Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rozhodnuto: Superb se přestěhuje do Bratislavy, uvolní kapacitu pro SUV

Přesunem produkce příští generace modelu Superb ze závodu v Kvasinách do Bratislavy se v roce 2023 uvolní výrobní kapacity. Výroba vysoce ziskového modelu Kodiaq a jejího následníka zůstane v kvasinském závodě. Nově má Škoda na starosti Rusko a severní Afriku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Páči sa mi, ako je tu každý deň článok o reorganizácii výrobných modelov konzorcia Volkswagen, konkrétne presunu Superbu z Čiech na Slovensko. Zo zdesenia a hnevu to pomaly prechádza krotením vášní až k samouspokojovaniu národa vytváraním nových realít a mýtov. Nakoniec sa z toho urobí veľké víťazstvo "českej automobilky" a výmeny montovne za vývoj. Ani váš slávny národný bájkar Palacký by to vtedy neurobil inak. Tak zhrniem fakty:

- Škoda je nemecké auto, zložené z komponentov, ktoré vyvinuli Nemci

- VW je úplne jedno, v ktorom svojom závode bude ktorý svoj model vyrábať, pokiaľ mu to udrží zisky

- v Bratislave sa postaví prakticky celý nový závod (karosáreň, montážna linka, ...) pre 300.000 Passatov a Superbov v hodnote 1 mld.€

- pokiaľ sa niekto neznalý ukája predstavou, že Česi vyvinú na kolene nový Passat, tak potom rovnaký "vývoj" robia roky aj v Bratislave, kde "vyvinuli" Touarega, Cayenne a iné. Pod slovom vývoj sa myslí totižto iba napasovanie nemeckých platforiem, motorov, prevodoviek, sedačiek, klimatizácii, atď. koncernu do karosérie. Ani v Čechách a ani na Slovensku sa v tých závodoch nič nové nikdy nevymyslelo a nevymyslí. Na to má VW svoje pravé vývojové strediská. Také Porsche ho nemá v Zuffenhausene (tam má motoráreň a montážny závod rovnaký, ako ten v Boleslavi, alebo v Bratislave). Skutočný vývoj má skrytý vo Weissachu! Tam sa to rodí pre koncern a všetky jeho značky. Podobný vývoj má reálne už len Audi a materský VW. Takže trochu reality a menej povýšeneckých plkov. Superb sa nesťahuje do BA kvôli lepšej kvalite, alebo nižším mzdovým nákladom, ale iba kvôli kapacitným dôvodom. Cena práce je pri vysokej automatizácii výroby podružná. Takže kecy o českej výrobe a slovenskej montovni si nechajte pre čecháčkov u piva. Aj s "vývojom" Passatu v škodovke. Akurát sa využijú prekresľovači v Boleslavi, ktorí to už majú rozpracované s dvojčaťom Superbom. Tí bratislavskí "vývojári" nestíhajú, majú plné "Catie" novej verzie Bentgaya a Cayennu ver. 2023 :-)

0 0
možnosti

P98e52t72r 63Č12e57r88m88á97k

14. 11. 2020 19:57

V něčem pravda, v něčem méně. Vývojová centra koncernu jsou rozesetá napříč zeměmi a značkami. Není to tak že by VW vyvíjel a ostatním značkám pak jen dodával, vývoj skutečně dělají jednotlivé provozy. Škoda tedy skutečně vyvíjí co vyvíjí, tedy mj. malé dsg, komplet motory mpi, nápravy.

0 0
možnosti

H41o20n66z22a 78T42a45r

14. 11. 2020 11:00

Jak si vyložit přesun výroby modelu Superb na VW Slovensko

Stejne jako se VW na Slovensku vyrábělo CitigoE iV pro Škodu Auto a fakturovalo se

Škodě auto Která na auto doplácela, ale bylo to levnější nez platit pokuty za překročené emise ? .

Tak přesunutá výroba Škoda Superb na VW Slovensko znamená že zisky s výroby půjdou do VW Německo .

Němci v centrále VW vždy najdou dobrý způsob jak na Škodě auto vydělat .

0 0
možnosti

Tí Nemci chcú zarábať na každej svojej značke a na každom svojom vyrobenom aute. Asi ich k tomu tlačia akcionári :-)

0 0
možnosti

J46a52n 49B58u18l56v45a46s

14. 11. 2020 8:44

Když slyším slovo odborář, tak mi vstávají vlasy vzhůru a je mi blivno.

0 0
možnosti

Vozy jenom na dobijene baterie jsou mozna k vyuziti ve mestech. Mezimestsky, natoz mezisratne to je nesmysl! SUV, diky jejichz aerodybamickemu koeficientu musely automobilky fakeovat emisni kontroly jsou taktez pitomost. Delejte velmi aerodynamicka auta s rekuperaci pri brzdeni!!! A odborari, kupujte si levnejsi hodinky a obleky 

0 0
možnosti

J59a83n 93N75o67v13a91k

13. 11. 2020 15:54

V klidu! Superb bude Made in Czechoslovakia, jako všechny Škodovky kdysi :-)

1 0
možnosti

A ve srovnatelné kvalitě. ;-)

0 0
možnosti

I17v71o 84P10a74l28i86a12n

13. 11. 2020 15:49

To bačove nezmontuji,moc složité,myslím,že jim z linky vždycky sjede žebřiňák.

1 3
možnosti

J16a63n 18N82o14v66a52k

13. 11. 2020 19:02

Co si potom musí Němci myslet o nás? Jinak na SR se vyrábějí takové modely aut o kterých si může ČR nechat jen zdát...

3 3
možnosti

J64a48k17u61b 21U57r91b83a26n

13. 11. 2020 15:35

Bratislava si pekne posilnila svoju pozíciu v rámci koncernu, ale ani ČR nemusí vešať hlavy ale radšej chytiť príležitosť za pačesy a dokázať celému koncernu, že dokážu robiť vývoj na špičkovej úrovni. [>-]EUR^

2 3
možnosti

P77e77t55r 85Č42e10r82m31á81k

13. 11. 2020 15:37

To nemusí dokazovat, to se dávno ví, proto má ten passat svěřený, stejně jako komplet nepřímovstřikové motory a malé dsg. R^

3 0
možnosti

Vrchnímu odboráři bych doporučil si založit vlastní automobilku. Zaměstnancům může nabízet to, co požaduje. A ještě by jim měl nechat právo mluvit, co má dělat se svým majetkem...

4 1
možnosti

No lepší Bratislava než Izmir. Anebo?

0 0
možnosti

Hlavne je to v rámci EU. A to sa počíta!EU

0 0
možnosti

J31i15ř40í 29H81o32r96á44k

13. 11. 2020 15:16

Když budou odbory ještě hodně brblat, může se stát, že koncern VW opustí ČR a přesune výrobu třeba do Rumunska, Bulharska a nebo jinam. Asi by to nebyl pro firmu problém.

1 5
možnosti

To je nesmysl, v Čechach máme technickou historii, každý kluk zná pilník či pajku. Znám to neštěstí z východní Evropy, na mašinách jako servisák. Ty lidi nemají cit, jsou to zemědělci a pasteveci. Víc toho poškodí, než vyrobí. Není to tak jednoduché.

6 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč