Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

První jízda Volkswagenem nové éry. ID.3 do zásuvky je příjemný, ale drahý

ID.3 startuje novou éru koncernu Volkswagen. První kilometry ukázaly, že umí být příjemným a dobře fungujícím vozem pro komfortní, tiché cestování po městech a venkovských silnicích. Zádrhel je v milionové ceně, za kterou koupíte podobně velký a mnohem ostřejší VW Golf GTI a ještě zbude na benzin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Cena je sice vysoká, ale počítá se s tučnými dotacemi v řádech několika tisíc EUR na jeden elektromobil.

0 0
možnosti
LH

Normální, ekonomicky uvažující motorista už při koupi nového vozu zvažuje jeho budoucí prodejnost. Po 160 tis. km jde normálně pěkně ojeté auto dál za slušnou cenu. Kdo si koupí e-vehikl s tím, že bude muset brzy vyměnit baterii, která tvoří nemalou část pořizovací ceny nového auta....

Když opominu tu reálnou neekologičnost, stále mi chybí ekonomický smysl elektroauta.

0 0
možnosti
ZM

Baterie mají obvykle záruku 8 let / 160 tisíc km. Takovou záruku nemají spalováky. Navíc na konci záruky není baterie na výměnu, ale prostě normálně opotřebená, podobně jako spalovací motor. Samozřejmě záleží na výrobci baterie. Lexus dává záruku na svůj elektromobil 1000000 km, Tesla chce představit baterii s životností milión mil. Zbytek vozidla je výrazně jednodušší než spalovák.

U použitého spalováku nezjistíte stav motoru, dokud jej nerozeberete. Některé choulostivé moderní motory jsou zralé na generálku i po 100 tisících km. Také automatické převodovky potřebují docela náročnou údržbu.

U ojetého elektromobilu pouze nabijete naplno a ověříte dojezd. to je v podstatě vše.

0 0
možnosti
VR

Napadlo někoho jak to bude, když se srazí automobil na LPG/CNG s elektromobilem? Bezpečnost LPG/CNG aut je založená na tom, že jsou tam ventily a plastové zátky, které se žárem roztaví a palivo řízeně vyhoří jako nedávno ty nádrže LPG na Ostravsku. Jenže, když hoří baterie elektromobilu, jsou tam tak vysoké teploty, že dokáží nádrž takového auta začít tavit a plyn bude moci uniknout, navíc ve chvíli kdy hoří těžko uhasitelná baterie elektromobilu s vysokými teplotami ohně. Nebo, když elektromobil chytne samovznícením v nákupním centru, kde jsou stovky jiných aut plné benzínu jako se vznítilo to BMW v Čestlicích.

1 0
možnosti
DP

Stojí to asi dvojnásobek toho, co by to podle své užitné hodnoty mělo stát.

A ta spotřeba 19 kW na 100 km je celkem brutální, měla by při běžné jízdě být spíš tak kolem 14, jako u korejské konkurence.

0 0
možnosti
VR

Stojí to tolik, kolik stál vývoj a veškeré náklady i pracovníků.

1 0
možnosti
VR

No řeknu vám, v tuhle chvíli je ID3 pro mně nedochůdče, ale za cca 10let pokud se zvedne dojezd někam k 600 km bych do ID3 případně třetí generace i šel. Stačí mně užitečný zavazadlový prostor a koule na nosič jizdních kol. Karavan nějak i oželím i přívěsný vozík, ale ten zase netahám tak často.

0 0
možnosti
PM

P35e74t59r 76M86i26c38h78a96l

14. 8. 2020 20:43

Elektromobilem s karavanem na Jadran, to by byl asi slušný hardcore. :-D

1 0
možnosti
PJ

Jenže není to jenom o ceně a dojezdu, ale i o "emisním podfuku" - z dostupných zdrojů (v Česku se při výrobě jedné kWh vyloučí 390 g CO2) a údajů v tomto článku jsem si spočítal reálné emise tohoto ID.3 modelu: 85,72 g CO2 / km. V Praze je emisní limit pro parking zdarma na placených zónách 50 g CO2 / km - takže ani tenhle "zázrak" (a ostatně žádné elektroauto) by tedy parkovat zdarma v Praze na zónách nemělo ;-D.

2 1
možnosti
ZM

Žádný podfuk, tohle auto v Praze nic nevypouští.

3 0
možnosti
JS

J66a84n 41S49t35e63h51l95i49k

14. 8. 2020 14:37

Dobré auto do práce a z práce a drncání okolo komína.

0 0
možnosti
JD

J10a90n 91D18l11o60u55h21ý

14. 8. 2020 15:14

za ty peníze?

3 0
možnosti
JV

Vtipné je, že nejsilnější verze bude mít omezení hmotnosti řidiče !!. Hmotnost lehce pod dvě tuny zkrátka neumožňuje vozit více než asi 420 kg zátěže (včetně posádky). Samozřejmě bude čtyřmístná, nebude povolena zahrádka...

Tak jsem docela rád, že mám před barákem Ioniq electric, který méně váží, víc uveze, méně žere, nemá žádné zásadní softwarové chyby (dokonce ani po 15tkm nepožaduje výměnu oleje, který ani nemá), je pohodlnější a v mých očích o dost hezčí. Navíc byl lehce jetý za půlku peněz.

Za pár let se ke slavně zmizelé Nokii přidá i Volkswagen.

3 0
možnosti
PM

P47e10t10r 54M72i98c64h27a18l

14. 8. 2020 20:45

A kam jako Nokia zmizela? Já z ní teď píšu.

0 0
možnosti
TT

Reálný dojezd přesahují 300 kilometrů - ovšem bez kopečků, bez topení i bez světel. To samé po dálnici v rychlosti 130 km/h s dojezdem 250 kilometrů. Bráno německými poměry, tedy běžně překonávanými vzdálenostmi, je tato plechová pixla použitelná jen ve vlastím městě, resp. aglomeraci.

5 1
možnosti
JS

A k čemu je těch 20000 nabíječek, co tam mají?

0 0
možnosti
VR

Tak především nikde není napsáno, že automobilky musí dělat zrovna elektromobily. V příslušných směrnicích je napsáno jaké emisní limity mají plnit a kdy. Zda li zvolí vodík, LPG, CNG, benzín či ethan je čistě na nich. Samy si vybraly dle zadaných kritérií, že nejlepší je elektromobil. A zdráhal bych vynášet soudy, nebot' když jsem se poprve setkal s chlapíkem z telekomunikací a ten vyndal krabičku cigaret na stůl a povídá to bude tvůj telefon. To bylo v roce 1991. Koukal jsem zda li se nezbláznil, ale o 30 let později mně tady leží na stole. A kdo si pamatuje první sít NMT (analog) a druhou GSM (digital) tak vězte, že ty miliardy za výstavbu infrastruktury platit Telecom z výtěžku volání v pevných sítích a to úplně všechno počínaje drahými licencemi přes stavbu základnových stanic, operačního centra atd. ( Podobně ten spalovací motory automobilkám financují celou elektrmobilitu).

5 3
možnosti
VK

U telefonu, což jsou dnes už víc počítače, ze kterých jde navic i volat, platí Moorův zákon, což znamená zlepšení parametrů každý rok o cca. 60%. U baterií, což je u EV klíčová součást pro rozvoj, je dlouhodobé zlepšování parametrů na úrovni 4-5% ročně, o řád níž.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.