Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s nevalnými výsledky. V našem testu jsme testovali čtyři auta. O kolik se u nich se systémem start-stop snížila spotřeba paliva? A je vůbec k něčemu dobrý?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PR

P96a62v89e21l 38R47u24s

25. 10. 2020 10:09

Před 10 lety iDnes psalo, že se ušetří při Start-Stop 2 litry paliva na 100 Km jízdy po městě.

Viz https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/system-vypinajici-motor-ma-smysl-ve-meste-usetri-az-dva-litry-benzinu.A100209_124750_automoto_fdv

2 0
možnosti
DD

D81a39v13i77d 26D28u55š89e92k

25. 10. 2020 9:24

Eurozelený nesmysl.

1 0
možnosti
MK

Všichni ho mají, nikdo ho nechce, mělo by se to zrušit. :-)

1 0
možnosti
TK

Hmm. vsichni ne.

v par autech jsem ho mel.. a ani nevim o jeho existenci.

0 0
možnosti
FN

Mám to taky v autě, a opravdu se mi to nechce při každým nastartování vypínat. Ve městě to stejně často nevypne, to jsem si zdůvodnil tím že možná po častých startech kontroluje stav baterie a při určité hranici nechá motor běžet aby se dobíjela. Podle článku minimální úspora, rozumnou jízdou lze uspořit víc.

Co ný mě ale zajímalo, je, jaký vliv má časté startováni na motor,,, ventily, kazalyzátor a tak.

0 0
možnosti
MK

Veskrze negativní.

1 0
možnosti
PH

Mi SS sytém ve VW taky vypíná nabíjení telefonu(proud v zapalovačové zásuvce). Takže SS systém je schopen vygenerovat nemalý počet nabíjecích cyklů baterky v telefonu.

0 1
možnosti
TK

Pokud nemáte nějaký retro telefon, ale normální telefon, tak to žádné nabíjecí cykly negeneruje.

u moderní batrky v telefonech (ty vselijake Li-cosi) neplati cyklus jako zapnutí nabíjení - vypnutí nabíjení. Jako nabíjecí cyklus se počítá dodání energie v množství kapacity baterky.

čili stále se jedná o jeden cyklus. i kdyz se vam nabíjeni vypne treba desetkrat.

0 0
možnosti
PB

P18e76t51r 47B94e58d86n42á42ř

24. 10. 2020 14:23

Všechny Toyoty hybrid co máme ve firmě jsou také vlastně svým způsobem Start-stop. A jezdí bez poruch statisíce km. S nejběžnějši 1.8 hybridem po Praze a okolí v nej zácpách tak 4.2 l na 100 km. 2.5 l v RAV za 5.8, v Camry za 5.2.

1 0
možnosti
MS

Však to je také jediný smysl dávající "start-stop" ...

1 0
možnosti
JV

I když auto příslušně stojí, tak se motor vždy časem nastartuje a nemusí se zapnout nic, jelikož auto i tak spotřebovává energii.

Start-stop je většinou pro zlost. Nikdy nemůže vědět, jak dlouho budu stát. Takže to stejně ovládám ručně.

3 0
možnosti
PS

Jedna z věcí co EV nemusí řešit.

0 0
možnosti
PR

P15a60v30e15l 61R47u97s

24. 10. 2020 1:58

U moderních aut je inteligentním nabíjení akumulátoru, které ničí akumulátor. Pokud je potřeba ho vypnout a přepnout na konvenční nabíjení, tak u většiny aut lze zajistit rozpojením malého konektoru na konci mínusového kabelu u baterie, jde o sondu proudu. Současně se trvale vypne Start/Stop.

8 0
možnosti
MK

Budeme zelení,ať to stojí co chce. Pokud budou o takovýchto věcech rozhodovat lidé s klapkami na očích, jednostranným názorem a minimem znalostí techniky,bude příroda trpět.

19 0
možnosti
JV

Tohle samozřejmě nemá s ekologii nic společného. Jsou to manýry, které byly u nás za totáče, tj. plánování technologického pokroku.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...