Diskuze
Odbory Škody varují před tažením proti značce a přesunem výroby z Česka
Děkujeme za pochopení.
M45i68l67a24n 26S29m50u76t74n32ý
oprava: dividendy za 2019, 2018 a předchozí roky, kdy dividendy nebyly čerpány.
M13i33l84a28n 20S17m74u86t98n50ý
Rozhodují akcionáři/vlastníci, kdy 52 % koncernu VW patří rodině Porsche a Piechů. Dle výroční zprávy Škoda Auto za 2019 letos na jaře automobilka poslala majitelům čistou dividendu celkem 99,2 miliardy korun jako souhrnný čistý zisk za roky 2019, 2019 a nečerpané dividendy za předchozí roky. Opravdu si někdo soudný myslí, že akcionáři dovolí zaříznout tuto slepici snášející doslova zlatá vejce
P72e65t30r 80Č94e77r73m23á23k
Jen pro upřesnění - žádné zlaté vejce to není, škoda se podílí na zisku koncernu cca 9% a to ještě do značné míry jen virtuálně díky nastavení vnitropodnikových transakcí. Takže z pohledu té sumy v absolutním měřítku to sice vypadá zajímavě, ale v tom relativním usazení již znatelně méně
Nicméně souhlas v tom že zařezávat to nikdo nemá v plánu.
J36a15n 28N98o77v27a32k
No vypadá to, že u nás se budou vyrabet jen samé levné auta a na Slovensku ty nejluxusnější a nejdražší....
R42o26m48a39n 65S38m24a43t51a62n20a
Také je zameranie majiteľov VW. Zas to môže byť pre Čechy výhoda. Pokiaľ nevyjde VW ten ťah na elektriku, víťazom môže byť práve Dacia a Skoda. Bežní ľudia si nebudú za pár rokov kupovať auto pre osobnú potrebu za 25.000€, ktoré dnes stojí 15.000€. Lebo aj lacné a jednoduché ojazdené šunty sa raz stratia z bazárov.
P83e12t91r 22Č69e94r58m95á48k
Tak tohle je solidní výkon. Odborářské žvásty, zamíchaná tisková zpráva z četky a osobní domněnky Dvořáka. Dohromady ultramegablábol, v tom článku není snad smysluplný odstavec.
VW jen zefektivňuje procesy, využívá synergií při výrobě technicky spřízněných modelů a hledá optimální využití výrobních kapacit. Odborářské nesmysly jsou k smíchu, když škodovka vysoutěžila v rámci vnitrokoncernové soutěže Atecu nebo Toledo tak to bylo ok (přesto že pak nestíhala výroba protože odboráři odmítali pracovat více), ale když to vysoutěžil někdo jiný tak je to na protesty? Když se uvažovalo o výrobě modelů střední třídy na jednom místě tak za situace kdy to měl být Emden to bylo řečí že se bere vlajková loď a bububu, když se zvažovali Kvasiny tak najednou ticho po pěšině (přesto že to vzhledem k objemu produkce passatu nebylo vůbec reálné - celé Kvasiny by vytížil prakticky sám, to znamená SUV pryč), a blava je opět problém... A nakonec po představení škodovky se základní cenou nad milion prohlásí že někdo chce dělat ze škody pod dacii.. Ne, tohhle nevymyslíš.
R55o97m10a18n 89S27m57a22t91a17n95a
Konečne od niekoho reálny pohľad na vec
M68a75r70t79i16n 60H42o98l90y
Nemyslim si, ze v jinych zemich Evropy dostavaji zamestnanci automobilek o 30% vyssi plat, nez je prumerna mzda v dane zemi. Tahle dlouhodoba nenazranost odboru drive ci pozdeji musi vest k tomu, ze hlavni akcionar na to bude reagovat a ucini nektera rozhodnuti, na ktera ma sve plne pravo a nikdo je nemuze zpochybnovat.
F61i36l20i12p 38Z14á43v92o57d14n29ý
Abyste nakonec té Dacii ještě nezáviděli, vy hrdopýšči
J12a51n 43V66í50c17e41n22a
Česko je všem ukradené, tak jako bylo ukradené těm, co tu Škodu prodali Němcům. Ne-li více.
R15a19d62o58v14a81n 93S70ý88k16o60r22a
Kdyby Škodu neprodali Němcům, už by dávno nebyla.
L23u29d43ě13k 76M48r91á46z45e89k
v ČR je 5.5 miliónu zaměstnanců, ve Škodovce 40 tisíc, to není ani 1% všech pracujícíh a kolik mediálního prostoru Škodovka dostává, je to ještě někomu divné?
J30i91ř60í 21V63o19d92s53e60ď31á71l31e86k
Tak pořád je to jeden z největších zaměstnavatelů a má největší podíl na HDP... Nemluvě o tom, že je na ní nabalena většina průmyslu u nás.
Z51d69e26n11ě39k 72F37i33b88i35c65h
Tak jasně, že vám teď vedení degradaci popře. Slibem nezarmoutíš. Dokud to není někde ve smlouvě s penále, může slibovat cokoliv.
M81i17r39e88k 12Ř24í93h75a
Jasně že patří škodovka VW. Ale řeči o odborech ať mlčej jsou úplně mimo. Německé odbory (zvlášť ty ve VW) jsou silné a mají vliv na rozhodování firmy. Čili naše odbory se chovají jako ty ve VW. Škodovka je dlouhobě velmi zisková a to je i tím, že sice tady její zaměstnanci berou lepší platy,ale jejich němečtí kolegové jsou úplně někde jinde (i španělové). A tak naše modely nesou větší zisk. Přesun výroby do německa sníží profitabilitu toho modelu a samozřejmě i škodovky což se projeví i na platech zde. Představa že škodovku potáhne to jejich elektrické přibližovdlo "Škoda Nijak" je mimo. Cena přes mega vlastnosti nic moc. Pokud víte že víc než polovinu ceny dělá motor a baterka, tak kdyby to jelo na fosil nikdo to nekoupí. VW se dostává do slepé uličky a musí udržet zaměstnanost a zisk doma. Z jeho pohledu je to logický krok, ale vede k oslabení Škody. A odborům se to oprávněně nelíbí.
P25e87t69r 97Č92e28r83m77á44k
Je to trochu jinak. Odbory nechme stranou - to že ty české jsou akorát pro smích je reálně jedno, rozhoduje stejně majitel bez ohledu na to co si odbory přejí - a to i v německu, jakkoliv jsou tam silné.
Jen pár upřesnění - škodovka je zisková zcela adekvátně své produkci - v obojím se podílí cca 8-9% na celkových číslech koncernu, navíc je to do značné míry virtuální číslo - po dieselgate do škodovky začal koncern cíleně deponovat větší zisk než reálně vytvoří, takže označení “velmi zisková” není moc na místě.
K platům - ač se to nezdá tak tvoří jen minoritní část nakladů na výrobu, při nákladových analýzách přesunu superbu se ukázalo že když by se vyráběl v Emdenu tak i přes vyšší mzdu dělníků by se díky větší produktivitě továrny v Emdenu dosahovalo téměř stejných čísel, po započtení toho že by se zvedla produkce (Kvasiny dlouhodobě brzdili dodávku na trh) se ukázalo že zisk by byl stejný.
K přesunům jen toliko že odbory skutečně jen dělají cirkus, Kvasiny dlouhodobě nestíhají, produkce dražších modelů není tak veliká. Jejich přesuny mají na ekonomiku škodovky vliv minimálmí - gro tvoří kompakty a malá auta, a ty nikdo sahat nechce, stejně jako nikdo nechce nijak snižovat zaměstnanost škodovky.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky
Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!