Diskuze

Průměrné české auto je 15leté. Staré jsou hlavně vozy posledního kilometru

Průměrné stáří osobních aut na českých silnicích se letos v pololetí proti konci minulého roku zvýšilo o 0,18 roku na 15,11 roku, a překonalo tak patnáctiletou hranici. Důvodem je zejména nedostatečná obnova vozidel a dovoz starých ojetých aut ze zahraničí. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J78a54n 56D18l49o67u76h13ý

30. 8. 2020 10:19

A neni to jedno? Pokud to ma platnou STK a je technicky v poradku, tak at je auto stare jak chce! Ja mam vozu nekolik a nejstarsimu tahne na 30 let (koupeny kdysi jako novy) a nejmladsimu je aktualne 9 let. Ja auta “jezdim az do srotu” ale zatim jsem za celej svuj zivot musel sesrotovat pouze jeden vuz kvuli korozi na nosnych dilech auta - v beznych cenach neopravitelne.

0 0
možnosti

To jsem na tom dobře, můj Golf V má 13 let, ještě to není vrak :D

1 0
možnosti
Foto

Mam jednickovou oktavku 1,9 TDI 96 kW , rv. 2004 a najezdim s ni 25-30 tis. km rocne. Shrnu to nasledovne: za 4 roky co ji mam prisla o cca 50 tis Kc na hodnote a servis mne stal cca 30 tis. - rozvody, brzdy, spojka. Najela jsem s ni cca 100 tis km. Kdyz uvazim, ze jakmile si nyni budu chtit koupit 4 roky starou oktavku 1,6 TDI se stotisici km, tak za ni dam 200 tis. a nova stala kolem 600 tisic, tak je to pro puvodniho majitele co rok, tak 100 tisic dolu. A na servisu na tech garancnich prohlidkach u novych aut da clovek take rocne kolem 5 tisic. Takze dalsich minimalne 20 tisic ho za ty 4 roky stoji na servisnich nakladech, i kdyz je auto v zaruce. Spotrebni veci jako brzdy nebo gumy jdou stejne mimo zaruku. Takze argumenty ze u noveho auta zaplati majitel mene za servis jsou take liche. Jedinou nevyhodu u starsiho auta vidim v nizsi urovni bezpecnosti. Ale pro vetsinu lidi dojizdejicich dvacet km denne do prace je patnactilete auto dostacujici. A jestli mi nekdo chce vtloukat brouky do hlavy kvuli neekologicnosti starsiho naftoveho motoru, tak mu reknu, ze nejvic zivotni prostedi zatizi samotna vyroba toho auta. Takze jezdit starymi auty, za predpokladu, ze jsou motorove v poradku, je vlastne ekologicke. Opacny nazor je jen Lobby vyrobcu a prodejcu aut. Ja kdyz slapnu na plyn, tak za mnou zadna kourova clona neni a miluji ten ridicskej projev starsiho auta, kdy clovek to auto opravdu ridi.

4 0
možnosti

1,9 TDI, to je bomba, jak pěkně chrcohlá a smrdí, to byl svět ještě v pořádku, když tohle jezdilo, ne nadarmo je to nejpoužívanější auto v našem městě

1 0
možnosti
Foto

Ta stará auta mají nepopiratelné výhody. Povětšinou jsou to vozy s už prověřenou životností, u kterých je dostatek poznatků s údržbou a jdou tak provozovat s minimálními náklady. Obsahují minimální množství toho, co se může porouchat, a tak jsou v provozu stejně spolehlivé, ne-li více, než nové vozy. Drobným nepohodlím může být občasná výměna opotřebených dílů, ale právě vzhledem k bohatým zkušenostem s údržbou to jde naplánovat tak, že to většinou moc nevadí.

2 1
možnosti

přesně tak, proto podniky, kde jde hlavně o peníze provozují jen velmi stará auta, aby co nejvíc ušetřily a majiteli zůstalo co nejvíc peněz na staré auto, proto taky auta čím jsou starší, tím jsou dražší, protože jsou lepší

0 0
možnosti

Budte radi, ze jste v cesku. Ja platim pojistku za dvojkovou octavku 600 euro za me a zenu, plus silnicni dan cca 750 euro. Na druhe auto do rodiny to chce jeste vetsi balik, protoze k nemu nejde uplatnit no claim bonus.

2 0
možnosti
Foto

Takže se vyplatí z těchto důvodů zůstat nesezdaní?

0 1
možnosti

P22e90t39r 53M57i53c93h76a31l

25. 8. 2020 15:06

Konečně někdo začal počítat průměrný věk aut, která reálně jezdí. Těch 8 a něco let by odpovídalo tomu, co je běžně vidět na silnicích.

3 0
možnosti

Rodinné auto 17 let, letní auto 41 let, zimní auto 30 let. Všechna tři auta dohromady najedou asi 15 tisíc km ročně.

Plus dalších 6 neprovozovaných aut (v depozitu) ve věku od 27 let do 52 let. To se ten průměr těžko snižuje. :-)

1 0
možnosti

my máme jen jedno tříletý, to nám stačí, jezdíme s ním celej rok a najede dohromady 25 tisíc, za rok bude mít najeto 100 tisíc, tak se prodá a koupí nový, my to zase snižujeme, sice těžko, ale děláme co můžeme

0 0
možnosti

P15e91t96r 66P13l43o40t

25. 8. 2020 10:52

Kup si nove auto a ani ocko nenasadis.:-)

3 0
možnosti

No a co? V roce 2000 to znamenalo, že vedle sebe stála Škoda 120 a Octavie. Dnes to znamená, že vedle sebe stojí Octavie II a IV. Rozdíl je "akorát" v tom, že ta druhá na vás víc řve, když se při zajíždění do garáže nepřipoutáte...

2 0
možnosti

Vlastnictví auta u nás je levné, takže občas mají auta i lidé, kteří s nimi jezdí málo. Potom je trochu problém s parkováním ve větších městech, protože slouží jako odstavná parkoviště. Na druhou stranu je vyvíjen agitační tlak na koupi nových vozů, aby šel automobilkám dobře odbyt. Jsou firmy nebo lidé, které mění auta po 3-5 letech. Rozumím jejich pohledu, ale v zásadě je to plýtvání. I když se už spoustu let říká, jak auta nic nevydrží, není to úplně pravda. Díky zinkovaným karoseriím u spousty výrobců nejsou žádné problémy s korozí, motory najedou 400 tisíc i víc. Mám 13 let staré auto, opravy nějaké proběhly, naposledy někdy před dvěma lety, emise splňuje a v pohodě projde technickou. Jezdím s ním i dlouhé štreky, třeba do Francie a nevidím žádný důvod, proč ho měnit, takže si ho ještě pár let nechám.

1 0
možnosti

Hlavně nemusíte řešit dilema,

jakou přifukovanou malorážku si místo toho koupíte.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...