Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Automobilky žádají Unii kvůli krizi po koronaviru o odklad regulace

Automobilky zemí Visegrádské čtyřky vyzvaly EU k odložení některých regulatorních požadavků, které letos vstoupily nebo vstoupí v platnost, alespoň o půl roku nebo o rok. Patří mezi ně nová emisní norma Euro 6/IV, nařízení typového schvalování vozů nebo limity CO2. Důvodem je dopad koronavirové epidemie na odvětví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jděte s těmi ekofanatickými nápady do háje. Automotive je snad jediný funkční a smysluplný průmysl v Evropě. Teď se ukáže, jak na něm je závislá celá ekonomika. Nechte je vyrábět auta, která jsou technicky a ekonomicky smysluplné. Elektroauta bez dotací nemají kupce a se stávajícím dojezdem ani smysl. O celkovém ekologickém dopadu také dost pochybuji.

3 0
možnosti

Automobilkám není co závidět. Každý kdo má nějaké technické povědomí, tak ví, že příslušné nařízení o emisích mohl vydat jen někdo kdo se vyhýbal matematice, fyzice a volil vzdělání, kde se dalo okecávat (já si myslím, já se domnívám - typicky zbytné obory jako gender studies a podobné ptákoviny). Tím se automobilky ocitly v kleštích, levné spalovací motory a relativně levná auta příslušné normy nemohou splnit. Elektromobily jsou drahé a neefektivní auta, které nikdo nechce. Když existují auta levná, vymyslel se způsob jak je zrušit, když je není možné v demokratickém systému zakázat. Prostě je budeme pokutama zatěžovat tak dlouho až budou stejně drahé jako elektromobily. Automobilky na to přistoupily, protože jim nic jiného nezbývalo s tím, že si půjčily hodně peněz na vývoj elektromobilů a vývoj zaplatí zákazníci co kupují vozy se spalovacími motory. Soukromníky odepsaly už dávno, protože ti kupovali malá auta, jenže ta se nevyplatí vyrábět a v drtivé většině se přesunuli na trh ojetin. Sázka byla na firemní flotily. Jenže koronavirus srazil světovou ekonomiku na kolena a firmy budou rády, když to přežijou. Poslední o čem budou přemýšlet, nakupovat nová drahá auta. Spíš budou přemýšlet zda li neprodají ta co mají, aby získaly nějaký cash flow. A stále nad sebou mají ten bič, hodně investováno do elektromobility, ale nikdo nebude chtít ani auta se spalovacím motorem, natož elektromobil.

4 2
možnosti

podklady pro vydání emisních norem předložili absolventi matemematicko fyzikálních fakult, kteří se matematice nevyhýbali, tam problém nebude a svět přechází na elektromobilitu, takže normy mají utlumit výrobu aut se spalovacími motory a přesně toto zadání absolventi matematickofyzikálních fakult dostali, co teď zbývá automobilkám je jejich věc, dostali normy a dál už to bude záviset na nich a pokud lidi přestanou kupovat auta, tak možná ani tolik automobilek kolik je teď už ani nebude potřeba, je potřeba se na věc dívat racionálně a s nadhledem

0 1
možnosti

Auto je věc zbytná. Zdraví a ekologie jsou důležitější, než nesmyslné požadavky automobilek, které zaspaly dobu a neumí vyrábět ekologicky čistější vozy. To co automobilky teď předvádí, je asi tak na úrovni žebráka, který stojí někde na ulici a natahuje ruku. Dokonce horší. Je to určitá forma vydírání. Pokud nechtějí nebo neomějí jít do elektromobility, nechť produkují hybridy. Ty jsou schopné parametry Euro6 plnit dobře.

0 5
možnosti

Zbytná věc jak pro koho. Pokud bydlíte v centru města, kde i pracujete a všechno mát u nosu, pak se jistě bez auta dokážete obejít. Spousta lidí však toto nemá, musí dojíždět za prací a vlastě za vším, jelikož infrastruktura na vesnicích je leckdy horší než za druhé války.

A v neposlední řadě je autoprůmysl a jeho supply chain zcela zásadní zaměstnavatel....

3 0
možnosti

Tohle bych povazoval za naprosto samozrejmy a melo to byt prijato uz davno.

V realu na to ale nikdy nedojde, protoze v Bruselu a rade zapadnich statu rozhodujou levicovi extremisti.

5 2
možnosti

Rozhodují ti co si volíme....

2 1
možnosti

Tak jsem zvědav zda li je Brusel pružnější.Průmysl ČSSR pohřbila Moskva, pokud bude Brusel na svých požadavcích trvat, pohřbí průmysl ČR.

5 0
možnosti

Bruselu je ten váš průmysl na háku, pochybuju, že budou kvůli němu něco měnit, by ze sebe udělali šašky

0 0
možnosti

J20i16r26i 90F25i41n55k

15. 5. 2020 17:12

Nevím v čem mají automobilky problém, prodej elektromobilů stoupá, prodej aut se spalovacím motorem klesá, takže flotilové emise by měly být splněny.

Jinak nevím co je za organizaci onen svaz automobilového průmyslu V4, když V4 nemá jedinou vlastní automobilku, jde o montovny zahraničních vlastníků..

2 3
možnosti

V roce 2019 podíl elektromobilů na prodejích v Evropě 3,6 % včetně plug-in hybridů, v ČR je podíl pod 0,5 %. To asi flotilové průměry nezachrání.:-/

2 0
možnosti

E69m85i92l 51N56o43v97á95k

15. 5. 2020 16:53

Jak říkal Ronald Reagan: "Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to." - teď nastává fáze č. 3.

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
16 2
možnosti

Rudozelení bruselští fanatici na to nepřistoupí. Likvidace evropského automobilového odvětví je součástí unijního plánu na vybudování nového společenského řádu.

5 2
možnosti

J28i47r27i 12F53i72n84k

15. 5. 2020 17:13

Trochu se Vám posunula alobalová čepička, narovnejte si ji..

1 3
možnosti

Teď by se přímo nabízelo vykašlat se na nedosažitelné regulace flotilových emisí a nechat automobilky vyrábět auta podle poptávky zákazníků. Jenže se to nestane, eurobyrokrati s ekofanatiky budou pokračovat v likvidaci automobilového průmyslu v Evropě "v zájmu civilizace".Rv

19 2
možnosti

J48i12r19i 32F94i56n53k

15. 5. 2020 17:14

O "nedosažitelných" emisních limitech tady čtu už 10 let a automobilky je vždycky splnily.

A oni ekofanatici jsou ve skutečnosti volení poslanci parlamentu, protože nevládní zájmové organizace skutečně žádnou rozhodovací pravomoc nemají..

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...