Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na nových autech se nevydělává, prodejci se proto vrhli na ojetiny

Počty nově prodaných aut klesají, s nimi i jejich marže pro dealery. Čím dál víc zákazníků platí hotově nebo si seženou vlastní financování a berou dealerům příjmy i v této oblasti. Kromě tradičních zisků ze servisu teď automobilky objevily nový zdroj příjmů – ojeté vozy. Ohrozí to nějak tradiční autobazary?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Proc nema clanek o zdrazovani ojetin ze dne 1.12 svou diskuzi??? Jo aha, AAA AUTO PRAHA :-)

0 0
možnosti
LK

Byl jsem jednou v autobazaru, a už to nikdy neudělám. V domění, že se obracíte na odborníky ve své profesi, zjistíte, že neumí nic, akorát chtějí odrbat. Prodal jsem sám, a uděkal vše sám od A-Z.

3 0
možnosti
JH

dvě poznámky k tématu.

AAA - spolužák tam prodával, pravil, že iluzionistu už dál dělat nehodlá.

zvýšení prodeje ojetin - jestli za tím nebude i to, že díky regulacím a napěchování technologiemi jsou nová auta významně dražší a zákazníci cítí poslední šanci koupit ještě relativně jednoduché vozy.

0 0
možnosti
JT

J22a11n 68T68a43r65a77b19a

19. 10. 2020 16:05

AAA jsme využili několikrát, když si odmyslím několikadenní trapné divadlo jejich "odborníků" s telefonáty a šponováním ceny, vymýšlení neexistujících problémů, příplatky za prohlídku vozu a bůhvíco ještě, nakonec jsme tam prodali vždy významně lépe, než u dealera konkrétní značky. Chtělo to ovšem pevné nervy a žaludek. Nešlo o levná ani stará auta a ani jedno z nich nezůstalo v ČR. Všechna šla do zahraničí.

Přesto bych daleko raději dával auto dealerovi na protiúčet, což je bohužel dnes ta nejhorší varianta.

Takže volíme nejčastěji tipcars nebo osvědčené lokální prodejce zánovních aut a tam jsme nejspokojenější.

0 0
možnosti
PM

P81e40t77r 77M47i12c98h68a14l

19. 10. 2020 20:23

To já mám opačnou zkušenost. Áčka mi nabídla cenu o 40% nižší.

0 0
možnosti
AL

Koupil jsem zánovní u Škovky, roční vozy. Staré 10 měs, najeto 8 tis, za 2/3 ceny nového. Slouží dodnes, a už bude mít 400tis.km.

0 0
možnosti
MB

A byl nejaky problem se ziskanim znacky pro veterany?

0 1
možnosti
MJ

Při tom absolutně nelogickém šponování cen v nejméně vhodné době, kdy už i Hyundai u svého nového i20 zvedl cenu o 50 000kč a to už v základu bez klimy a rádia, tak dobře jim tak. Problém je také to, že pokud už ten prodej ojetin vedou, tak se úzce zaměřují na stejné značky, které prodávají jako novky v autosalonu, čili Škodovka bude nabízet pouze ojeté Škodovky a absolutně to nezaručuje, že auto bude bezproblémové. Ono by stačilo, kdyby za rozumný peníz byl u prodejců výkup ojetiny od zájemce o nový automobil, ale to raději nabídnou směšný paušál za šrotovné, takže každý, kdo má slušnou ojetinu to nakonec šoupne raději do toho běžného autobazaru, protože tam dostane více, nebo nejlépe si to prodá sám. Mimochodem, můžou prodávat ty mraky aut z operáků, ale to se raději vše hromadně vyvezlo k prodeji za hranice :-P

0 0
možnosti

P34e88t77r 32Č82e14r51m36á68k

19. 10. 2020 13:46

Což o to, logické bohužel je - emisní restrikce nutí výrobce k implementaci dražších řešení, což nelze do ceny nepromítnout. Navíc i tak jsou auta nad limitem co2, takže jsou modely u kterých je paradoxně lepší neprodat vůbec než prodat bez zisku a ještě si zhoršit flotilový průměr...

Co se týče těch značkových programů - ten má logicky smysl primárně u aut z dané značky nebo koncernu, a to právě kvůli zajištění historie a popsání reálného stavu, přičemž obojí je k určení rizik klíčové. Dealer škody se prostě nepodívá do servisní databáze fordu a ani nemůže relevantně posoudit technický stav hyundaie a pod.

No a že se to soustředí hlavně na auta která mají nějakou hodnoty a nespadají do levelu "šrotovné" je tak nějak jasné, to je právě to co je odlišuje od bazarů, ono z toho pak vzniká akorát koutek "vrakoviště" kde stojí neprodejná auta.

0 2
možnosti
RS

AAA: Máme stejný cíl: vysvětlit zájemcům o koupi ojetého vozu, že bezpečnější je obchod řešit s profesionálním prodejcem, než individuálně, na inzerát, takzvaně „na ulici“. Tak se u nás stále prodává několik set tisíc ojetin ročně a je to nejméně bezpečný způsob nákupu.

Tak to je krásný hlod.

5 0
možnosti
Foto

Já raději koupím auto právě od soukromníka na "ulici". Koupím ho levněji než v bazaru, od soukromníka dostanu většinou nezkreslené informace a ve finále v případě závad se s tím soukromníkem je větší šance se dohodnout než se dohodnout s velkým bazarem.

0 0
možnosti
JT

J44a63n 82T60a54r23a18b13a

19. 10. 2020 10:18

No bohužel, moje zkušenost s výkupními cenami u dealerů (audi) je velmi špatná. Nabízené ceny na protiúčet jsou brutálně podhodnocené. Auto jsme zatím vždy během několika málo dní prodali o 30-40% dráž.

4 0
možnosti

P41e30t77r 57Č95e14r55m43á80k

19. 10. 2020 10:31

To je spíš o náhodě, jiní to zas nemohli dlouhé měsíce prodat ani za tu nabízenou cenu. Ale on není problém se domluvit s dealerem na tom že to vezme do komise, uzná jako protiúčet tu základní sumu za kterou ví že to prodá a která odpovídá tomu výkupu, a pak to bude nabízet v relaci přání zákazníka. Ale reálně to tak preferuje jen menší část zákazníků, pokud se to po nějaké době za tu jeho cenu neprodá tak tam má riziko že to bude muset celé doplatit...

0 0
možnosti
JK

Auto ESA premiový program ? ;-D;-D;-D

2 0
možnosti
JB

Takový český paradox: všichni na AAA nadávají -a přesto má takové prodeje! Tak kdo u nich vlastně kupuje???

10 0
možnosti
Foto

Všichni nenadávají. A AAA mají jednu obrovskou výhodu - maj íspoustu aut skladem a je z čeho vybírat a to je pro člověka ,který se o auta moc nezajímá (nebo vůbec) velké plus. Zajde do AAA ,prohlídne desítky vozů na jednom místě za jedno odpoledne a a následně mu tam všechn ovyřídí a on bez starostí odjíždí.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...