Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ani na stará auta Čechů nestačí kladivo a šroubovák, základem je diagnostika

Na silnicích letos přibylo případů porouchaných aut. Důvodem je větší aktivita svátečních řidičů se staršími stroji v době koronavirové krize. Propad prodejů nových aut znamená, že lidé budou udržovat v provozu stárnoucí vozy. I ty už dnes často vyžadují specializovaný servis.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Se servisy je to pravda. Ve dvou servisech nemohli přijít na to, proč mi u Fabie 2 blbne zadní osvětlení ( zhasinani parkovacky atd). Vyměnili páčku blinkru u volantu, další chtěl měnit rovnou řídící jednotku. Nakonec jsem studiem internetových for a s pomocí táty (40 let dělal elektrikáře na elektrárně) zjistil, že jsou rozlamane dráty v kabelovém svazku jdoucim do pátých dveří v místě prostupu svazku z karoserie do pátých dveří. Po vyvliknuti gumové "nohavice " kryjici svazek jsme zjistili rozlamane dráty. Stačila hodina práce, dráty jsme prostavili lycnou a od té doby to je bez problémů.

0 0
možnosti

Osobně dělím servisy na odborné a neodborné. Bohužel mezi Ty neodborné řadím i mnohé autorizáky. Třeba v Renaultu Trutnov nepoznali po popsání příznaků a za využití své techniky vadné čidlo otáček klikovky (běžná závada na těchto vozech). V garážovce za městem mi servisák už na telefon řekl co to bude a světe div se? Po výměně čidla je už dva roky klid. Je to prostě hlavně o lidech.

0 0
možnosti

Článok je moc optimistický čo sa týka schopností diagnostiky.

Ja som zistil na mojom VW e-up pri cca 2000 km pomocou free ODB ELM diagnostiky 2 dosť vážne chybové DTC kódy (okrem toho aj cca 4 menej závažne alebo nepodstatné).

Auto už bolo v značkovom servise 3x (z toho raz 14 dní), chybové DTC sa potvrdili ale príčinu chybových DTC kódov servis neodstránil, objavia sa vždy po niekoľkých desiatkach km.

Auto ale jazdi subjektivne OK. Teraz má 6 tis km.

0 0
možnosti

J73a18n 60P32r89i54b86y97l

5. 11. 2020 17:21

Komentovat porovnávání kvality servisu autorizák x garážník nebudu.

Ale reagoval bych na tu svépomoc. Já se před asi dvěma roky rozhodl, že si budu servisovat sám a není to nic nemožného. Vyměnit olej, vyměnit filtry, vyměnit ramena podvozku, tlumiče, pružiny, ložiska, kotouče, destičky, zdiagnostikovat vadné relé žhavení, žhavičku a vyměnit atd.

To vše se dá doma v garáži se základní sadou nářadí a diagnostikou za pár stovek z číny a multimetrem. Naši otcové za komančů to taky dělali leckdy sami a nenechte se přesvědčit, že se auta od té doby zásadně změnila. 3/4 prací co je třeba dělat na autě je furt stejný. Jen lidem se nechce.

1 0
možnosti

Souhlas že značná část základního servisu se dá udělat i svépomocí doma, byť ten výpis bude pro většinu populace značně štíhlejší než co uvádíte.

Jiná věc je proč to dělá tak málo lidí - nemají zkrátka potřebu, jejich čas je cennější, nemají potřebné znalosti, vybavení, zázemí. A to ještě mluvíme jen o starých ojetinách u kterých se už neprojevuje pokles ceny který takováto domorobo péče pochopitelně nutně nese.

0 0
možnosti

J11a18n 14P84r37i52b33y97l

5. 11. 2020 17:14

Uuuuf. No to je teda blábol. Snad ve všem mám přesně opačný názor a zkušenosti, než se píše v článku. Ale spíš je to celé skrytý PR reklama nějakýho autorizáku, protože jim ubývají zákazníci.

Tak především totálně lichá je představa, že není třeba auto projet, poslechnout, případně přikládat "elektrody" multimetru. Naopak. Lichá je představa, že auto připojíte na diagnostiku a ono vám poví kde je problém. Auta mají stále spousty komponent, které jsou absolutně mimo pole působnosti řídících jednotek a diagnostiky. Brzdy, ložiska, polosy, setrvačníky, spojky, tlumiče, pumpy a vůbec většina věcí co se běžně servisuje se musí zkontrolovat vizuálně a poslechnout a projet. Když už náhodou řešíte nějaký problém na motoru, tak vám diagnostika řekne přibližně kde je problém, ale najít ho musíte stejně sami. Například to řekne - čidlo to a to neplatný signál. Ale jestli je vadné čidlo, nebo jestli je překousaný kabel, nebo je někde špatný zkorodovaný kontakt atd. diagnostika neví. Kolikrát je problém i někde úplně jinde a na daném čidle se projeví "přeneseně".

Tohle je ohromný problém autorizáků, kde zpravidla chybí zkušení technici (vím z několika autorizáků, že tam bývá velká fluktuace a zkušení nezůstávají kvůli platům), kde umí jen napíchnout diagnostiku a vyčíst chyby a když nevidí nic tam, tak vás budou přesvědčovat, že tomu nic není. Zažil jsem víckrát. I jsem zažil situaci, kdy jsem si musel problém dohledat tím přikládáním multimetru a opravit sám, protože pro autorizák problém co nevidí diagnostikou neexistoval.

Řešit mechanické problémy, jako například že se to třese za jízdy taky nechtěli. Asi jim to diagnostika neukazuje. A taky to není jako brzdy, kde jsou sjeté destičky vidět a není tam riziko, že vymění něco jiného.

0 0
možnosti

No jak říkáte - je to jen váš názor. Ono to není o autorizáku, je to o tom jak důležitá resp. stále důležitější je dnes odborná dignostika. Protože čím dál více problémů je ryze elektronického charakteru, žádná mechanická ani mechanicky odhalitelná závada. Když přestane fungovat jeden blinkr kvůli chybě v komfortce tak může chodit okolo sebelepší mechanik ale bez odborné znalosti a adekvátního vybavení - což není žádná diagnostika za pár tisíc a už vůbec ne nějakej multimetr (to je k pousmátí, ten v době optiky, sběrnic a gatewayu je prakticky k ničemu), to zkrátka nemá šánci poznat.

Druhá věc je že odbornost skutečně nesouvisí s autorizákem, nicméně pravdou je že po této stránce jsou na tom výrazně lépe než garážisti. Ideální je však bezpečně specializovaný servis.

0 0
možnosti

vzhledem k tomu ze vrcholem extremne slozite elektroniky patnactilete okty a obdobne starych aut je lambda sonda (resp. urceni te spravne pri umisteni vice kusu) a nejcastejsi "problem" je EGR, jez nema na funkci rostlinare vliv bych to tak tragicky nevidel...

navic kdyz se clovek neboji uspinit a tu lambdu vymontuje, vystaci si s horkovzdusnou pistoli a zminenym multimetrem aby zjistil, jestli/jak funguje,

a to ani nemluvim o tom, ze vetsina "porouchanych" lambda sond ma problem s predehrevem, jinak pracuji zcela normalne, takze s ohratym motorem a smazlou chybou z ECU (objevi se az pri dalsim studenem startu) projde i ferove emise

za me - byt maji starsi auta samozrejme sve mouchy (adekvatne veku) - drtiva vetsina jich je mechanickych, snadno, vetsinou levne a nezridka svepomoci odstranitelnych a proste neverim, ze se ty dnesni pekace pro masy doziji tech let, co dnes 20 let stare vozy (ktere jeste dalsich 20 budou slouzit)

diky downsizingu a extremnimu tlaku na cenu v kombinaci s sitozni kvalitou zpracovani nevydrzi minimalne motorove

4 1
možnosti

A jediny podklad pro tohle je vas pocit, ale tak hlavne ze mate jasno :-D

1 0
možnosti

Tak pořádná diagnostika je základ pro opravu aut, natož pak těch novějších. Nicméně jsem se setkal již ve dvou značkových servisech, že ani s poslední aktualizací jejich profi diagnostiky za těžké peníze často nic nenajdou natož, když po nich chcete přehrání SW pro ŘJ, která řeší konkrétní problém a musíte se o tom dozvědět, až na zahraničních fórech a říct jim i číslo verze, která to řeší. Pak se teprve uráčí obrátit na zastoupení a teprve pak získají SW a ten přehrajou. Do té doby budou ale tvrdit, že to není závada, ale vlastnost. No a prej pravidelná školení ;-D Takže značkový servis není zárukou ničeho a ještě si za načtení kódů naúčtují svůj poplatek 500kč, až cca. 1500kč. Takže i mě to před časem dokopalo si taky pořídit vlastní diagnostiku, která zvládne již měnit i nastavení a dávat seřizovací součásti do výchozího nastavení pro jejich správné nastavení, což už vyžaduje i ta skoro 20 let stará Fábia, jen tak pod čarou. Pokud chce někdo pouze čtečku pro čtení a mazání chybových kódů, tak toho je na čínských eshopech hromada, ale i tady je nutné, aby to podporovalo rok výroby, značku a model konkrétního auta, jinak to budou vyhozené peníze.

0 0
možnosti

Ještě k té umělé inteligenci alias rozpoznání zvuku - určitě to je zajímavý posun, nicméně v principu je to dávno existující věc, u nás to moc rozšířené vzhledem k investici není, ale např. v centrálach německých automobilek jsou podobná zařízení běžná - jedná se o speciální stolice vybavené senzory všeho možného (hluk, teplota, vibrace atd) a na základě sledování toho jak se auto chová v nějakém testovacím režimu pak dovozují možnou závadu.

Samozřejmě aplikace v telefonu bude výrazně praktičtější, nicméně logicky méně přesná.

0 0
možnosti

Ono často stačí již i to cvičené ucho znalého mechanika ;-) Ale to není tak cool, jako dnešní sestavy čidel a sofistikovaného programu pak vydávat za umělou inteligenci ;-D

0 0
možnosti

Po dlouhé době relevantnější článek. Problém diagnostiky (resp.toho že drtivá většina servisů zvládne jen tu naprosto základní nebo žádnou) stále roste s tím jak přibývá sofistikovanost aut, což se promítá u starších modelů sice se zpožděním, ale jistě.

Připomíná to problém servisních dat. Většina garážistů a neautorizovaných servisů je nechce kupovat, protože při multibrandovosti by je to stálo značné náklady. Pak ovšem neznají správné postupy a učí se za pochodu na úkor zákazníků.

Tady je to podobné - např. už cca 20let se rozšiřuje v autech battery management, který mimo jiné zpravidla vyžaduje nakódování nové baterie. Bohužel dodnes je o tom povědomí mnoha servisů mizivé, něco tak banálního jako výmněna baterky... A to je přitom věc co se dá zvládnout tou obyčejnou základní diagnostikou za pár tisíc. Pak jsou věci které už vyžadují speciální diagnostické zařízení, které už podle typu stojí spíše v řádech desítek tisíc a které jsou velmi rozličné - např. i na identickém modelu auta může být použita odlišná regulace turba dle jeho výrobce a každý vyžaduje jinou diagnostiku. Pokud se to přitom neudělá správně tak sice mechanicky může být výmněna ok ale stejně to nepojede jak má a mnoha tisícové investice jsou vniveč.

Velké plus článku za alespoň částečné napravení dat o registu - to že čistě statistickým průměr registru (zapleveleného neexistujícími auty, veterány, youngtimery, a zmíněnými auty s min nájezdem) vůbec nekoresponduje se stavem na silnicích jen dávno známá věc, je sice smutné že to uvádí zrovna zástupce bazarů protože těch zdrojů je mnohem víc, ale i tak dobře R^

3 1
možnosti

M19i89c24h41a58l 95H24a79u66f

4. 11. 2020 16:38

Hm, kámošce odešel vstřik na druhém válci. To jsem zjistil za deset minut. Ale na opravu nebyl čas ani prostor (ve dvě v noci na parkovišti se to dělá blbě, zvlášť bez náhradního dílu), tak odjela ráno do autorizáku. V devět mi volala, že prý počítač nic nenašel, takže je auto v pořádku. Při tom znělo jako Zetor 25 těsně před smrtí a porucha byla zjevná.

5 0
možnosti

Nechal bych si to dát písemně (třeba z důvodu, že auto není moje nebo tak něco) a pak bych se obrátil na jiný autorizák, či přímo na výrobce s dotazem, zda tento servis je opravdu odborně na výši.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

Milano zrušeno. Alfa ustoupila ministrovi a nový model přejmenovala

16. dubna 2024,  aktualizováno  15:25

Na bláznivé komedie jsou Italové machři, a dokáží je přenést do reálného života. Ani ne týden po...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...