Diskuze
Jak nezničit veterána moderním biopalivem? Tankujte prémiový benzin
Děkujeme za pochopení.
P22a26v36o72l 38Š83č58e95p48k14o
Má niekto spoľahlivé informacie o skladovateľnosti nafty s MERO?
V poslednej dobe jazdím na staršom TDI velmi málo a na SK už naftu bez MERO nedostať (pôvodný OMV MaxxMotion) a najbližší EuroOil je v až v Hodoníne. Aj ja si myslím že VIF nemá žiadny vplyv na časovú stabilitu nafty s MERO.
Rôzne neoverené info hovoria, že už po mesiaci sa môžu vytvárať v nafte s MERO zlizy a dokonca aj plesne čomu síce moc nevererim ale určte má táto nafta so skladovaním problém.
J38i65ř46í 29L80e43c18i81a83n
Nějak nevím, líh patří do Okeny, nebo vodky. Řepkový olej na pánev nebo do friťáku.
Lít to do paliva je ničení aut.... ekonácky...
T20o88m45á15š 12Z33e67m73á45n18e74k
Nižší alkoholy jsou výbornými palivy, mají vysoké oktanové číslo a značné výparné teplo, které zlepšuje plnění a snižuje tepelné namáhání motoru. Jejich nevýhodou je nižší spalné teplo, a tedy i vyšší spotřeba na jednotku výkonu. V historii spalovacích motorů hrály svou roli, zejména u vysoce výkonných paliv.
M45i47c87h24a47l 77K20r63č72á48l
Prémiový benzin tankujte taky do sekaček, pil a ostatních domácích udělátorů. Aspoň ke konci sezony, aby v nich přes zimu zůstal ten prémiový. Doporučeno ze servisu po výměně karburátoru u motoru Honda na sekačce.
D72a57n75a 20K34o48c69i19á23n86o72v39á
Děkuji za článek. Zachránili jste mi mého jednadvacetiletého krasavce, který fakt není na odpis.
M65a16r85e53k 26Š40i58m90o91n
Nezachránili. Premiové benziny mají pořád E5. Potřebujete E0, to se nikde neprodává.
J70i14n89d47ř95i71c32h 13L53n27ě62n26i92č82k38a
Umí. Jen je dobré zkontrolovat nutnost úpravy palivového čerpadla a vedení paliva a nechat upravit řídící jednotku, aby "nezmatkovala" kvůli odlišným údajům z lambda sondy a neobohacovala směs (tedy zbytečně zvyšovala spotřebu) a aby prodloužila dobu vstřiku. V poslední době ale není cenový rozdíl mezi E85 a klasickým E5 tak vysoký, aby obhájil starosti navíc. Naopak v nedávných dobách, kdy se litr benzínu šplhal k 40 korunám a rozdíl oproti E85 činil často i 15 Kč, dávala taková úprava opravdu smysl.
Když už to dneska někdo s alternativními palivy myslí fakt vážně, tak si buď rovnou koupí auto na CNG / LPG, případně si ho nechá přestavět, protože tam se dá čekat větší úspora (pokud nesáhnou na nízkou spotřební daň). Dnešní rozdíl mezi E85 a benzínem je totiž "jen" okolo 5 Kč na litr.
R68i54c11h54a28r30d 27K65o82l46e21n60a
Vždyť prémiová paliva obsahují biosložku ETBE (myslím, že to je ta 2. generace). Ta je ale ekologičtější a kvalitě benzínu přidá (má vysoké oktanové číslo).
M74i22c47h28a72l 85F39r78ý60d64a
Pane Lukáči, jste si jistý, že v Anglii zakázali v r. 2000 prodej bezolovnatého benzínu?
J70a79n 58V67e72l41e96k
Bacha na to. To že to je prémiové palivo, neznamená, že nemá biosložku. Aspoň u nafty je i v těchto prémiových palivech. Akorát tam přidávají aditiva. Jediný kdo nemá v palivu biosložku je EuroOil (aspoň míval). Ten si to mohl dovolit, protože prodává i čistou bionaftu, kde umoří ty povinná procenta a nemusí to pak dávat do té normální. Moc se ale nedoporučuje brát tuhle naftu, protože biopalivo zastává normálně i funkci mazání. Takže pokud chcete bez biosložky, tak se doporučuje brát u EuroOilu tu lepší, prémiovou, která má aditiva.
T92o23m49á51š 24N82o79v91o77t86n78ý
Dovede si někdo z propagátorů neplýtvání potravinami představit, že bychom na úplně stejných místech místo řepky zaseli jeden rok pšenici a žito, poté je jako řepku zpracovali na palivo a používali stejně ?
Nebo pro ještě lepší představivost, hotový chléb (ve stejné fázi zpracovatelského procesu jako řepka) naházeli do spalovacích kotlů a vytápěli tím třeba domácnosti ?
T57o32m53á16š 16K71u90c21h52a83ř
Mně sen hned zdálo, že té řepky je na polích málo.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...