Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají. Technika a interiér zůstaly po letech provozu na vysoké úrovni, ale nemá cenu si nic namlouvat – tento model z trhu brzy zmizí, tíží ho totiž jiné nedostatky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J51a70n 22S50i88m27o54n

27. 10. 2020 23:30

Měl jsem m6 2004 v benzínu a bylo to super auto. O parník lepší než evropská konkurence. Ovšem pouze z pohledu člověka, co to má pro vlastní potřebu a na delší dobu - tj. žádná nafta, ale benzín, starani se o auto, atd.

0 0
možnosti
MU

jj, neco podobneho i muj nissan, 20 let vek..vse puvodni, stale funguje -vcetne klimy apod. ale to co to drzi pohromade, to nenavratne rezne..

2 0
možnosti
PP

O rezivění japonských aut psal Tom Clancy v knize Čestný dluh vyšlé v roce 2003.

Ano, Japonci umí udělat spolehlivé motory, mám pocit, že motory do Mitsubishi se vyrábějí v továrně, kde se za války vyráběli za motory do letadel Zero. Ale na Mitsubishi zrezl za pád let zadní blatník tak, že se musel v rámci záruky měnit, rezly i zadní dveře. Do motorků od stěrače tekla voda, občas prý na někoho spadli zadní dveře. Mitsubishi u nás prý končí.

Jak to bylo i řečeno v článku u Mazdy. Motory japonských aut jsou spolehlivé, ale to okolo ne. Na náhradní díly se dlouho čeká, jsou pouze originální a drahé, a jak se psalo v článku, repase nejsou u japonských aut běžné.

Závěr je jasný...

0 1
možnosti
JP

J29o26s70e20f 33P39a74g60á68č

23. 10. 2020 21:07

Jak píšou v článku, Toyota a Honda karoserie NAPROSTO bez problémů. Ale možná to nejsou japonské auta.

0 0
možnosti
AS

Hrozný auto. Začalo mi reznout už druhý rok, autorizovaný servis se to snažil v záruce řešit (nějakým plastovým nátěrem ) ale samozřejmě to rezlo dál a skončilo to uříznutím podběhů (strašidelně zpraseným). O tom co dělal podvozek je napsáno dost. Další radostí byla vysypaná spojka a dvouhmoťák (ve 150k) za 50 tisíc, podělaný vstřiky 60 tisíc a jako třešinka na dortu - neúspěšná hned první STK kvůli zadním brzdičům (auto pravidelně servisované v autorizáku) 15 tisíc. V šestém roce jsem s ní 4x zůstal viset a musel si volat odtah. Nejhorší auto, jaké jsme kdy měl a to jsem jezdil i favoritem... a to prosím ta moje M6 měla 12 let záruku na prorezavění karoserie :-)

2 0
možnosti
JK

Túto Mazdu 6 som mal, len bola o niečo novšia - po facelifte. 2 litrový turbodiesel mal o niečo vyšší výkon 105 kW.

Vozenie to bolo pekné, aj živé, ale druhý krát by som si ju nekúpil. Ani v súčasnom prevedení - určite nie s dieslom. Vysvetlím.

Problémom mazdy bola a stále je korózia. Šestky sa vyrábajú v Japonsku, a tam nepoužívajú ani zďaleka takú agresívnu soľ ako u nás. A kvôli nám v strednej Európe nebudú meniť technológiu. Najnovšia šestka to mala zmeniť, v dutinách sú veľké množstvá protikoróznej hmoty, ale podvozok vraj hrdzavie aj tak.

Druhým problémom je 2-litrový turbodiesel. Ja som dva krát menil olejové čerpadlo, až som nakoniec musel meniť celý motor. Tento motor mal - a vraj stále má aj v najnovšej generácii - nejaký problém s vačkovým hriadeľom, ktorý sa pomaličky obrusuje, a jeho piliny sa pomaličky dostávajú do olejového čerpadla. Tam sa vybrúsia zuby a čerpadlo odíde. Problém je potom aj so samotných hriadeľom. Doteraz mám vymenený motor bez hlavy uložený v šope.

Ďalším problémom - zvlášť u japoncov sú dieslové vstrekovacie trysky. Nie sú stavané na naftu vyrobenú z ruskej drsnej ropy. Trysky po čase odídu a jedna stojí nejakých 10.000 korún (sú tam logicky 4).

Osobitná kapitola je časticový filter. Po čase mi to liezlo už na nervy. Každých 150 až 170 km sa na 15-20 spustilo vypaľovanie filtra a okamžitá spotreba vtedy vzrástla z prijateľných do 6 litrov na 8 až 10 litrov. To zrážalo moju dlhodobú výslednú spotrebu na 6,7 litra. Rovnaká spotreba je najčastejšia aj v nemeckej databáze, kde si motoristi sledujú svoju spotrebu a ktorá je verejne dostupná - spritmonitor.de

Paradoxne lepšia kúpa je asi táto, testovaná mazda pred faceliftom ako novšia po facelite. Dá sa rozlíšiť jednoducho - starší model má strieborný stredový panel, novší má farbu čierneho klavírového laku. Nemá časticový filter, na druhej strane má ale ešte horšiu protikoróznu ochranu ako model po facelifte.

Pokiaľ túto šestku máte, rýchlo ju predajte. A pokiaľ nemáte, nekupujte...

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...