Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Populární zážehové motory ztrácí na spolehlivosti, problémy začínají u oleje

Po letech převahy dieselů se pozornost obrací k zážehovým motorům, o kterých se říká, že jejich údržba je méně problematická, jsou ekologicky čistší a zároveň stále úspornější. A opravdu, mnoho problémů známých ze vznětových jednotek se u těch zážehových nevyskytuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Typický marketing a není náhodou, že autor zůstal anonymní. Vím o Superbu 1,8TSI s nájezdem 750 tis km.

0 0
možnosti
Foto

Na blbnutí mám staré Subaru (2000) s benzínovým boxerem a krom toho, že mu nechutná Natural 95, jsem se za léta provozu nesetkal s žádnými problémy. S EURO4 šel motorismus do pekel.

0 0
možnosti

P69a45v27e17l 23B21e69ň31o

30. 9. 2020 8:17

No tak všichni poslechnou a koupí si hned elektromobil...a za chvílu začnou vycházet takovéto články zase o tom, co s bateriema, kam je vyhazovat, jak sehnat pod pultem novou, dražší...a takhle dokola...ať žije marketing...;-))

3 0
možnosti

že ty poslechneš a koupiš si hned elektromobil neznamená, že tak udělají hned všichni, menšina lidí se řídí rozumem a je jim jedno, jaké články vycházejí a jaké nevycházejí, já se třeba řídím rozumem a jak mně bude víc vyhovovat elektromobil, tak s ním začnu jezdit a bude mně úplně jedno, jaké budou vycházet články a nebo kde se budou vyhazovat baterky, tohle mně nikdy zajímat nebude

1 4
možnosti
Foto

Ohledně viskozity oleje - když je olej řidší tak to může být výhoda v zimě, když se startuje studený motor. Olej není tak ztuhlý a lépe maže. Není to jeden z důvodů proč se používají oleje s nižší viskozitou?

1 0
možnosti

pro nízký teploty platí číslo vlevo od W a pro vysoký vpravo od W, pokud je vpravo od W 18 a nebo 20, tak je to jeden z důvodů, proč má motor nižší životnost než když je tam 40 a se zimou to nesouvisí

1 0
možnosti
Foto

Kdo maže ten jede ;-)

0 0
možnosti

Olejíček - poloviční zámečníček.

1 0
možnosti

Motorů s rozvodovým řetězem hodně ubývá, i koncern (naštěstí) přešel na řemen. U přímovstřikových benzínů (což jsou až na pár výjímek už skoro všechny) se někdy doporučuje vyvarovat se krátkým jízdám a častým studeným startům, kvůli karbonizaci, což je asi spolu s problematickými oleji největší problém. Novější motory mají už výfukové svody integrované do hlavy válců, což je asi v podstatě nutnost právě pro "studené jízdy". Takový renaultí motor 1.2 Tce na toto trpěl extrémně.

Nové benzíny jsou opravdu už hodně složité (opět čest výjimkám) a skoro všechny starší generace přímovstřiků v ojetinách jsou značně problematické. Teď se zdá, že už jsou největší problémy vychytané. Jenže nově zase přibývají různé hybridní komponenty... Paradoxně tedy možná nejspolehlivěším benzínem bude hybridní Toyota.

0 0
možnosti

Mám najeto 100 tisíc km a olej jsem měnil jednou. V reduktoru, šroub byl plný špon. Vinutí ani magnety se zatím překvapivě nekarbonují a ani elektrolytická koroze neprobíhá ;-D

0 0
možnosti

Takhle to vypadá, když o všem rozhoduje rudozelený byrokratický dobytek bez technického vzdělání, který v konečném důsledku škodí nejen lidem, ale i planetě.

33 0
možnosti

rozhodují to, co byli lidem zvoleni, technické vzdělání nikoho v demokracii neopravňuje k tomu, aby mohl rozhodovat o zákonech

0 9
možnosti

MN1999

28. 9. 2020 14:23

Takže jestli benzín, tak jedině japonec :)

0 0
možnosti

zrovna mazda dvoulitr je blbej, se to zakarbonovává, nejede to a jsou s tím špatný zkušenosti, jestli benzín, tak němec, třeba opel dával donedávna do Mok 1,4 turbo 103 kW nepřímovstřik, nezničitelnej motor a bezúdržbovej, nic nepotřebuje, olej si vyměníš sám a jen jezdíš, rozvod spolehlivým řetězem, elektromagnetická spojka na zadní nápravu nepotřebuje ani měnit olej

0 0
možnosti

To snad ví každé malé dítě, že spalovací motory se musí mazat. Pracují v podmínkách dost velkých rozsahů teplot a zrychlení, je tam hodně třecích ploch a rotačních mechanických dílů.

Pokud by někdo vymyslel motor, převodovku nebo diferciál bez oleje, tak by nejspíš o dost dlouhou dobu prodloužil okamžik, kdy budou spalovací motory vyřazené z běžného užívání (například podobně jako parní stroje).

3 0
možnosti

však se mažou, ale když je olej řídkej, tak je logicky i slabší film v třecích místech a nižší tlak v matzacím systému a když je slabej film, tak i odvod tepla je horší, takže se to všechno víc zahřívá a jak se to víc zahřívá, tak to pak zastavíš, ten motor a na těch horkých místech ti ten řídkej olej lepší zkoksovatí, což je blbý, proto je lepší tam dát olej s vyšší vyskozitou, klidně 5W40

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...