uvidím, že má 90 %, klidně tam pojedu a 5 minut počkám, ale když bude mít 17 %, vím, že mám jet jinam.
Ještě upřesním, jak to je v současnosti v praxi, protože si spousta lidí myslí, že elektromobily jsou pravěk:
Můj Hyundai Ioniq je na 50 kW rychlonabíječce (rychlejších je jen pár v ČR) nabitý za cca 30 minut, pokud přijedu s ani ne 10 % baterky. Nabije se do 94 %, na což ujedu přibližně 240 km, pokud nejedu výhradně po dálnici. To mě nijak moc neomezuje, málokdy najedu přes 240 km denně (ač najezdím dost přes 50 tisíc ročně). Ani se nestačím najíst nebo vyřídit maily.
Nabíjení doma je 4 hodiny z prázdna do plna. Nabíjím z fotovoltaiky, když to svítí, ušetřím. Nebo v noci za levno.
Chce si to dobře vybrat auto. Jsou taková, která za to nestojí. Dobře to ukazuje Bjorn Nyland na Youtube ve svých 1000 km challenges, kde zkouší, za jak dlouho auto ujede 1000 km včetně nabíjení, takže vyhodnotí jak kapacitu, tak úspornost (efektivitu), tak i rychlost nabíjení. Ioniq tam nedopadl špatně (asi 12 hodin), ale takový eGolf s 16ti hodinami, to je maso.
H79o98n70z92a 18T63a93r
Moloch se zase trochu rozhýbal .
Před léty na dotaz proč musí mít člověk který chce ( přístupový čip ) Nabít elektromobil Musí mít sjednanou Dlouhodobou smlouvu
Odpovídali že oni v ČEZu nevidí problém
( Proč by si člověk ( cizinec ). který jen ČR projíždí pořizoval dlouhodobou smlouvu s
ČEZ )
I Bankéři se dokázali domluvit a po celém světě platí jedna bankovní karta
Celosvětové Problémy s nabíjením jsou dva
Přístup a Placení
Automobilky se nedokáži domluvit na společném nabíjecím standardu
I Tesla má 3 nabijecí konektory
M34a75r50t35i62n 90K79a91r87á67s54e30k
V EU máte jeden nabíjecí standard a pak pár aut se staršími konektory které nějak dožijí....
J94i85ř33í 63H81o91d22a54n
Já na taxiku ujedu cca 6000 někdy i víc km... Zlatá nafta
P67e61t10r 42M59a60r74š57o78u10n
Zlatý benzín, otevřu naleju, jedu...Dopredu vím, kolik ho tam potřebuji na svůj dojezd, je to hned. (o viditelnosti ceny už se tu psalo). Nemusím mít pro každou "čerpací stanici" telefon s aplikací, nejake čipy, registrace.
P92e50t71r 44M37a58r92š74o17u21n
Proto by se mi líbil více vodík. Tam je princip stejný.
M25i50c49h52a35l 15K27o77l93á60ř
Takže zatímco v benzínovém autě stačí mrknout na totem a hned vidím, kolik budu platit, tak s elektroautem je to nějaké složitější koukám....
V34á35c67l21a69v 79N30ý38v54l63t
Ano i ne. Každá benzínka má jinou cenu, zatímco nabíječky v rámci sítě vždy stejnou. Mnoho lidí zvládne většinu nabíjení doma podle svého tarifu, nebo ve firmě - zde například vznikají řešení s využitím fotovoltaických panelů, což nákladnost rychle snižuje. Každý uživatel musí zvážit, která varianta (kombinace variant) nabíjení se mu vyplatí a bude mu uživatelsky vyhovovat. Pak je to otázka zvyku a dál už o tom nepřemýšlíte.
J44a16n 48J66u87l98i72u72s
Prelozeno: CEZ zjistil, jak se na tom vic napakovat ;)
V56á48c35l91a54v 88N27ý19v20l32t
Neomezené nabíjení "za pětikilo" bylo dotované, na tom udržitelný business postavit nešlo.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!