Diskuze
První jízda Volkswagenem nové éry. ID.3 do zásuvky je příjemný, ale drahý
Děkujeme za pochopení.
P68e75t88r 11M78a46r42š67á50l81e88k
Cena je sice vysoká, ale počítá se s tučnými dotacemi v řádech několika tisíc EUR na jeden elektromobil.
L77e82o85p54o91l12d 91H23o71r98á43k
Normální, ekonomicky uvažující motorista už při koupi nového vozu zvažuje jeho budoucí prodejnost. Po 160 tis. km jde normálně pěkně ojeté auto dál za slušnou cenu. Kdo si koupí e-vehikl s tím, že bude muset brzy vyměnit baterii, která tvoří nemalou část pořizovací ceny nového auta....
Když opominu tu reálnou neekologičnost, stále mi chybí ekonomický smysl elektroauta.
Z18d91e79n32ě15k 29M48o44r58á60v95e55k
Baterie mají obvykle záruku 8 let / 160 tisíc km. Takovou záruku nemají spalováky. Navíc na konci záruky není baterie na výměnu, ale prostě normálně opotřebená, podobně jako spalovací motor. Samozřejmě záleží na výrobci baterie. Lexus dává záruku na svůj elektromobil 1000000 km, Tesla chce představit baterii s životností milión mil. Zbytek vozidla je výrazně jednodušší než spalovák.
U použitého spalováku nezjistíte stav motoru, dokud jej nerozeberete. Některé choulostivé moderní motory jsou zralé na generálku i po 100 tisících km. Také automatické převodovky potřebují docela náročnou údržbu.
U ojetého elektromobilu pouze nabijete naplno a ověříte dojezd. to je v podstatě vše.
V53l38a37d81i15m72í95r 91R49e66t61t34i69n23g51e58r
Napadlo někoho jak to bude, když se srazí automobil na LPG/CNG s elektromobilem? Bezpečnost LPG/CNG aut je založená na tom, že jsou tam ventily a plastové zátky, které se žárem roztaví a palivo řízeně vyhoří jako nedávno ty nádrže LPG na Ostravsku. Jenže, když hoří baterie elektromobilu, jsou tam tak vysoké teploty, že dokáží nádrž takového auta začít tavit a plyn bude moci uniknout, navíc ve chvíli kdy hoří těžko uhasitelná baterie elektromobilu s vysokými teplotami ohně. Nebo, když elektromobil chytne samovznícením v nákupním centru, kde jsou stovky jiných aut plné benzínu jako se vznítilo to BMW v Čestlicích.
D60u90š69a35n 67P96e30š56e40k
Stojí to asi dvojnásobek toho, co by to podle své užitné hodnoty mělo stát.
A ta spotřeba 19 kW na 100 km je celkem brutální, měla by při běžné jízdě být spíš tak kolem 14, jako u korejské konkurence.
V22l29a15d32i38m81í37r 25R10e63t73t20i17n98g12e50r
Stojí to tolik, kolik stál vývoj a veškeré náklady i pracovníků.
V67l34a28d96i45m16í95r 85R54e10t14t84i44n85g40e17r
No řeknu vám, v tuhle chvíli je ID3 pro mně nedochůdče, ale za cca 10let pokud se zvedne dojezd někam k 600 km bych do ID3 případně třetí generace i šel. Stačí mně užitečný zavazadlový prostor a koule na nosič jizdních kol. Karavan nějak i oželím i přívěsný vozík, ale ten zase netahám tak často.
P35e74t59r 76M86i26c38h78a96l
Elektromobilem s karavanem na Jadran, to by byl asi slušný hardcore. :-D
P53a23v87e83l 92J53a91n66o84u98t
Jenže není to jenom o ceně a dojezdu, ale i o "emisním podfuku" - z dostupných zdrojů (v Česku se při výrobě jedné kWh vyloučí 390 g CO2) a údajů v tomto článku jsem si spočítal reálné emise tohoto ID.3 modelu: 85,72 g CO2 / km. V Praze je emisní limit pro parking zdarma na placených zónách 50 g CO2 / km - takže ani tenhle "zázrak" (a ostatně žádné elektroauto) by tedy parkovat zdarma v Praze na zónách nemělo .
Z11d58e94n16ě32k 29M77o38r77á51v80e23k
Žádný podfuk, tohle auto v Praze nic nevypouští.
J66a84n 41S49t35e63h51l95i49k
Dobré auto do práce a z práce a drncání okolo komína.
J27i59ř86í 67V15e75l79í52š54e66k
Vtipné je, že nejsilnější verze bude mít omezení hmotnosti řidiče . Hmotnost lehce pod dvě tuny zkrátka neumožňuje vozit více než asi 420 kg zátěže (včetně posádky). Samozřejmě bude čtyřmístná, nebude povolena zahrádka...
Tak jsem docela rád, že mám před barákem Ioniq electric, který méně váží, víc uveze, méně žere, nemá žádné zásadní softwarové chyby (dokonce ani po 15tkm nepožaduje výměnu oleje, který ani nemá), je pohodlnější a v mých očích o dost hezčí. Navíc byl lehce jetý za půlku peněz.
Za pár let se ke slavně zmizelé Nokii přidá i Volkswagen.
P47e10t10r 54M72i98c64h27a18l
A kam jako Nokia zmizela? Já z ní teď píšu.
T21o52m41á30š 57T76a61t57í13č24e24k
Reálný dojezd přesahují 300 kilometrů - ovšem bez kopečků, bez topení i bez světel. To samé po dálnici v rychlosti 130 km/h s dojezdem 250 kilometrů. Bráno německými poměry, tedy běžně překonávanými vzdálenostmi, je tato plechová pixla použitelná jen ve vlastím městě, resp. aglomeraci.
J27i27ř81í 66S34c31h36w65a60c18h
A k čemu je těch 20000 nabíječek, co tam mají?
V61l95a80d95i13m94í48r 55R28e92t53t82i52n44g67e85r
Tak především nikde není napsáno, že automobilky musí dělat zrovna elektromobily. V příslušných směrnicích je napsáno jaké emisní limity mají plnit a kdy. Zda li zvolí vodík, LPG, CNG, benzín či ethan je čistě na nich. Samy si vybraly dle zadaných kritérií, že nejlepší je elektromobil. A zdráhal bych vynášet soudy, nebot' když jsem se poprve setkal s chlapíkem z telekomunikací a ten vyndal krabičku cigaret na stůl a povídá to bude tvůj telefon. To bylo v roce 1991. Koukal jsem zda li se nezbláznil, ale o 30 let později mně tady leží na stole. A kdo si pamatuje první sít NMT (analog) a druhou GSM (digital) tak vězte, že ty miliardy za výstavbu infrastruktury platit Telecom z výtěžku volání v pevných sítích a to úplně všechno počínaje drahými licencemi přes stavbu základnových stanic, operačního centra atd. ( Podobně ten spalovací motory automobilkám financují celou elektrmobilitu).
V38í39ť89a 52K28r75u38t39i49š
U telefonu, což jsou dnes už víc počítače, ze kterých jde navic i volat, platí Moorův zákon, což znamená zlepšení parametrů každý rok o cca. 60%. U baterií, což je u EV klíčová součást pro rozvoj, je dlouhodobé zlepšování parametrů na úrovni 4-5% ročně, o řád níž.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.